سرانجام، راز اجرای نما آشکار شد

طراحی نما | پروژه شریعتی : “در منطقه یک شهرداری تهران ، در خصوص طراحی نما های ساختمانی ، ضوابط محدود کننده ای از نظر کاربرد برخی از مصالح و نمای شیشه ای حکم فرماست. در طراحی نما مدرن و پایدار ، بنا خود را با شرایط اقلیمی محیط پیرامون تطبیق می دهد و ارتباط متقابلی با آن برقرار می نماید. بنابراین توصیه می شود اگر قصد دارید نمای آجری را پیاده سازی کنید از گروه حرفه ای و ماهر در اجرای نما کمک بخواهید. اجرای نمای خشک با انواع مصالح اعم از فلز، سنگ، سرامیک، تراکوتا، و چوب و … معماری پایدار ، با احترام به طبیعت سعی دارد از مصالح بومی استفاده نماید. معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. شرکت آکاد، ارائه کننده بهترین سیستم های نمای سرامیک خشک ساختمان می باشد که کلیه خدمات را از ۰ تا ۱۰۰ به صورت کامل به مشتریان در سراسر کشور ارائه می کند. در بین نماهای متعددی که دیده میشود، نمای آجری از زیباترین آنهاست و از گذشته تا به امروز پیوند عمیق خود با معماری اصیل ایرانی و مردمان این سرزمین را حفظ کرده است.

اجرای نمای خشک در ایران

کارایی و کاربرد این نمای ساختمانی امروزه بسیار افزایش پیدا کرده و افراد زیادی نمای خشک را برای ساختمان خود انتخاب می کنند. رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ روش و راه اندازی این نما به صورت خشک است و از ملاتی که نما را روی ساختمان قرار دهد استفاده نمی شود. سرامیک فول بادی از معروف ترین انواع نمای خشک است به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. در مرحله بعد سرامیک ها از طریق کلیپس بر روی ریل مستقر میشوند. این مجموعه تا به امروز ، دست اندر کار خلق پروژه های ساختمانی متعددی در سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای این سرزمین بوده است و اکنون به پشتوانه چشم انداز کلان فعالیت خود ، محکم و استوار در مسیر رشد و توسعه فن و دانش معماری قدم بر میدارد. در بین انواع نماهای به روز ساختمانی باید بدانید که نمای سرامیک خشک محبوبیت بسیار زیادی دارد. به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. بعد ها طی شروع قرن دوم بعد از میلاد رومی ها دیوارهای سنگی را ضمن به کاربردن استراکچر مورد استفاده یونانی ها ابداع کردند .

از این رو مدیران رتبه اول سازمان ها و مؤسسات علاوه بر روش های جدید تبلیغات تلاش می کنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آن ها باشد و به طوری که عکس های ساختمان ها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان می باشد.سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. دپارتمان طراحی شرکت اکوآرک ، برای تحقق اهداف فوق و به منظور نیل به معماری و شهرسازی همسان با انسان و محیط و همراهی در مسیر توسعه ، دست همکاری کلیه دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز کشورمان را به گرمی می فشارد و جهت ارایه خدمات حرفه ای به کارفرمایان محترم اعلام همکاری می نماید. سطوحی از بنا که با فضای باز فصل مشترک دارند، نما محسوب می شوند. Th᠎is  da ta h as ​be᠎en ​done by G SA  Content Gener​ator DEMO.

3. این روش در صورتی که با ظرافت انجام نشود، نما را کثیف میکند. نیاز انسان مدرن به شهرهایی با جلوههای زیباتر، ذهن خلاق سازندگان بنا را بر آن داشت تا ترکیبی از هنر طراحی و صنعت اجرای نمای ساختمان ایجاد نموده و با متریال متفاوت و متنوع نسبت به انواع سنتی، به اجرا بگذارند. برای اجرای رویه همانند اجرای واش بتن با استفاده از اجزای موقت یا دائم، قالب شکل مورد نظر را ایجاد میکنیم و سپس عملیات نهایی را با پرداخت سطح رویه اجرا میکنیم. بندهای باز آنهایی هستند که حداقل در فاصله ۶ تا ۷ میلیمتری از یکدیگر قرار گرفته اند و اجازه حرکت بیشتری را به تکه های پوشش نما می دهند. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. این مجموعه به پشتوانه بیش از ده سال سابقه فنی و اجرایی و مشارکت در پروژه های متعدد ساختمانی در سطح کشور ، امروزه با بهره مندی از کادر فنی و متخصص و کارآزموده و تیم های اجرایی با سابقه ، آماده همکاری با پروژه های ساختمانی شما می باشد. Th᠎is w​as c re ated with the help  of G SA C᠎onte​nt Gen erat or D emov ersion .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای سنگ لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید