زندگی، مرگ و اجرای نما

نمای خشک مزایای بسیار زیادی دارد که میتواند به: سرعت در اجرا، کاهش بار مرده وارده بر ساختمان، اجرای مطابق با استاندارد جهانی، کیفیت بالا در نتیجه نهایی، کاهش اتلاف انرژی، عدم داشتن ضایعات ساخت و ساز و سر و صدا، اجرای مهندسی و نگهداری آسان و تعمیر بدون آسیب به سایر قسمت های نما و قابلیت نصب در ساختمان های بلند. استفاده از نورپردازی موضعی بر روی قاب ها و… با توجه به عدم ساخت و ساز اصولی ساختمانهای کشور و استفاده از اجناس بی کیفیت و عدم طراحی مناسب اولی با توجه به نیاز کاربران محیط،و فرسودگی و استحلاک بخش های مختلف ساختمان از قبیل دیوار پوش ها کفپوش ها ،تاسیسات ساختمان،کابینت و لوازم نورپردازی و همچنین نیاز به تغییر ابعاد فضاهای مورد نیاز در ساختمان..تغییرات و تعمیرات ساختمان با توجه به متریال ها و سبکهای طراحی به روز اجتناب ناپذیر میباشد. شناخت مصالح و انواع متریال و روش های اجرایی آنها جزو ارکانیست که در صورت رعایت هربخش باعث کاهش هزینه بازسازی ساختمان ، زمان مورد نیاز اجرایی ، و کیفیت اجرایی نهایی پروژه بازسازی ساختمان میگردد. اصولا رنگ های روشن باعث می شوند که فضا بزرگ تر به نظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر( دینامیک) به نظر می رسد.

اتصالات نمای خشک

نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا بازسازی ساختمان می شود. در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبل ها را تقریبا چسبیده به دیوارها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبل ها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسب تری را ایجاد نمایند. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمووود نیز طرح نمای خشک صادق است. این پیشرفت به نوعی بوده که رنگها دیگر تنها یک پوشش برای زیبایی نیستند بلکه می توانند به عنوان عایقهای رطوبتی و حرارتی نیز عمل نمایند. فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیازهای موج تنوع مصالح، توجه به نحوه قرارگیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.بازسازی ساختمان.

طرح نمای خشک

بسیار حساس هستند. از این سرامیک ها باید در فضاهای با رفت و آمد کم مثل حموم و سرویس مهمان استفاده بشه. جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می توان بهره گرفت.( از جمله سرامیک ها، پارکت های طرح چوب، موکت و ….) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگ های تیره در کف، فضا را فشرده تر نشان می دهد. یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است. بیشتر ما حداقل یک بار زندگی در محیط بسته آپارتمانی را تجربه کرده ایم و از معایب و مشکلات آپارتمان نشینی آگاهیم. این مواد مانند یک عضله مصنوعی با منقبض و منبسط شدن در مقابل تابش اشعه خورشید از خود واکنش نشان میدهند. زمان خشک شدن رنگ نمای ساختمان آکریلیک به شدت تحت تأثیر شرایط آب و هوایی محیط بالاخص دمای آن است. معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معیب آن یک دست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یک دستی آن می توان از یک قالیچه در زیر مبل استفاده کرد. Data has  be​en generated ᠎with behsaznama Con tent Gener ator​ Demover᠎si​on!

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

برای جلوگیری از شکم دادن قوطی ها ، قوطی های افقی را در دل قوطی های عمودی(مانند یک قاب) قرار می دهند. برای جلوگیری از ریزش نمای سنگی از اسکوپ کردن سنگ به خارجیترین قسمت دیوار و یا شاسیکشی نما استفاده میشود. جهت ایجاد تنوع در رنگ می توانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگ های متنوع استفاده نمایید. طرح ها به منظور پاسخ به نیازمندی های منظم و هماهنگ با آن خلق شده اند،و اصول واقعیت محیطی رانشویق میکنند .روند طراحی داخلی یک روش شناسی قائده دار و هماهنگ را دنبال میکنند.شامل تحقیق ، تحلیل و انظمام دانستنی در روند خلاقیت که با وسیله آناحتیاجات و منابع مشتری را به ارضاء میرساند و به تولید یک فضای داخلی که هدف پروژه را ایجاد میکنند میرسد. در این روش ، پشت سرامیک ها شیارهایی تعبیه می شود و کلیپس هایی از جنس آلومینیوم در این شیارها تعبیه می گردد و سرامیک ها توسط این کلیپسها روی رانرهای آلومینیومی افقی با سیستم هنگ نصب و رگلاژ می شود. به طور کلی انواع مختلفی از متریالها را می توان به روش اجرای نمای خشک نصب نمود که نحوه نصب بسته به جزئیات اجرای نمای خشک و همینطور نوع مصالح متفاوت خواهد بود. This content has been w​ritt en wi th G SA Cont᠎ent Gene ra tor ​DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید