مطالب مربوط به متریال نمای خشک شما احتمالا فکردرباره} نبوده‌اید. و واقعا باید

شیشه به دلیل بازتاب نور از جذابیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن در نمای شیشه ای اسپایدر گرفته تا نمای شیشه ای فریم علاوه بر زیبایی، نور و گرمای لازم را به دلیل عبور نور برای ساختمان تامین می کند. مقاوم می باشد. سنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می شود باید از دوام و استحکام لازم برخوردار باشد در غیر اینصورت در اثر انقباض و انبساط دچار ترک خوردگی خواهد شد. اصولاً د اجرای نمای شیشه ای از شیشه سکوریت و یا شیشه رفلکس استفاده می شود. اصولاً در اجرای نمای شیشه ای از شیشه سکوریت و یا شیشه رفلکس استفاده می شود. برای مثال در شهر اصفهان استفاده از نمای شیشه ای و شیشه های رفلکس در نمای اصلی و جانبی ممنوع می باشد. نمای بیرونی به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می نماید، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد. ᠎This c onte​nt w​as w᠎ri tt en by behsaznama Con​tent G᠎en erator᠎ Dem ov᠎ersi᠎on​.

انواع نمای خشک

در کنار اجرای یک طراحی زیبا، نورپردازی نما نیز می تواند به زیبایی هرچه تمام تر نمای ساختمان و نمای خانه کمک کند برای خواندن ایده هایی در مورد نورپردازی نمای ساختمان پیشنهاد می شود مقاله ی نورپردازی نمای ساختمان را مطالعه فرمایید. ما ایرانیان سابقه طولانی در ساخت بهترین نماهای ساختمان داریم و از تمام مصالح، هر چند ساده برای ساخت نمای ساختمان استفاده کردهایم و زیباترینها را به نمایش گذاشتهایم که نمونههای عالی انواع نمای بیرونی را در سراسر ایران مانند شیراز، تبریز، اصفهان و … در کنار اجرای یک طراحی زیبا، نورپردازی نما نیز می تواند به زیبایی هرچه تمام تر نمای ساختمان کمک کند. از مزایای نمای بایرامیکس می توان به تنوع رنگ بالا، قابلیت شستشو با آب، پوشش یکنواخت سطح و تمیزکاری آسان اشاره نمود. معمولاً از این اصطلاح برای اشاره به طرح، سبک یا رنگ استفاده میشود. از جمله انواع آجر می توان به آجر نما نسوز، آجر نما طرح چوب، آجر دکوراسیون داخلی، لعاب دار حصیری، آجر نما سفید، آجر نما قرمز، کارتنی، دکوراتیو، کف فرش، آجر نما زرد، رستیک، شاموتی، آجر نما نسوز سفید، آجر نما نسوز قرمز، آجر نما نسوز انگلیسی، آجر نما پلاک و قزاقی اشاره نمود.

از جمله عایق هایی که برای این نما استفاده می شوند فوم پلی استایرن منبسط شده و پشم معدنی می باشند. نمای سیمانی ساختمان از جمله نماهایی است که قیمت اجرای آن ارزان می باشد. در قانون نمای ساختمان برای آپارتمان ها و مجتمع های چند واحدی هیچ یک از ساکنین و مالکان یک ملک اجازه ی تغییر در بخش مشاعات مثل نمای ساختمان را نخواهند داشت و برای کوچکترین تغییرات در هر قسمت باید موافقت همه ی ساکنین ساختمان وجود داشته باشد. سرعت اجرای این نما بالاست و در کمترین زمان ممکن می توان آن را بر روی سطح خارجی ساختمان اعمال نمود. بعضی از سنگها مانند سنگهای باغ ابریشم ویا مرمر یا مرمریت ویا انواع سنگهای چینی دارای سطحی صیقلی بوده وبا توجه به اینکه سنگ خاصیت مکندگی چندانی ندارد به خوبی به نما نمی چسبد و ممکن اسن بعد از مدتی از نما جدا شده و سقوط نماید برای جلوگیری از این کار باید از پشت آنها را بوسیله میله های مخصوصی که به آن اصطلاحاً اسکوب می گویند یه دیوار محکم نمود اسکوب انواع مختلفی دارد.

زمانی که نمای سنگ را برای ساختمانتان انتخاب میکنید باید سنگ انتخابی شما مانند سنگ تراورتن درگیری مناسبی با ملات و دوغاب برای نصب داشته باشد تا ملات ماسه و سیمان به پشت سنگ خوب نفوذ کنند و در اصطلاح بچسبند و نمای سنگ از ساختمان جدا نشدنی شود و دیگر نیازی نباشد برای محکم کردن سنگ تا و جلوگیری از سقوط سنگ تا به ساختمان آنها را پیچ کنید و هزینه دیگری نیز بپردازید. برای انواع ساختمانها، طراحی نمای بیرونی مطابق با سلیقه مشتری یا ایدههای طراح ساختمان انجام میگیرد. برای مثال استفاده از آن می تواند نمای ساختمان را در برابر رطوبت و خسارات ناشی از آن ایمن کند. امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نماهای پر طرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. نمای سنگ از نماهای پر طرفدار در ایران است و نمای سنگ میتواند بهخوبی در مقابل رطوبت، تغییر رنگ و گرد و غبار مقاومت داشته، رنگ و قیمت نمای سنگ تا بسیار متنوع بوده و بهراحتی و آسان و البته سریع قابل اجرا هستند. برای مثال در استان اصفهان استفاده از نمای چوبی در نماهای اصلی ساختمان در خارج از محدوده مصوب تاریخی شهر اصفهان و تنها به میزان ۱۰ درصد مجاز می باشد.

نمای سنگ خشکه چینی

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید