قطعات کلیدی نمای ساختمان

این امر باید به شکلی باشد که ملات بیشتر بخوانید به دیوار بچسبد. اجرای این نما بدون استفاده از ملات صورت میگیرد و برای جایگزین کردن ملات از اتصالات مکانیکی استفاده میکنند. این نوع طراحی از نمای ساختمان بیشتر برای نمای مساجد و اماکن مذهبی استفاده میشود و برای ساخت این نما از سنگ،کاشی و آجر و نقوش اسلیمی استفاده میشود. با استفاده از المان های مخصوص برای طراحی نمای ساختمان چهره ای زیبا به ساختمان خود ببخشید. در این مقاله بطور گسترده با انواع رنگ نمای ساختمان و ویژگی های هر یک آشنا خواهیم شد تا بتوانید مطابق با معیارهای گزینشی خود به خرید انواع رنگ نما بپردازید. برای ساخت این نما از فوم پلی استایرن منبسط شونده و پشم معدنی استفاده میشود و هزینه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان را به حداقل میرساند. از جمله عایق هایی که برای این نما استفاده میشوند فوم پلی استایرن منبسط شده و پشم معدنی می باشند. گفتنی است که شستشوی نمای سیمانی بسیار آسان است، از این رو این نما را می توان نمایی ساده در عین حال زیبا برای ساختمان دانست. طراحی نمای مدرن یکی از بارزترین ویژگی هایی که دارد و می شود به آن اشاره کرد ساده بودن آن است، بطوری که تزیینات اضافی حذف شده و نمای مدرن نسبت به نمای کلاسیک طرح ساده تری از خود نشان می دهد.

چگونه با استفاده از نمای ساختمان 1,000,000 دلار به دست آوریم

همانطور که در قسمت های قبلی انواع نمای ساختمان را بررسی کردیم در ادامه به سبک های به کار رفته در طراحی نما میپردازیم. نما بیرونی ترین قسمت ساختمان است که در معرض شرایط مختلف آب و هوایی قرار دارد. نما در لغتنامه دهخدا به شرح زیر تعریف شده است: «صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون دیده میشود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت». برای اجرای رنگ نما می توانید از قلم مو، غلتک یا پمپ باد استفاده کنید. پیامد دیگر تمسک به شفافیت برای تأمین نور، هوا، فضای سبز و استفاده از شیشههای سراسری این بود که پوستههای «ماده زایی» شده شیشهای حتی اگر میتوانستند تداوم زندگی داخل و خارج ساختمان را تأمین کنند، تعامل بین توده و فضا، نقش و زمینه فضای مثبت و منفی را از بین میبرد. کلیسای آنان نیز مانند مساجد شیعیان، از اطراف به بافت مسکونی و شهری متصل بود. اگر شما نیز در خصوص انواع نمای ساختمان مسکونی کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اجرای نمای سنگ به روش خشک

برای تعریف نمای استاندارد یک ساختمان باید ابتدا به انتظار ما از پروژه و همینطور تاریخچه معماری منطقه پرداخت در اکثر کلان شهرهای دنیا که دارای قدمت تاریخی هستند چند بخش مهم از نظر معماری شهری در آنها وجود دارد مثلا در شهر تاریخی رم پایتخت کشور ایتالیا یک بخش کاملا تاریخی چند هزار ساله با ساختمانهایی قدیمی مانند کولوسئوم با قدمت 2000 ساله داریم در بخش دیگر شهر Downtown یا هسته مرکزی شهر قرار دارد با نماهایی از ساختمان های امروزی انواع برج ها و ساختمان های شیک و مدرن که غالبا بر طراحی نمای مدرن ساختمان دلالت دارد و در انتها با Suburb یا حومه شهر مواجه هستیم که دارای ساختمان های ویلایی برای زندگی خانواده هاست روبرو می شویم و بیشتر بر بخش طراحی ویلا و منازل بزرگ با حیاط و محوطه چمن کاری شده که به صورت دنباله دار در امتداد های راست و یا کرو دورادور هسته مرکزی شهر تشکیل شده اند. برای رویه، نیز توسط اجزای موقت یا دائم، قالب شکل را ایجاد کرده و رویه را پرداخت میکنند. برای مثال برای ساختمانی که در شمال شهر تهران ساخته شده نسبت به ساختمانی که در منطقه ای معمولی در شهرستان های دیگر ساخته می شوند هزینه ی طراحی نمای متفاوتی را باید پرداخت نمود . Th is con tent w᠎as gener ated by behsaznama  Con te nt Generato r DEMO!

امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نمای ساختمان مسکونی پرطرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. آشنایی با انواع نمای ساختمان مسکونی در طراحی و ساخت یک معماری جذاب می تواند کمک کننده باشد. ارزان بودن یا گرانتر بودن مصالح ساختمانی در یک بازه زمانی، بر کیفیت طراحی نمای بیرونی تاثیرمیگذارد. نانوی نما یک پوشش نامرئی است که از ساختمان در برابر رطوبت و خسارات ناشی از آن محافظت میکند. اتیکس نوعی عایق ساختمان است که از عواملی مثل رطوبت،حرارت و برودت جلوگیری میکند.عایق،مسلح کننده و پوشش نهایی از اجزاء این نما هستند. رنگ های اپوکسی یک پوشش محافظ محکم و پایدار فراهم می کنند که نگهداری آن آسان است. علاوهبر این، میتوان از همان قالب برای چندین ساختمان استفاده نمود و یک قطعه شکسته را میتوان به راحتی دوباره قالببندی کرد، که آن را به یک روش تزئینی بسیار کارآمد تبدیل میکند. بیشترین تزئیناتی که در این نوع سبک مشاهده میکنیم نقوش اسلیمی هستند که یادآور فرهنگ، سنن و مذهب مردم ایران میباشند. رنگ نمای ساختمان جزو پرکاربردترین پوششهای رنگی است که در سال های اخیر به جهت ایجاد یک نمای کلی فوقالعاده جذاب و دیدنی بر روی بسیاری از ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید