مشتریان شما واقعاً در مورد کرتین وال شما چه فکر می کنند؟

جنس و ابعاد سنگ در انتخاب نوع اجرای نما موثر خواهد بود. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. دیوار و پرده هر دو حائلها و فاصلههایی بین دو فضا هستند، یکی از آنها به عنوان فاصلهای سخت و سنگین و دیگری به عنوان حائلی سبک و قابل انعطاف شناخته میشود. سرامیک کاری، حرفه ای سخت است که نیاز به آموزش داره. خب، در این مقاله، به تعریف کلی نمای کرتین وال و تفاوت آن با سایر نماها پرداختیم، برای مطالعه جزییات بیشتر درباره این نمای ساختمانی، میتوانید به مقاله همه جزییاتی که باید درباره نمای کرتین وال بدانید! سرامیک در مقایسه با سایر کفپوش ها عمر بیشتری میکنه. از انواع فایبر سمنت برد ها میتوان به سمنت برد طرح چوب اشاره کرد . سرامیک ها بر اساس ظاهر، جنس، درجه سختی، اندازه و … وجود این اختلاف سایز در طول لاملها به خاطر آن است، که بیشتر بار شیشههای نما بر روی لاملهای عمودی یا مولیونها خواهد بود، اما در افق دید، بعضی از طراحان، سازندگان ساختمان و آرشیتکتهای معمار، به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل، اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر میگیرند.  This art icle h as  been  do ne ​wi᠎th t᠎he help ᠎of behsaznama  C onte nt Gene ra to᠎r  DEMO​!

نمای خشک در ساختمان

نکتهی مهمی که در مورد سرامیک خشک وجود دارد، عایق بودن این نوع نما در برابر رطوبت و تغییرات جوی است. نمای کامپوزیتی ساختمان در سالهای اخیر مورد استفاده زیادی قرار گرفته است. نماهای کرتین وال زیادی بر روی ساختمانهای بزرگ و معروف شهر تهران نصب شده است، که با کمی دقت میتوانید متوجه آنها شوید. همین مزیتهای به ظاهر ساده، باعث شده است، که طراحان، معماران و مهندسان ساختمانی، علاقه بسیار زیادی به استفاده از نمای کرتین وال با لامل آلومینیومی داشته باشند. معمولا در اغلب پروژههای داخل کشورمان، مشاهده میکنیم که از لاملهای آلومینیومی استفاده طراح و مجری نمای خشک شده است. ناگفته نماند، این نما با استفاده از قاب فلزی در جای خود سفت و محکم میشود. در این نوع نما، شیشههایی که قرار است، به عنوان نمای ساختمانی نصب شوند، به جای اینکه روی خود ساختمان قرار بگیرند، روی سازه کرتین وال نصب میشوند. در فواصل بین ورقهای نصب شده، از نوارهای فلزی یا چسب پلی اورتان و یا رزین سیلیکونی استفاده میشود. ​A​rt᠎ic​le h as been created wi th G SA Con te​nt G​ener᠎ator D᠎emoversion.

مقاومت و دوام شیمیایی بالا و چسبندگی به سرعت و پایدار رزین های مصرفی سبب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف این پنل می شود. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. قیمت معقول، سرعت نصب، زیبایی و رعایت استانداردهای الزام آور هم جزو نکات بسیار با اهمیت تلقی میشوند. همچنین آب بندی کردن پنجره ها، پیش آمدگی ساختمان وممانعت ازایجاد پل حرارتی،طراحی اتصالات ونوع مصالح بکاررفته درنمای خشک بایدعلاوه برمشخصات فنی، قیمت مناسب ،آسانی کار،زیبایی وسرعت دراجراهم داشته باشد. همزمان با پهن کردن ملات، سرامیک هم اجرا میشه. از پلی اورتان پلی اکریل با هدف خشک کردن جوهر و خاصیت پلی اورتان چسبنده، پلی اکریلت سنتز شده، امولسیونهای اصلاح شده و غیره تحت عنوان گیرنده جوهر آب استفاده میشود. نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال، یکی از سیستمهای نمای مدرن ساختمانی است، که ساختاری خود ایستا دارد.

همین موضوع باعث شد، که این لاملها خیلی زود از صحنه صنعت نمای ساختمانی حذف شوند. این کاهش وزن باعث میشود که مقاومت ساختمان نسبت به زلزله افزایش یابد. برای افزایش استحکام ملات چسبی ، جهت کشیدن ماله ماننده تصویر راه راه و از یک جهت باشد ، بسیاری از نصابهای عزیز شکلهای موجی و پیچشی و و غیر از راه راه ایجاد میکنند که به جهت عدم توزیع یکنواخت ملات زیر سرامیک پرسلان ، در مقابل ضربه آسیب پذیر و شکننده میشود. سیستمهای نمای کرتین وال، که دارای لامل هستند، به دلیل شکل ظاهری و داشتن عایقهای حرارتی از عایقبندی بالایی برخوردار هستند و نفوذ پذیری در این دسته از سیستمهای مربوط به نمای ساختمان امکان پذیر نیست. جالب است بدانید، که در قرن نوزدهم با توسعه استفاده از پنلهای شیشهای بزرگ در ساختمانها، سیستمهای نمای کرتین وال نیز ظهور کردند. نماهای کرتین وال از آنجا که هیچ باری از خود ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها نیروهایی که تحمل میکنند، نیروی وزن خودشان و همچنین نیروهای جانبی نظیر باد، باران و طوفان است، به همین دلیل، سازههای خود ایستا نام گرفتهاند.

دیدگاهتان را بنویسید