شش نمونه‌های مسحورکننده نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان ( Facade Design ) یکی از مهمترین ارکان معماری ساختمان می باشد. نمای ساختمان که به انگلیسی به صورت Building Facades نوشته میشود، به نمای بیرونی ساختمان گفته میشود که بیشترین جلوه را به ساختمان میدهد؛ از این رو کلمه نما (Facade) در اصل ریشه در کلمه ایتالیایی facciata دارد. علاوه بر این ، این قدرت را دارد که عملکرد ساختمان موجود را کاملاً متحول کند. موادی که به طور معمول برای روکش کاری استفاده می شوند شامل شیشه و فلز هستند. نمای یک ساختمان پوسته بصری یک ساختمان است .ساختمان هایی که اسکلت قابل قبول و خوبی دارند اما در اجرای نما از مصالح درجه ۳ و پایین تر ، فقط به خاطر کم کردن هزینه استفاده میکنند، این ساختمان ها در آینده در بحث فروش دچار مشکلات عدیدهای خواهند شد. عناصر اصلی نما مثل پنجره، در، سطوح و محدوده پایانی سقف و غیره در شکل، رنگ، و مصالحشان با یکدیگر اختلاف دارند.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

Th​is post w as w ritten  wi th behsaznama Content Ge᠎ne rato r  DEMO.

هفت قدم آسان برای فروش بیشتر نمای ساختمان

نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر می باشد ، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین میباشد در اغلب کشورها طراحی و ساخت این قسمتها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمانهای شهری صورت میگیرد. از اواخر قرن نوزدهم عملکرد معماران نسبت به خانه های مسکونی تغییر کرد و با الگو گرفتن از اروپایی ها، در حاشیه خیابان های ساخت جدید ساختمان های برون گرا شکل گرفت. نمای ساختمان دارای شخصیت و هویت بوده و از ساختمان در برابر عوامل مختلف محافظت میکند. بدین منظور کلیه فرایندهای طراحی نما باید با هویت ساختمان و نحوه کاربری و عملکرد آن اخت بگیرد. در دنیای مدرن امروز طراحی نمای خاص و منحصر به فرد یکی از اولویت های بسیاری از کارفرمایان است و یکی از مهمترین مراحل طراحی یک ساختمان میباشد، بسیاری از ما فکر می کنیم لزوم داشتن یک نمای صرفا زیبا کافیست اما لازم است در کنار یک طراحی زیبا نکات مهم اصول طراحی نمای ساختمان مسکونی و اداری کاملا رعایت شود. استفاده از آجر سنتی برای افرادی که علاقه بسیاری به سبک های سنتی در نمای ساختمان خود دارند بهترین گزینه است. نمای معاصر: این نوع نما به سبک کلیک کنید خاصی تکیه ندارد.

مثلا از این جهت می توان گفت که نمای بیرونی ساختمان مهم ترین بخش ساختمان است چرا که نمای ساختمان چهارچوبی برای طراحی سایر قسمتهای ساختمان است و با هزینه و توجه به نمای بیرونی ساختمان می توان باعث بالا رفتن ارزش مادی ساختمان به دلیل جذابیت نمای بیرونی شد . اینها نمای مدرن سازگار با محیط زیست و مقاوم هستند که ارزش و جنبه طراحی ساختار ساختمان را افزایش می دهند. استفاده از سنگهای خاص در طراحی نمای ساختمان رومی قابل استفاده است. از ویژگی های بارز سبک کلاسیک می توان به استفاده از نقوش انسانی، گیاهی، حیوانی و خطوط مستقیم و دقیق اشاره کرد. یکی از سبکهای طراحی نمای ساختمان، سبک نمای سبز است؛ نمای سبز ساختمان که یکی از زیباترین نماهای ساختمانی و آپارتمانی است جلوه خاصی را به ساختمان شما میدهد. باید متریالی برای نمای بیرونی ساختمان انتخاب کنید که با سایر ساختمانهای اطراف هماهنگی داشته باشد. از چه رنگ هایی در ساختمان های اطراف استفاده شده است؟ اگر ساختمان همسایه دارد ارتباط نمای همسایه چگونه است و اگر در فضا قطع میشود این ارتباط چگونه است. اگر بهترین نما را طراحی کنید اما مصالح انتخابی از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، طراحی شما به نتیجهای که مدنظرتان است نمیرسد.

هشت نمای ساختمان اشتباهاتی که در 4 بعدی 1 میلیون دلار برای شما هزینه خواهد داشت. سال

نمای ساختمان مانند یک تابلوی نقاشی است؛ و میتوان با جزئیات زیادی روی کیفیت طراحی نما مدرن آن کار کرد. محدوده پایانی ساختمان باید معنای اتمام ساختمان را با خود داشته باشد و طبقه همکف ساختمان را با خود داشته باشد و طبقه همکف ساختمان باید مفهوم نشستن ساختمان بر زمین را برساند. نما، اولین جزء در ارتباط با مخاطب است که باید از تمامی جهات زیبایی شناختی مورد بررسی قرار گیرد. نورپردازی، نما را تحت تاثیر قرار میدهد و جذابیت ان را از لحاظ بصری دوچندان میکند. از طرفی نمای ساختمان جلوه ای زیبا و جذاب به ساختمان و سیمای شهر می بخشد و علاوه بر این نمای خارجی ساختمان می تواند در افزایش عمر ساختمان نیز تاثیر گذار باشد . نمای هر ساختمانی بنابه شرایط آب و هوایی، باد، زلزله، طوفان، میزان آلاینده های مختلف، تاثیر سرما، گرما متفاوت می باشد. برخی از نماها به حسب قدمت و سبک ،ارزش تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سختگیرانهای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از این قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی و یا حتی در مجاورت آن را ممنوع میکند. خاستگاه این سبک پر صلابت، تمدن های یونان و روم می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید