سه روش برای داشتن (الف) بیشتر جالب نمای خشک

سنگ مرمروباغ ابریشم وانواع سنگ های چینی که دارای سطح صیقلی هستند وخاصیت مکندگی ندارند وبه نما نمیچسبند وباعث افتادن سنگ از نما میشود و برای جلوگیری از ان پشت آن ها را میله های مخصوصی به نام اسکوپ به دیوارمحکم میکنند. ابعاد و اندازه ی آن نیزبه محل مورداستفاده بستگی دارد. بالابردن امنیت کنترل کننده ی صدا ، جلوگیری از عبور اشعه، استفاده از انرژی خورشید ، تنوع رنگ، نسبت به نماهای دیگربارکمتری دارد وکاهش هزینه ازخواص نمای شیشه ای است . نماهای پرده ای ثابت: در این نوع از نما قطعات نما بصورت ثابت و بدون تغییر شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند. این شرایط برای نگهداری دیگر انواع رنگ آکریلیک پایه آب مانند رنگ ترافیکی که جزو پر کاربردترین پوشش های رنگی آکریلیک که بر مبنای حلال آب می باشند نیز صدق می کند. اما در مناطق گرم و خشک مانند یزد که حالت کویری دارند حالت ولا فرق خواهد کرد. این نوع ویلا دقیقاً شبیه ویلا سنتی است اما ابعاد کوچکتری دارد و قابل حمل است. از روی آن دقیقاً سختی کار و لوازم مصرفی و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای اجرا مشخص شود.

نما های خشک

در صورتی که قابلیت تعمیر وجود داشت، می توان آسیب آن ناحیه را برطرف کرد و یا در صورت غیر قابل تعمیر بودن، آن قسمت را به طور کامل با قطعه ای جدید تعویض کرد. اگر ویلا شما در منطقهای از شهر وجود دارد که در آینده میتوان به عنوان فضای کاری از آن استفاده کرد یه به عنوان ویلای اجارهای استفاده شود، باید قابلیت انعطافپذیری داشته باشد. برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . 6- مصالح با توجه به نوع اتصال خود در بدنه محکم می شوند. 9. امکان اتصال آجر با انواع نماهای دیگر مانند سنگی و شیشهای و… سعی کنید در دکور داخلی مواردی مانند گچ کاری و دیزاینهای روی دیوار را فکر شده انتخاب کنید و کمتر از این موارد استفاده کنید. برای نماسازی باسنگ ازانواع سنگ پلاک در رنگ واندازه ی متفاوت استفاده میشودمانند مرمر، تراورتن وسنگ های قیچی که دارای سطح های ناصافی هستند.درسطح بعضی از سنگ ها خلل وفرج هایی وجود دارد که این سوراخ هابرای نصب ملات خوب هستند چون ملات ماسه سیمان به داخل سوراخ ها نفوذ کرده وازجداشدن آن جلوگیری میکند مانند تراورتن.

عدم تغییر رنگ وجذب گرد وغبار، مقاوم دربرابررطوبت، تنوع رنگ ، جنس، اجرای سریع، عایق حرارتی، ترمیم آسان و انعطاف پذیری و… بعد ورق ها طبق نقشه برش خورده و به صورت کشوئی درون پروفیل ها قرار می گیرند.متاسفانه این روش به چند دلیل اصلا استاندار نیست که از دلایل آن میتوان به عدم امکان آب بندی نما و همچنین عدم امکان تعویض پنل ها اشاره کرد و در صورت نیاز به تعویض و یا جابجایی یکی از پنل های باید اتصالات کل نما باز شود. اجرای سرامیک خشک پرسلانی : سرامیک خشک نما dry ceramic facade به دلیل برخورداری از ویژگیهایی چون پایداری در دماهای بالا، استحکام زیاد و مقاومت بالا در برابر خوردگی، عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی و منحصر به فرد ساختمان توسط طراحان و معماران در مراحل ابتدایی جهت اجرای نمای خشک پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک قرار می گیرد. جذب رطوبت توسط متریال نما میتواند منجر به خوردگی، فرسایش، رنگپریدگی و تخریب مصالح ساختمانی گردد و این مسئله تحت اثر تغییرات دمایی و یخبندان تشدید خواهد شد. این نوع ویلا را میتوان در مدت زمان کوتاه و به سرعت ساخت. ​A​rt᠎icle was gener at᠎ed wi​th behsaznama Con᠎tent Generat or D᠎emov ersi᠎on .

در ساخت یکی ویلا با ساختاری سالم، محیطی جذاب و مهمترین آن کاملا امن در بطن بنا؛ شما باید با شرکت معماری قابل اطمینان قرارداد ببندید. قیمت سرامیک های مصرفی در این روش نصب از 25 هزار تومان تا 60هزار تومان است که البته در بازار نوع ایتالیایی آن نیز موجود است که این سرامیکها شیاردار بوده به راحتی به دیوار نصب و قیمت بالای 70هزار تومان در هر متر مربع را دارد. البته شما خودتان میتوانید مصالح را برای ساخت ویلا فراهم کنید. این روش به واسطه استفاده از تکنولوژی ساخت پایین تر نسبت به روش Keil، قیمت مناسبتر و به صرفه تری دارد. از چسب پلی اورتان در هر زمینهای که استفاده میکنید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. باید بگویم که بله؛ نسبت به آب و هوای منطقه و محیط زندگی، روش ساخت و طرز طراحی بنا تغییر میکند.برای مثال شما اگر بخواهید ویلایی در شمال کشور بسازید، باید حتما به این موضوع واقف باشید که سقف شیروانی در ویلایهای شمالی حرف اول را میزند.

انواع روش های نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهساز نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید