سیمانکاری نمای ساختمان Cover Up

مورد استفاده در نمای خارجی ساختمانها هست که بعلت چسبندگی بسیار خوب به سطوح بتونی و همچنین مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، هوا و رطوبت یک پوشش مناسب برای رنگآمیزی سطوح بتونی و نمای ساختمان به جهت زیباسازی و همچنین عایق حرارتی هست بنابراین برای سطوح ساختمانی که مدام در معرض نور، باد، باران و دیگر جریانات آب و هوایی هستند، رنگ نما، پوششی مناسب و مقاوم است. وزن های متفاوتی به نمای ساختمان می دهند همچنین دوام و حفظ زیبایی مصالح از آیتم های تاثیر گذار در انتخاب نوع مصالح نما محسوب می شوند. پس برای کم کردن هزینه ها از مصالح بی کیفیت استفاده نکنید. خشکه چینی نما فقط برای سنگ انجام میشه یا مصالح دیگه هم بدون ملات میشه در نما نصب کرد؟ نکته مهمی که باید در شاسی کشی در نظر گرفت این است که شاسی کشی اصولی نتیجه انجام تمام مراحل صحیح در پیاده سازی ترازها است. پس از آماده سازی مواد ، پاکسازی سطح دیوار از خاک و گرد وغبار انجام می گیرد. اگر شکاف ها به درستی در سنگ ایجاد نشوند ، می توانند منجر به ناکارآمدی و ایجاد ترک و شکستن سنگ شوند ، بنابراین حفاری نیاز به نیروی کار ماهر دارد.

مقاله کوتاه حقایقی غیرقابل انکار را در مورد نمای ساختمان و چگونگی تأثیر آن بر شما آشکار می کند

ضربه های وارد شده به سنگ ، هنگام نصب روی نما ممکن است منجر به ایجاد ترک روی سطح آن شود. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. از این رو توجه به آن و اجرای اصولی با متریالی باکیفیت از اقداماتی اساسی در جهت بهبود سلامت شهروندان است. نمای ساختمان همانطور که در مقاله منظر شهری و تاثیر نما ساختمان بر سلامت روانی انسان، مفصل به آن پرداخته شد، یکی از مهمترین عناصر منظر شهری و عاملی تاثیرگذار بر ساکنین شهر است. اجرای نمای آجری سه دسته کلی را شامل میشود که در این مطلب به طور جامع به آنها پرداخته شده است. این نما به دلیل داشتن وزن زیاد برای ساختمان ها در کوچه های باریک مناسب نیست زیرا در هنگام زلزله بسیار خطرآفرین میشود. با توجه به اینکه انواع سازه کناف با انواع وزن و ضخامت در بازار ایران به فراوانی یافت میشود اجرای آن نیز به نسبت فایبر سمنت برد ارزانتر خواهد شد. Content was c re at ed  with t᠎he help ᠎of behsaznama  Content Generator  DEMO!

با توجه به اندازه میخ ، سوراخ با عمق و ضخامت مناسب حفاری می شود. خیر ، اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را توسط پیچ و مهره فلزی جاسازی شده به دیوار نما متصل و فیکس می کند. سنگ های به کار رفته در نمای ساختمان اعم از سرامیک ،گرانیت ،و در برخی موارد تراورتن و سایر سنگ های مصرفی در نما به دلیل سنگینی و قدرت چسبندگی کمی که با ساختمان دارند. اجرای نمای سنگ خشک با استفاده از بست های پین دار و انکر های مخصوص از پشت نیز صورت می گیرد ، تنها باید در این روش ها ضخامت سنگ را کاهش داد. بطور مثال نمای یک ساختمان اداری بایستی با عملکرد ساختمان همخوانی داشته باشد.همچنین توجه به بافت محیط نیز مهم است. تبصره: لازم به ذکراست بر اساس دستورالعمل شماره 110670/91/29 مورخ 95/7/18 مدیریت طرحهای توسعه شهری سطوحی از دیوارهای خارجی ساختمان که روی مرز مشترک دو ملک قرارمی گیرندومشرف به فضای باز خصوصی همسایه خواهد بود بایستی در حد متعارف نماسازی شوند. چون این مرحله بخش زیرسازی را شکل می دهد و در نهایت نمای ساختمان بر روی آن اجرا می شود.

سرامیک خشک یکی از مدرنترین و به روزترین متریال برای نماهای امروزی است که نمونه های مختلف آن در سطح کشور بسیار به چشم میخورد و در بسیاری از موارد جایگزین نمای سنگی و کلاسیک می شود. نمای خشک سنگ ، فاصله ای در حدود 30 تا 45 میلی متر بین دیوار نما و پوشش سنگ در نظر می گیرد. به طور معمول ، نصب از گوشه سمت چپ یا گوشه سمت راست دیوار و با فاصله حداقل 2 میلی متر شروع می شود. بایرامیکس ترکیبی از دانه های سنگی گرانیتی و مرمری با دانه بندی و رنگ بندی متنوع همراه رزین های طبیعی و مصنوعی میباشد. طراحان از سنگ های طبیعی مانند ماسه سنگ، تراورتن و گرانیت در نمای بیرونی خانه هم به صورت ساختاری و هم به صورت دیوار خشک استفاده کرده اند. به طور مشابه و به صورت متوالی کل دیوار پوشش داده می شود و خشکه چینی سنگ اجرا می گردد. اجرای نمای خشک به دو روش سیستم نمایان و غیر نمایان صورت می گیرد. اجرای نمای خشک نمایان دارای سرعت نصب بالاتری است و در آن اتصالات نمایان است.

نمای سنگ خشکه چینی

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مطالب بشتر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید