قطعات کلیدی اجرای نمای سنگ به روش خشک

یک نمای خارجی خوب باعث میشود با برنامهریزی بتوان راحتتر از امنیت ساختمان اطمینان حاصل کرد. و هر چه ساکنین راحتتر باشند، کارکرد بهتری را شاهد هستیم. یک نمای خارجی که خوب طراحی شده باشد، آسایش آکوستیک را برای ساکنین فراهم میکند در حالی که یک نمای خارجی مرسوم شاید این گونه مجموعه ها نباشد. علاوه بر آن نمای خارجی اطمینان میدهد که در شرایط سخت آب و هوایی مثل باد و باران و برف آسایش ساکنان به خطر نمیافتد. نمایی میتواند در طرح خود موفق باشد که به این سوالها پاسخ گوید. به عبارتی نشون دهنده کل پروژه میباشد و طرح های زیادی برای نماسازی ویلا وجود دارد. عواملی از قبیل بالا بودن سرعت اجرا، اینکه عدم پرداخت هزینه شستشوی نما و دوام طرح و رنگ اولیه از مزایای این محصول می باشد. به همین دلیل ، انتخاب یک سیستم نما که در برابر این خطرات محافظت کند بسیار مهم است و در عین حال به دستیابی به مصرف انرژی کمتر ، کاهش هزینه های نگهداری و بهبود آسایش ساکنان کمک می کند.

به طرز مضحکی ساده راه‌ها برای بهبود نمای ساختمان شما

این واقعیت بر اساس تعدادی از شرایط از جمله کیفیت کار در زمان نصب و قرار گرفتن در معرض روکش در برابر آب و هوا از جمله مکان ، ارتفاع و طراحی است. این اتصالات باید توانایی تغییر مکان در قاب ها یا اعضای سازه ای محیطی را به شکل موثری به نما انتقال دهند.در انتخاب نما تا جایی که برایتان مقدور است مصالح سبک و منعطف پذیر انتخاب گردد. خوشبختانه تنوع در بازار مصالح نمای ساختمان بسیار زیاد بوده و دست معماران و طراحان در این زمینه کاملاً باز است. پروژههای طراحی نمای خارجی ساختمان صرفاً از عهده مهندسان معمار و طراحان ساختمانی برمیآید. در این سبک از طراحی، خوش سلیقگی حرف اول را میزند، زیرا دست طراحان و معماران برای تلفیق و خلق یک سبک جدید باز است و میتوانند با سلیقه و ذوق هنری خود، یک سبک جدید و زیبا طراحی نمایند. نماها میتوانند از نظر مصالح نیز با یکدیگر متفاوت باشند.

سنگ نمای خشک

این مصالح علاوه بر ایجاد جذابیت و شکوه برای بنا، باعث مقاومت و استحکام آن نیز میشوند. در مقایسه با رنگهای خارجی که معمولاً استفاده می شود ، اینها می توانند لک به نظر برسند ، خاک و گرد و غبار را به خود جلب کنند ، نماها محکم و مقاوم در برابر آب و هوا هستند ، این قدرت باعث می شود دوام زیادی داشته باشند از این رو برای دهه ها دوام دارند. اگرچه انواع گوناگون شیشههایی ساخته شدهاند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری میکنند، و یا شیشههای دو جدارهای وجود دارند که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشههای یک جداره دارند، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشهای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت زیاد میشوند. مصالحی که در نماهای شهرهای بزرگ و صنعتی که آلایندگی بالا دارند، به کار میرود در مقایسه با مصالح کاربردی برای نمای شهرهای کوچک که هوای پاک دارند متفاوت است. This was created ᠎by behsaznama Con te nt G​en​erat or  D emoversion !

خواب نمای ساختمان

توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمانهایی که در شهرهای بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذراصلی واقع شدهاند از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. از جمله معایب نماهای سرامیکی عایق نبودن آن به سرما و گرما و صدا میباشد. نمای ساختمان در اصل پوست خارجی آن است. کلمه نمای ساختمان در اصل از واژه ایتالیایی “facciata” گرفته شده است ، و به صورت خارجی یا تمام چهره های خارجی ساختمان تعریف می شود. 3-مدیر ساختمان جز مجری اصلی تصمیمات هیئت مدیره ساختمان می باشد. با این حال، دلایل اصلی طراحی ضعیف و نقص در کار است. بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار میرود، برای اولین بار در سال1993 میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز میباشد. علاوه بر زیبایی ، نما نقش اساسی در بهره وری انرژی و اتصال نمای خارجی به فضای داخلی ساختمان دارد. نمای خارجی میتواند به کم کردن قبضها به طور قابل ملاحظهای کمک کند. سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید