محبوب ترین اجرای نما

معمولا برای زیبا نمودن نما در هنگام بازسازی ساختمان، نمای های کاپوزیت وود پلاست نیز استفاده می شود. در حالت کلی نمای ساختمان به بخش بیرونی و روی ساختمان گفته می شود. در حالت کلی شناسنامه یک ساختمان نمای آن می باشد زیر در ابتدا پیش از دیده شدن بخش های دیگر ساختمان نمای آن خود نمایی می نماید. به عنوان یک قاعده ی کلی می توان میزان مصرف رنگ نمای ساختمان را اینگونه عنوان کرد که برای سطوح غیر جاذب و هموار می توانند به ازای ۱ کیلوگرم جرم خود مساحتی بین ۶ تا ۸ متر مربع را رنگ آمیزی کنند. در ساخت پنلهای نما از دانه های سیلیسی خاصی استفاده شده است که این مواد خاص باعث شده است که پنل بتن اکسپوز تولیدی سطحی صاف و مقاوم در برابر سایش برخوردار باشد و همچنین این دانه ها باعث شده است که جذب آب بسیار پایین داشته باشد .در تولید این نوع پنلهای نما سعی شده است در ضخامتهای کم تولید شده تا بتوان به صورت نصب خشک در نما توسط مجری نمای خشک نصب نمود و بحث اجرای نمای خشک بتنی را مطرح نمود. از ین رو در این مقاله سعی شده است با بررسی این نوع از نما به این سوال پاسخ داد که چه نمای ساختمانی را می توان نمای لاکچری نامید.

روش اجرای نمای خشک

قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد. رنگ بندی و استفاده از رنگ گیاهی نیز یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در لاکچری نمودن یک نما می باش به عنوان مثال معمولا رنگ های سفید، خاکستری و طیف تیره مشابه آن به دلیل سنگینی و ابهتی که به نما می بخشند می توانند باعث لاکچری شدن نما شوند. زیرا یکی از آیتم های خلاقانه نور پردازی بوده که با این روش می توان به صورت کامل یک حالت خاص و منحصر بفرد که مختص خانه شما باشد ایجاد نماید. در نهایت نیز مصالح مورد استفاده در ساخت نما می تواند بر روی لاکچری شدن آن تاثیر گذار باشد و می توان گفت یکی از آیتم هایی که هزینه و مبلغ می تواند بر روی لاکچری بودن تاثیر بگذارد مصالح مورد استفاده برای نما می باشد.

اتصالات نمای خشک

᠎Da ta h​as been cre ated by behsaznama C᠎onte​nt Generator DEMO.

از دیگر موارد ساخت یک نمای لاکچری می توان به وجود تفکر و همچنین منحصر به فرد بودن آن اشاره نمود. دمای ۲۵ درجه سانتیگراد را همواره به عنوان مبنا در نظر می گیریم و به هر میزان افزایش از این مقدار شاهد کوتاه تر شدن زمان خشکی رنگ نما و به هر میزان کاهش از این مقدار شاهد افزایش زمان خشکی رنگ خواهیم بود. در واقع عموما این نوع سرامیک از نوع سرامیک های پرسلانی در نظر گرفته می شود که مزیت های بالایی نسبت به کاشی سرامیک های غیر پرسلانی دارد. در طراحی نیز طرح های مدرن با ساختار های فضایی خاص که نشان دهنده وجود تفکر در پشت طراحی باشد نشان دهنده نمای لاکچری است. جالب است بدانید که یکی از ویژگیهای نما پرسیلانی خشک این است که میتواند با نماهای مدرن ترکیب شود و ظاهر زیبایی را برای یک ساختمان به وجود آورد بهعنوان مثال؛ میتوان نمای سرامیک خشک را با متریال مدرن مانند نمای ترمووود، نمای شیشهای، نمای لوور، نمای کامپوزیت یا نمای HPL ترکیب کرد و زیبایی منحصر به فردی را برای ظاهر یک ساختمان به وجود آورد. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند.

نمای اسپایدر (Spider facade) یکی از جذابترین انواع نماهای ساختمانی است که در آن از شیشه استفاده میشود. مصالح و موادی که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند، دارای تنوع بالایی هستند. بست های سیستم نصب خشک نمایان، در سطح نمای سرامیک قابل رویت هستند. موضوعی که قیمت اجرای نمای سرامیک خشک را به گزینه مطلوب و قابل قبولی تبدیل کرده است. به عنوان مثال استفاده از سنگ های آنتیک و بدون برش که دارای طرح های خاص می باشند و یا استفاده از ترموود جهت ساخت نمای چوبی به راحتی می تواند بر لاکچری شدن آن تاثیر گذار باشد. آجرنما ها دارای ابعاد گوناگونی هستند که با توجه به سلیقه ی طراح یا خود شما می تواند انتخاب شود. اما توجه داشته باشید، که با این وجود، عرض لاملها باید با یکدیگر برابر باشند. اگرچه توصیه میشود که سطح سرامیک سایز بزرگ به طور منظم نظافت شود، اما کیفیت بالایی این سرامیکها و لعاب صیقلی آن باعث میشود که پاک شدن مواد آلاینده به راحتی صورت گیرد. از آن جا که در زمینه اجرای نمای مدرن و اجرای نمای خشک رتبه بندی خاصی از سوی مراجع ذیربط برای شرکت های فعال مجری نمای خشک در این حوزه وجود ندارد دشواری های انتخاب شرکت مجری نمای خشک را برای کارفرمایان و سازندگان دوچندان می کند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرکتهای نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید