سوالات جدیدی درباره سیمانکاری نمای ساختمان پاسخ داده شد و چرا باید هر کلمه این گزارش را بخوانید

در این مطلب، به بررسی متریالهای قابلاستفاده در نمای بیرونی ساختمانها و ویژگیهای آنها میپردازیم و هر آنچه که درباره انواع متریال نمای بیرونی ساختمان باید بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم. معمولا برای طراحی این ساختمانها به آرامشبخش بودن آنها توجه میشود. بهتر است با توجه به کاربری ساختمان طرح مناسب را انتخاب کرد. شیشه یکی از متریالی است که برای نمای خیلی از ساختمانها به کار برده میشود. برای طرح نمای ساختمان مصالح متعددی به کار برده میشود. نمای نانو معمولا برای حفاظت از سطوح به کار برده میشود. کیفیت بالایی دارد و از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است. البته در صورتی که کیفیت مناسبی برای سنگ انتخاب نشود، ممکن است در مقابل سرما و گرما ترک بخورد. زیباترین طرح ها، حتی اگر توسط بهترین معماران طراحی شده باشند، در صورتی که در اجرای آن ها از متریال مرغوب و مناسبی استفاده نشود، در نهایت به شکست در ایجاد یک نمای ایده آل منجر خواهند شد. یکی دیگر از ویژگیهایی که طراحان ساختمان به خوبی آن را در نظر میگیرند این است که روی پیشگیری از اتلاف انرژی در فصول مختلف سال تمرکز میکنند. با توجه به زلزله های اخیر تهران و کرج و سایر نقاط کشور واحتمال بازگشت آن شرط احتیاط الزام می دارد.

سیمانکاری نمای ساختمان

نکته دیگری که باید در طراحی نمای ساختمان اعمال کرد به مقاومت بالای آن مربوط میشود. نمای آجری ظاهری سنتی میتواند به نما بدهد. نحوه پیادهسازی و نصب نمای چوبی هم بسیار آسان بوده و با سرعت بالایی میتوان آن را نصب کرد به همین خاطر هزینه اجرایی آن نسبت به دیگر نماهای ساختمانی کمتر است. نما ساختمان باید متناسب با عملکرد آن باشد. طرح ظاهری بهتر است القا کننده عملکرد و کاربری ساختمان به بیننده باشد. برای مثال برای یک ساختمان اداری بهتر است بافت خارجی، همخوانی متناسبی با عملکرد آن داشته باشد. ساختمانهای اداری کمی سادهتر از سایر ساختمانها طراحی میشوند و در حد به سزایی بیانگر کاربری آن به مراجعین هستند. شیشه به جذابیت بیشتر ساختمان میانجامد و زیبایی چشمگیری را ایجاد میکند. روکش سنگ طبیعی به راحتی نصب می شود، نیاز به تعمیر و نگهداری کم و مقرون به صرفه دارد و ضایعات را کاهش می دهد. در عوض در سبک مدرن متریال جدید و نوین بار زیبایی طراحی نمای ویلا را به دوش می کشند؛ و جذابیت نما با به کارگیری خلاقیت در طراحی نما به چشم می آید. رضایت بصری قابل توجه و ظاهری فوق مدرن را ارائه می دهد و همچنین در ارائه عایق حرارتی و مقاومت در برابر آب و هوا مجموعه ها بسیار موثر است.

به هیچ وجه تغییر نمای ساختمان در نهایت شما را نابود خواهد کرد

اکثر کارشناسان توصیه میکنند که با توجه به کاربری و شرایط منطقه سبک مناسب با ساختمان را انتخاب کنید. سلیقه کارفرما در حد به سزایی روی طرح نمای ساختمان تاثیر دارد. پیچ و رولپلاک توسط پیچ هایی از نوع ضد زنگ گالوانیزه جهت محکم ساختن قطعات سنگ در نمای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی سبک طراحی نما روی متریال هایی که استفاده می شود و جزییات طراحی تاثیر می گذارد و به همین قیمت و هزینه ی نهایی نیز دستخوش تغییرات می شود . فاکتور دیگر در سبک رومیِ طراحی نما، نورپردازی هنرمندانه به خصوص در شب است. به همین دلیل معمولا توصیه میشود سلایق شخصی را بدون در نظر گرفتن اصول طراحی نما، اعمال نکنید. این واقعیت بر اساس تعدادی از شرایط از جمله کیفیت کار در زمان نصب و قرار گرفتن در معرض روکش در برابر آب و هوا از جمله مکان ، ارتفاع و طراحی است. این موضوع تاثیر به سزایی در بالا بردن کیفیت کلی ساختمان دارد. یک طراحی نمای ساده و در عین حال زیبا می تواند به طور ناگهانی حالت و ظاهر یک ساختمان را تغییر دهد. این یعنی شما نمی توانید ابتدا یک نما را به طور کامل از مرحله طراحی گذرانده و سپس به سراغ انتخاب رنگ های مناسب برای اجرا بروید.

​Th is was gen​erat ed by behsaznama Conte nt Ge nerator ​DEMO.

یعنی دارای مصالحی باشد که بتوان آنها را در نماهای با اشکال هندسی متنوع بکار برد. استفاده از سنگ در ساختمان، نمای لوکس و شیکی را ایجاد می کند. یکی از لوکسترین نماها برای ساختمان، نمای سنگی محسوب میشود. یکی از مصالح کاربردی برای نمای ساختمان، کامپوزیت آلومینیوم است. بهتر است برای زیباتر شدن نمای خارجی ساختمان علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه شخصی از مهندسین نیز مشورت دریافت کنید. طراحی نما که در بسیاری از موارد بدون اختصاص توجه و دقت کافی به صورت یک روند روتین صورت می گیرد، می تواند در صورت نادیده گرفتن اصول به بی هویتی ساختمان و بافت شهر منجر شود. ساخته شده است. این بنا در زمینی باریک قرار گرفته و نمای آن یک دیوار ضد باران از جنس آلومینیوم می باشد که به صورت سفارشی با روش water-cut تولید شده است. این بدان معناست که کیفیت طراحی نمای یک بنا نه تنها در زیبایی آن بنا، که در سطح شهری نیز تاثیرگذار است. البته مسلما کیفیت طراحی یک نما در اولویت بالاتری نسبت به متریال انتخابی قرار می گیرد، اما به هر حال در هنگام اجرا این متریال است که تعیین می کند کیفیت نمای طراحی شده تا چه سطح به واقعیت بپیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید