نحوه از دست دادن پول با نمای خشک

امروزه روشی برای اجرای سنگ در نما مورد استفاده قرار می­گیرد که به آن اجرای نمای خشک سنگ می­گویند. معمولا مورد استفاده قرار نمای خشک در ایران میگیرد. نماهای سنگی معمولا از نظر جذابیت و زیبایی نسبت به سایر نماها بیشتر مورد پسند قرار می­گیرند. نمای سرامیک خشک پرسلانی جزء به روزترین نماهای ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا میگردد. این روش نصب باعث دوپوسته شدن نمای ساختمان می شود. اسپایدر بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری به کار می رود و از بیرون با انعکاس نوری که دارد، توجه بسیاری را به خود جلب می کند. برای اجرای نمای سنگ خشک، روش­های مختلفی وجود دارد که در این قسمت مقاله این روش­ها را برایتان توضیح می دهیم. برای جلوگیری از ریزش نمای سنگی از اسکوپ کردن سنگ به خارجیترین قسمت دیوار و یا شاسیکشی نما استفاده میشود. اجرای این روش به این صورت است که در قسمت مشخصی از سنگ نما، با عمق کنترل شده و متناسب با ضخامت و نوع سنگ، سوراخی که اصطلاحا به آن پافیلی می­گویند، ایجاد می­شود؛ سپس با استفاده از انکرهای آلیاژی که به کلیپس­ها وصل می­شوند، سنگ نما را به زیرساز آن متصل می­کنند. در این روش زیرسازی با آهن انجام می­شود و سنگ نما با استفاده از قطعات اسکوپی که در شیار مابین ضخامت سنگ قرار می­گیرند، نصب و رگلاژ می­شوند.

نمای خشک برای پول

در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. در این روش که سریع­ترین روش نصب نمای سنگ خشک به حساب می ­آید، اسکوپ­های نگهدارنده سنگ به صورتی که در معرض دید هستند روی نما قرار می­گیرند. این نما با قرار گرفتن زیاد در مقابل نور خورشید به مرور زمان کمرنگ میشود. به همین دلیل در برابر حوادثی مانند زلزله بسیار مقاوم عمل کرده­است و از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد. برای اجرای سیستم نمای خشک می توان از پنل هایی مانند پنل های رسی ، سنگ ،سرامیک خشک، سنگ، کامپوزیت و شیشه استفاده نمود. روش نمای سنگ خشک، یک روش جدید در اجرای نما به حساب می ­آید که در آن از هیچ ملاتی برای نصب سنگ استفاده نمی­شود و سنگ­ها را با استفاده از قاب­های فلزی، براکت­های فولادی و یا پیچ و مهره به ساختمان متصل می­کنند.

اجرای نمای سنگ به دو روش انجام می­شود: روش خشک و روش تر! جهت اجرای رنگ روی نمای ساختمانها، باید زیرسازی های لازم را انجام داد که قبل از هرچیز نیاز به داشتن سطحی مسطح است و این سطح معمولا بوسیله سیمانکاری آستر و رویه انجام می شود. زیرسازی آلومینیومی نما عموما برروی شاسی کشی فلزی اجرا شده، بوسیله پروفیلهای فولادی صورت می پذیرد . با توجه به نقشه های اجرایی، اولین اقدامی که باید صورت پذیر، پیاده سازی تراز و میزان پیش آمدگی های زیرسازی بوسیله ریسمان کشی می باشد. این عملیات با توجه به نوع مصالح نازک کاری نما، متفاوت خواهد بود و نیز می توان با توجه به طرح معماری مورد نظر، برجستگی ها و فرورفتگی های نما را بوسیله شاسی کشی فولادی ایجاد نمود. بار ثقلی هر یک از قطعات سنگ نما بوسیله دو تکیهگاه به دیوار پشت بند منتقل میشود که این تکیهگاهها شامل لقمههای پشتیبان هستند. تکنولوژی مدرن و مصالح ساختمانی در کنار کمی نوآوری میتواند منجر به ایجاد یک پروژه ساخت و ساز زیبا و بدیع شود.اجرای نمای اسپایدر یکی از انواع نماهای ساختمان است که توسط تیم ما قابل اجرا است. این روش که جهت مهار سنگ نما در نماهای مهار شده (نمای خشک) اجرا میشود، هر یک از سنگهای نمنا جهت تحمل بارهای ثقلی (وزن نما) و جانبی به صورت مستقیم به دیوار پشتیبان متصل میشود.

اما با توجه به اینکه این قطعات اسکوپ تنها با چسب به سنگ نما چسبانده شده و چسب نیز در اثر تغییرات جوی میتواند از پشت سنگ نما جدا شود، این روش مهار برای قطعات سنگی توصیه نمیشود. در روش سنتی، معمولا سنگها را با ملات و چسب سیمانی روی دیوار نصب میکنند. در این روش اگر سنگ ضخامت کافی نداشته باشد، ممکن است در اثر اتصال پیچ به سطح آن، ترک بردارد و فرو بریزد. حلال رنگ نمای ساختمان آکریلیک آب است و دقیقا همین سیال باعث افزایش حجم و ضخامت رنگ می شود و پس از آنکه از رنگ در گذر مدت معین تبخیر شد ضخامت فیلم موجود کاهش می یاید. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود. نمای سرامیکی یکی دیگر از نما های پر کاربرد در ایران است که طی سال های گذشته استفاده از این نما با افزایش همراه بوده است.  Post has be en g enerated with t he he᠎lp ᠎of GS᠎A Co nten t  Genera to r DEMO !

دیدگاهتان را بنویسید