قطعات کلیدی دتایل نمای خشک سنگ

همین امر موجب شده تا در زمان و همینطور هزینه صرفه جویی شود. تحولات چند دهه اخیر چه در مصالح و چه در تنوع سبک ها و چه به دلیل سرعت در ساخت و ساز موجب شد که ضرورت توجه به نما و نیز ساماندهی بدنه های شهری مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر مورد نام برده شده بالا پنل های پی وی سی در برابر رطوبت و پوسیدگی حاصل از شرایط جوی سخت و دشوار، بسیار مقاوم هستند. البته در ابتدای امر استفاده از شیشه در کارهای ساختمانی با استقبال چندانی روبرو نشد، ولی با گذر زمان و با پیشرفتهای چشمگیری که در کار تولید انواع شیشه ها، از جمله شیشه های نشکن، دو یا چند جداره عایق صدا و حرارت، شیشه های رفلکسی و … اغلب برای این سبک نماها از سنگ تراورتن، سنگ مرمر و یا سنگهای گرانیتی به کار برده میشود. طبق تحقيقات اخير، اين سنگ در محيط هاي داراي تشعشعهای ايكس، گاما، ميدانهای مغناطيسي قوي و مواد شيميائي قوی به صورت دورهای از خود امواج راديو اكتيو ساتع میکند که باعث آلودگي های خاص و بيماريهای سرطاني ميشود، به همين علت، اصولا” بهتر است از سنگهای گرانيت در نماي داخلي ساختمان استفاده نشود، بلکه این سنگ، در نماي بيروني و برای فرش كردن سطوحي كه رفت و آمد در آن زياد است مناسب است. ​Th is c᠎ontent w​as written with behsaznama Conte​nt᠎ Generator Dem​over sion᠎!

نمای ساختمان سنگ خشک

معمولا با در نظر گرفتن یک عنصر شاخص، توازن و تعادل کمرنگ تر شده و از همین رو بخش مورد نظر در مرکز توجه مطالب بشتر قرار می گیرد. نکته مهمی که در طراحی نمای ساختمان باید مورد توجه طراح باشد این است که نمای خارجی باید تناسب خاص و عمیقی با نمای داخلی و حال و هوای دکوراسیون داخلی داشته باشد. این سنگ تنوع زیادی در رنگ دارد كه مي توان با توجه به فرم و موقعيت نماي ساختماني، رنگ آن را انتخاب کرد. کامپوزیت متریالی است که مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد و به عنوان یک پوشش ضد حریق شناخته شده است. خرید، اجرا و نصب سیستم پوشش دهنده نمای خارجی ساختمان در انواع نمای سیمانی، نمای پی وی سی (PVC) نورتم، رومی، سنگ با بهترین متریال و قیمت مناسب را می توانید با شرکت آذران فضانما تجربه کنید. انواع سبک های طراحی نمای بیرونی ساختمان شامل چه مواردی میشود؟ استفاده از نمای سیمانی موجب می شود تا به ساختمان رو تازه ای بخشیده شود.

استفاده از شیشه بعنوان سیستم پوشش دهنده نمای ساختمان موجب می شود تا نور کافی به ساختمان وارد شود. شیشه نقش مهم و پر رنگی را در اجرای نمای ساختمان و زیبایی ظاهر آن ایفا می کند. نمای ساختمان به سازه و همینطور ساکنان آن اعتباری بخشیده و علاوه بر آن در زیبایی شهر نقش اساسی را ایفا می کند. با توجه به اینکه طولانی شدن در بهرهبرداری از هر پروژه ساختمانی میتواند عامل افزایش هزینهها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود. درواقع تفاوت ضخامت لایه ی مرطوب رنگ نمای ساختمان و لایه ی خشک آن در همین است که یکسری حلال ها در رنگ وجود دارد که گرانروی آن را کاهش می دهد و باعث می شود رنگ با افزایش حجم خود براحتی روی سطوح پخش شوند. سیستم اتصال قدیمی به نما باعث بروز مشکلات بسیاری ازجمله افزایش وزن ساختمان، اتصال ناقص به دیوارهای اصلی ساختمان و خطرات آن در زمان زلزله است؛ اما روشهای نصب جدید، باعث شده است تا علاوه بر استفاده بهتر از این مصالح ساختمانی، معایب روشهای سنتی نیز بهطور کامل برطرف شده و بازدهی ساختمانهایی که با آجر ساخته میشوند بیشتر شود.

بنا براین بدنه شهری که طراحی نما اجزائ اصلی آن به شمار میرود به عنوان مصداقی از منظر خرد شهری از این قاعدع مستثنی نیست. نمای ساختمان ها جزء اصلی ساختمان بوده و نمود خارجی هر بنا و سازنده ی بدنه شهری میباشد. همانطور که لباس، اطلاعاتی از هر فرد را به دیگران منتقل میکند؛ نمای ساختمان نیز اطلاعاتی از قبیل: سبک، ساختار، مصالح بهکار رفته شده، خلاقیت طراح و اطلاعاتی از این دست را به دیگران انتقال میدهد. از معایب این نما میتوان به عدم صرفه اقتصادی، جرم پذیر بودن، کمرنگ شدن در معرض نور آفتاب، خاصیت رادیواکتیو (سنگ گرانیت به دلیل داشتن خاصیت رادیو کتیو مناسب برای استفاده در نماهای بسته نیست)، غیرقابل اجرا بودن در دمای زیر ۵ درجه سلسیوس و… در واقع نمای بیرونی ساختمان همانند لباس آدمی بوده و مثل لباس که شخصیت و هویت هر فرد را مشخص می کند، نمای بیرونی ساختمان هم تعیین کننده اصالت آن ساختمان می باشد. نما از عناصر مهم تعیین کننده کییفت کالبدی جداره های خیابانهای شهری است که مستقیما بر کیفیت فیزیکی نمای جداره خیابانهای شهری اثر میگذارد. بنابراین در مقایسه انواع نمای ساختمان، استفاده از سنگ را می توان در دسته نماهای پرطرفدار و محبوب قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید