ساخت روابط با اجرای نما

سرامیک نما به علت عایق حرارتی بالایی که دارد بیشتر برای نمای خارجی ساختمان های مناطق سردسیری مانند: زنجان، کرمانشاه، تبریز، سنندج و… برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . همینطور از دیگر موارد مثبت روش خشک که تأثیر زیادی بر زمان اتمام پروژه ها دارد امکان شروع نما بلافاصله بعد از تکمیل اسکلت ساختمان میباشد که این مورد در پروژه های انبوه سازی و بلند مرتبه سازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد دتایل اجرای سرامیک خشک و همچنین انواع سرامیک خشک و قیمت سرامیک خشک نما نکات مهمی را بررسی و ارائه کنیم. متریال به کار گرفته شده در اجرای نمای جی اف آر سی، کامپوزیت جی اف آر سی و متریال استفاده شده در اجرای نمای کامپوزیت، ورق کامپوزیت می باشد. با توجه به توانایی رنگ آمیزی آلومینیوم به هر رنگی، نمای کامپوزیت آلومینیومی در طیف گستردهای از رنگها و همچنین الگوها (شبیه چوب و سنگ مرمر) تولید میشوند.

دتایل اجرای نمای خشک

همین مسئله موجب شده تا این سنگ نما با عنوان سنگ نمای چینی شناخته شود. تعدادی از این مزایا که بیشتر از سایرین مورد توجه میباشد را در این بخش ذکر کرده ایم. اولین نمونه های دیوار با تکنیک های مشهور یونان باستان با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون، بدون استفاده از ملات که به طور کامل با نمای خارجی منطبق می شدند که در نتیجه بخش داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت با سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. اتصال هر یک از این موارد به سطح شاسیکشی یکسان نیست و با کمک پیچ و مهره، آداپتور (برای نمای شیشهای) یا ملات انجام میشود. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. به دلیل اینکه در زیرسازی نمایی فایبر سمنت از متریال هایی مثل آهن و آلومنیوم و پیچ و… در این روش به وسیله ماشین آلات شیارهای معکوس در پشت سرامیک ایجاد می شود و سپس قطعه آلومینیومی با دو بال معکوس در این شیار بوسیله چسب مخصوص سرامیک و آلومینیوم نصب می شود. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از 15 سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.

روش اجرای نمای خشک

در ادامه اصول اولیه و مواردی که باید در هنگام طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک باید به آن دقت کنید را بررسی خواهیم کرد. روش اجرای آن چیزی مابین روش مدرن و سنتی است. سپس قيمت دقيق آن مشخص ميگردد. وضعیت نمای ساختمان و ظاهر ساختمان باتوجه به معماری اقلیمی و منطقه ای هر مکان و همچنین محدودیت های مربوط به آن و منابع موجود در همان منطقه از قبیل مصالح و متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری قرار می داد را مشخص می کرد. اصلی ترین تفاوت میان دو گونه رومی و یونانی ظاهر شدن سیمان پوزولانی ، شن در ترکیب با آهک بود که این مخلوط سیمانی را شکل می داد که پس از ترکیب با آب به شدت غیرقابل نفوذ می شد. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، روی ریل های آلومینیومی متصل می گردند. در ادامه نکات مهمی که تیم اجرا کننده باید در زمان اجرای نمای سرامیک خشک بدان توجه کند را بررسی میکنیم. علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود.  Con᠎te nt h as been g enerated by ᠎behsaznama Content Ge​ne rator  DEMO .

وجود این فضا در اکثر سیستم های نمای خشک مشهود است. باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. بدون شک نماسازی ساختمان به روشهای نوین مزیتهای زیادی دارد. اجرای نما به روش خشک تا 60 درصد از زمان اجرا را نسبت به روش های سنتی و قدیمی کاهش دهد و تاثیر اقلیم و دما که به صورت منفی پیش میاید را کاهش میدهد و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی در چندین جبهه کاری و به صورت موازی در قسمت های بالا و پایین ساختمان بر سرعت اجرا افزود و همچنین مواردی مانند به کارگیری اکیپ های فنی آموزس دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی ، استفاده از ابزار آلات بروز و صنعتی تاثیر بسیار زیادی در کاهش زمان اجرا و بالا رفتن کیفیت خواهد گذاشت . اجرای نمای سرامیک خشک که به روش پرده ای یا نمای تهویه شونده کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد دارد یک آیتم مهم عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند، این سیستم در کشورهای سرد اسکاندیناوی کاربرد بسیار دارد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید