طرفداران و معایب نمای ساختمان

کاربری ساختمان علاوه بر طراحی نمای آن، بر روی سبک و مصالحی که مورد استفاده قرار می­گیرند، موثر است. در طراحی ساختمان، نما مهمترین بخش به شمار میرود زیرا با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار دارد در انتخاب مصالح برای نماسازی باید دقت شود تا نمای ساخته شده اولا در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و در ثانی زیبایی لازم را داشته باشد و همچنین با نمای ساختمانهای مجاور هماهنگی داشته باشد. آهن کشی نمای ساختمان جلوی خطرات احتمالی ریزش نما بر سر عابران پیاده را می گیرد. انتهای ساختمان چگونه به پایان میرسد؟ رنگ آکریلیک پایه آب در حالت مرطوب ۴ میلیمتر ضخامت دارد و در حالت خشکی کامل این مقدار به حدود ۱ میلیمتر تنزل می بیشتر بخوانید یابد. شیشه به دلیل بازتاب نور از جذابیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن در نمای شیشه ای اسپایدر گرفته تا نمای شیشه ای فریم لس علاوه بر زیبایی، نور و گرمای لازم را به دلیل عبور نور برای ساختمان تامین می کند. This has ᠎been g en er at᠎ed  with behsaznama C᠎on᠎tent  Ge​ne ra᠎tor ᠎DEMO .

شایعترین خطا افراد با نمای ساختمان میکنند

در پست زیر نیز تعدادی نمای ساختمان ایرانی بسیار شیک و جدید را مشاهده می نمایید. در زیر توضیحات و تعدادی عکس از نمای مختلف ساختمان را مشاهده خواهید کرد. در حال حاضر انواع گوناگونی از رنگ ها، مواد و لوازم مخصوص نمای خارجی ساختمان تولید شده اند که مناسب افراد مختلف با بودجه های کم و زیاد نی باشد. این رنگ در برابر اشعه های رادیو اکتیو، آلودگی های جوی، مواد شیمیایی، گرد و غبار و رطوبت مقاومت زیادی دارد و برای کفپوش منازل و ادارات و کارهای صنعتی استفاده میشود. حتی الامکان سعی کنید از مقاوم ترین و باکیفیت ترین مواد در نمای ساختمان مسکونی خود استفاده کنید تا در شرایط آب و هوایی متفاوت مشکلی برایتان پیش نیاید. بسیاری از مواقع پیش می آید که نمای بیرونی ساختمان بسیار زیبا طراحی شده است اما هنگامی که آنرا در کنار نمای ساختمان های اطرافش مشاهده می کنید حس ناخوشایندی به بیننده منتقل می کند. در گذشته استفاده از سنگ رواج بسیاری داشت و دلیل آن مقاوم تر بودن سنگ نسبت به کاشی ها و سرامیک های دست ساخته بشر بوده است. امروز در نقطه نقطه کشور عزیزمان شاهد اجرای نماهای سنگی متفاوت هستیم چرا که اغلب هموطنان ما علاقه بسیاری به نما رومی یا نما های کلاسیک دارند که همین موضوع تیم های طراحی را به طراحی چنین نماهایی سوق داده است.

آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است و امروزه مزایای بیشمار آن باعث شده تا همچنان طراحان از این متریال در اجرای نماهای ساختمان بهره ببرند. در فصل اول انواع نماهاي متداول از نظر نوع مصالح به کار رفته و نیز نحوه اجرا و اتصال بررسی شده است. نمای شیشه ای بار مرده کمتری را نسبت به سایر مصالح سنتی و همچنین مصالح نوین به سازه وارد می کند. حتی کوچکترین بروزرسانی در نمای خارجی خانه مانند رنگ زدن خالی می تواند سطح کلاس خانه را یک لول بالاتر ببرد. بنابراین طراحی نما جزو مهم ترین مراحل طراحی یک ساختمان محسوب می شود و باید به گونه ای طراحی شود که فاقد ارزش بصری نباشد. معمولا برای طراحی نمای ساختمان رومی و سبک نمای کلاسیک به همراه سنگهای طبیعی یا سیمان استفاده میکنند. نمای شیشهای ساختمان نیز دارای معایب و مزایایی از جمله: کاهش بار مرده در ساختمانهای بلند مرتبه، سرعت در اجرا، دید وسیع، جذب سریع گرد و خاک است و شیشه عایق حرارتی و برودتی نیست، مقاومت پایینی در برابر فشار دارد. نمای هر ساختمان در یک شهر تاثیر مستقیم روی بدنه ی خیابان ها یا میدان هایی که در آن قرار گرفته است دارد.

معمولا با در نظر گرفتن یک عنصر شاخص، توازن و تعادل کمرنگ تر شده و از همین رو بخش مورد نظر در مرکز توجه قرار می گیرد. طیف رنگی: استفاده از رنگ های خنثی جهت جلوگیری از خستگی چشم و یکنواختی مورد اهمیت می باشد و در صورت لازم استفاده از یک رنگ شاخص به مقدار کم مشکلی ایجاد نمی کند. در مورد سایر سنگها با سطوح صیقلی برای جلوگیری از جدا شدن از نما و سقوط آنها را توسط ابزاری به دیوار محکم می کنند. در این سطح عملکرد، علیرغم خرابیهاي قابل توجه و هزینه بر نماي خارجی، احتمال جداشدگی و سقوط این اجزاء به داخل یا خارج ساختمان وجود ندارد. این سیستم با پنلهای رسی و سنگ، سرامیک، شیشه و کامپوزیت قابل اجرا میباشد. این نوع رنگها روی سطوح مختلف شامل سیمان، پنل های گچی، گچ، و سیمان (کناف)، چوب و سطوح دیگر قابل اجرا هستند. از طرفی از لحاظ طیف رنگی تنوع بسیار زیادی دارند و نسبت به سطوح بتنی ساختمانها عملکرد فوقالعاده ای دارند. برای جدید کردن نمای ساختمان مسکونی در صورت فراهم بودن شرایط می توانید با هزینه ایی کمتر نسبت به دوباره سازی یا خرید یک خانه جدید، شکل ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن بروز کنید، نمایی که هم به بودجه و طرز زندگی شما بخورد و هم تحسین همگان را دربر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید