مصالح نمای خشک دیگر راز نیست

کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. الف- موجب کاهش پرت مصالح می شود. نیاز به زیبایی ظاهری در نمای یک بنا و آسایش ساکنان آن با توجه به ویژگی عایق صوتی نما و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی موجب شد تا تنوع مصالح در دستور کار ساختمانها قرار بگیرد. حذف کانی های غیر فلزی، سبک شدن سرامیک، عدم نیاز به ملات سیمانی و دیگر ویژگی های منحصربه فرد این کاشی باعث شده اند تا بتوان آن را به راحتی در سازه های مرتفع نصب کرد. این ویژگی در نمای ساختمان، باعث بهینه سازی دمای محیط و نور میشود. در ادامه میخواهیم به چند مورد از این مزایا اشاره کنیم. مورد استفاده قرار میگیرند.  Da ta was cre at​ed ᠎by G​SA Conte nt Generator  DE​MO​.

نحوه نصب نمای خشک

آدرس و موقعیت پروژه ، عکس ها و فیلم های مربوط به ساختمان و نقشه های پلان ساختمان در قالب اتوکد پس از ثبت نام از طریق لینک مسابقه و ارسال کد ثبت نام و مشخصات کامل و کد ملی و مدرک تحصیلی در اختیار شرکت کنندگان قرار داده خواهد شد. در سیستم نصب خشک نمایان، بست های سیستم نصب در معرض دید قرار دارند و سرامیک از طریق این بست ها به نمای ساختمان مهار می شود. لازم به ذکر است که یک پروژه ساختمان معمولا در چهار فاز ، طراحی و اجرا می شود. سیستم نصب خشک , یک سیستم کاملا مهندسی است و برای پیاده سازی سیستم , ابتدا نمای پروژه نقشه برداری می شود و سپس با طراحی فاز ۲, میزان دقت مصالح نما تعیین می گردد. طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. در شهر شیرازرا جز فعالیت های خود می داند که در کنار این اقدامات طراحی تیم مهندسی عمران شیراز با داشتن کادری مجرب در زمینه نقشه کشی و طراحی ساختمان در کنار شما کارفرمایان عزیز خواهد بود و با تجربه چندین ساله خود ، طراحی نقشه های بسیار مدرن و خاص را برای افرادی که به محیط خانه و خاص بودن آن اهمیت ویژه ای می دهند با بالاترین دقت و در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد.

سرامیک نمای خشک

با این وجود باید این نکته را در نظر بگیرید که نصب نمای سرامیک خشک پرسلانی نیاز به تخصص و تجربه دارد. نمای سرامیک خشک پرسلانی به دو صورت مجوف (سوراخ دار) و پر (فول بادی) به فروش می رسد. آثار قبل از ارائه به هیات داوران توسط دبیرخانه مسابقه بررسی می شود و در صورت رعایت شرایط مسابقه و مسائل فنی ، جهت داوری نهایی به هیات داوران ارجاع خواهد شد. برای کاهش هدر رفت انرژی و تأمین آسایش ساکنان ساختمان یک لایه عایق آکوترم بر اساس فاصله های عمودی نصب سازه ها در ابعاد موردنظر تولید و به محل پروژه جهت نصب ارسال می گردد. در واقع در این سیستم مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان مستقیما به نمای ساختمان نمیچسبند و با آن فاصله دارند. این مورد جزو مواردی هست که در هنگام خرید تمامی سنگ ها باید به اون توجه بشه. این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از بست و پین در پشت سنگ، سنگ مورد نظر شکسته شود.

طرح نمای خشک

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مسابقه با شماره واتساپ درج شده در لینک مسابقه در ارتباط باشید. گرچه این مورد به منطقه و نوع آب و هوا بستگی دارد. اين نوع نماها در برابر آب و هوا نيز مقاومت بالايي دارند. وقتی صحبت از نمای آجر در مقایسه انواع نمای ساختمان میشود اغلب تصوری از آجرهای پهن و زرد رنگ در ذهن به وجود میآید در حالیکه امروزه با ورود تکنولوژیهای جدید صنعت آجر به صنعت ساختمان آجرهایی تولید میشود که از نظر کیفیت و سایز برتری قابل ملاحظهای نسبت به انواع قدیمی آن دارند. سنگ سمنت پلاست در واقع یک نوع سنگ مصنوعی است که در زمره مصالح نوین ساختمانی به شمار میآید و برای انواع دیوار پوش و کفپوش در داخل و برای نمای بیرونی ساختمان استفاده میشود. کلمپ (Clamp) یک پروفیل آلومینیومی است که به تایل ها میچسبند و آهسته درون شیار های ریل افقی می روند. بنابراین، به منظور جلوگیری از جلب توجه بست ها می توان آن ها را با رنگ های کوره ای الکترواستاتیک متناسب با رنگ سرامیک پوشاند و یا در ترازهای پایین تر که امکان رویت بست ها وجود دارد، از روش نصب پنهان یا روش های نصب­تر استفاده کرد.

فروش تجهیزات نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای خشک ساختمان لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید