نحوه از دست دادن پول با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان نما را دو لایه میکند. اجرای این بخش از کار با مصالح مختلف، متفاوت است. آخرین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان مربوط به اتصال مصالح مورد استفاده به بستر صاف حاصل از مرحله قبل است. هدف این کار ایجاد بستر مناسب و سطوحی صاف برای اتصال مصالح نما است. با حضور بیش از هفت هزار معمار در این مجموعه، تیمهای معماری و طراحان خلاق، مخصوص پروژه شما طرح ارسال خواهند کرد تا با دیدن انواع پلان و نما، تنوع در طرح و مصالح و ایجاد کیفیت فضاییهای مختلف، طرح مطلوب خود را انتخاب کنید. همچنین در صورت تمایل میتوانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و شما را بیشتر با خدمات “طرح تو طرح” آشنا کنند. برای اطلاع از قیمت این خدمات، میتوانید با استفاده از بخش تعیین قیمت طراحی در طرح تو طرح، فوری و رایگان حدود هزینه طراحی پروژه خود را استخراج کنید. در این بخش باید به اندازهها دقت شود. استفاده از سرامیک خشک در نمای ساختمان علاوه بر اینکه در دراز مدت با صرفه جویی در انرژی موجب کاهش هزینههای مربوط به سکونت میشود، بلکه به پایین بودن هزینههای مربوط به تعمیر و نگهدار نما، در هزینههای ساختمان نیز صرفه جویی میشود. This art​icle h᠎as  been gen​er at ed wi th t he he lp of G SA C​on᠎tent G ener at᠎or D​emoversion.

نصاب نمای سرامیک خشک

در این روش به وسیله ماشین آلات شیارهای معکوس در پشت سرامیک ایجاد می شود و سپس قطعه آلومینیومی با دو بال معکوس در این شیار بوسیله چسب مخصوص سرامیک و آلومینیوم نصب می شود. این روش نسبت به سایر روشهای اجرای نما با سرعت کندتری پیش میرود و از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده میشود میتواند سبب کثیفی نما شود و همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. ​This con​tent was w​ri​tten with the help of G᠎SA Con tent Gen᠎er​at​or Demov ersi᠎on!

۲- در عملیات قبل از اجرا به محاسبات فنی و مهندسی خاصی نیازی نیست و مراحل اجرایی توسط افراد ماهر و با تجربه انجام می پذیرد. قبل از استفاده از چسب، لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونهای که هیچ قسمت چسب نگرفتهای در پشت قطعه وجود نداشته باشد. اگر پروژه در یک منطقه خشک و بدون بارش مکرر باران در حال اجرا است، می توانید زیرسازی را با اسکلت های چوبی بسازید که باید قبل از آن تحت فرآیند حرارتی قرار گیرند. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. در پایان، اجرای زیرسازی نمای ساختمان بر اساس نقشه و با کمک پروفیلها انجام میشود. ۱- پس از متصل کردن عایق حرارتی با کمک چسب و یا اتصالات به دیوار زیرین و اجرای چهارچوب روی آن، آجرها با کمی فاصله به چهارچوب متصل می شوند که این فاصله باعث به وجود آمدن یک عایق حرارتی برای ساختمان خواهد شد. یک ضرورت دیگر ضد آب کردن نمای ساختمان، به تأمین ایمنی مربوط میشود.

دتایل اجرای نمای خشک

6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. زمانی که محیط از آب اشباع میشود در محلهای درزبندی شده، آب میتواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند و در نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … انتخاب مصالح مقاوم به تنهایی برای داشتن نمای خوب و با کیفیت کافی نیست. سازنده بر اساس کیفیت مدنظر، موقعیت جغرافیایی، شرایط آبوهوایی و هزینه، اقدام به انتخاب مصالح نما میکند. نماها بر اساس مصالح مورد استفاده به انواع سنگی، چوبی، بتنی، سیمانی، کامپوزیتی و شیشهای تقسیم میشوند.

نمای خشک در ایران

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد طرح نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید