مقاله بی طرفانه 10 چیزهای جدیدی را درباره مزایای نمای خشک نشان می‌دهد که هیچ‌کس درباره آن صحبت نمی‌کند.

یک برنامه دقیق و استراتژی مناسب برای طراحی نمای خارجی ساختمان دقیقاً مشخص میکند که از چه مصالحی باید برای کدام قسمت استفاده کنید. شستشوی نمای ساختمان امری اجتناب ناپذیر است. سنگ از پرکابرد ترین و محبوب ترین مصالحی است که از دیر باز برای ساخت انواع ساختمان از آن استفاده می شود. در فواصل بین ورقهای نصب شده، از نوارهای فلزی یا چسب پلی اورتان و یا رزین سیلیکونی استفاده میشود. برخی از نماها به حسب قدمت و سبک ،ارزش تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سختگیرانهای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از این قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی و یا حتی در مجاورت آن را ممنوع میکند. مروزه با پیشرفت طراحی نما انواع سنگ های مناسب و نامناسب برروی نما اجرا می شود که اکثرا ابعاد بزرگی دارند طبیعی است. از عوامل تأثیرگذار بر قیمت متریالهای قابلاستفاده در نمای بیرونی ساختمانها میتوان به ابعاد و متراژ بیرونی و همینطور نوع آن اشاره کرد. شیشه یکی دیگر از متریال پراستفاده در نمای بیرونی ساختمان است. به شما پیشنهاد میدهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینهای که در نظر دارید به شرکتهای متخصص این کار مراجعه کنید تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید. Art ic᠎le was g enerated wi th behsaznama Content  Gen᠎erator Demoversi on!

نمای سنگ خشکه چینی

3. رنگ نمای با کیفیت باید خاصیت غیرقابل اشتعال داشته باشد. همچنین این ورق ها در مقابل خوردگی ناشی از آب و هوا و باران های اسیدی کاملاً مقاوم می باشند و عوامل جوی هیچ گونه تأثیری بر زیبائی و کیفیت نما نخواهد گذاشت. درست ساختن نما بسیار مهم است زیرا می تواند به میزان قابل توجهی بر روی روشنایی ، گرمایش و تهویه سازه ها تأثیر بگذارد. نمای ساختمان با توجه به کاربری ساختمان، شرایط آب و هوایی و اقلیم محل ساختمان در سبک های متفاوتی ساخته می شود. با این حال امروزه پرکاربرد ترین سبک معماری برای ساخت نمای ساختمان، سبک کلاسیک و سبک مدرن هستند که هر دو ظاهری مجلل به ساختمان خواهند بخشید. آزادی عمل بیشتر مهندسان، تنوع بالای طراحی در نمای ساختمان، کاهش هزینههای نما و غیره بخشی از مزایای نمای ترکیبی ساختمان است که میتوانید از این موارد بهره گرفته و بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب و خرید نمایید. نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر می باشد ، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین میباشد در اغلب کشورها طراحی و ساخت این قسمتها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمانهای شهری صورت میگیرد.

اصلیترین المانهایی که در این سبک مشاهده میکنیم شامل کتیبه، ستون، قوس، کادربندی و گره است. از ویژگی های بارز نمای اسلامی می توان به کاربرد قوس، کتیبه، ستون و طراحی های اسلیمی مصالح اشاره کرد. در ساخت نمای ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود که با توجه به کاربری ساختمان، محل ساختمان، تعداد طبقات، موقعیت، شرایط آب و هوایی و خواست کارفرما تعیین می شوند. نمای رومی به نماهایی که از روم و ایران باستان ایده و الگو برداری گرفته شود مانند؛ استفاده از ستون های زیاد، سرستون ها ،کتبه ها و غیره گفته می شود .حفظ تقارن در این نوع نما کلیک کنید بسیار مهم است. نمای هر ساختمان در مجموعه ی شهری که در آن حضور دارد مؤثر است و این تاثیر را به بدنه ی خیابان ها یا میدان ها که در آن قرار گرفته است انتقال می دهد. برای ساختن نما نکته ایی که باید به آن توجه بسیار کرد نمای دیگر ساختمان ها در اطراف است که همگونی مناسبی داشته باشد تا کابلد فضای شهری بهم ریخته نشود.

چهار حقایق عجیب درباره نمای ساختمان

علاوه بر آن، سنگ های ساختمانی از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار هستند و از همین رو برای ساخت انواع ساختمان ها با کاربری های مختلف و در شرایط آب و هوایی متفاوت می توانند مناسب باشند. از تزئینات و مصالح مختلف در ساخت نمای مینیمال استفاده نمی شود. تهران در یک موقعیت جغرافیایی ویژه واقع شده است به نحوی که برروی گسل بزرگ ری و همچنین در مسیر بادهای تند فصلی قرار دارد که هرروز این عوامل از عوامل خطرناک برای قسمت های مختلف ساختمان هستند و بخصوص باعث ریزش در سنگ نما که درصورت وقوع می تواند خطرات جانی و مالی زیادی داشته باشد ، به همین خاطر پیچ و رولپلاک نما در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است . طراحی نمای خارجی ساختمان نه تنها برای ساختمانهای تجاری و اداری مهم است بلکه برای ویلاها به خصوص ویلاهای شمال کشور هم اهمیت دارد. بسیاری از افراد تصور میکنند که آجر تنها در ساختمانهای قدیمی به کار گرفته میشود که این تصور کاملاً اشتباه است. نمای کلاسیک که به آن نمای رومی نیز گفته می شود، سبکی از معماری نمای ساختمان است که در آن از ساختمان های باستانی تمدن های کهن الهام گرفته می شود. نمای رومی اغلب دارای قوسهایی به شکل گرد و عریض، ستونهایی به شیوههای دوریک، یونیک و قرنتی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید