نحوه انتخاب دیتیل اجرای نمای خشک

چیزی که میتواند در نگاه اول، نظر مخاطب را به شدت به خود جلب کند. بدین منظور باید یک سری الزامات را جهت بهبود نتیجه نهایی رعایت کند. معماری نما می تواند به دستیابی به چیزهای مختلف برای یک معمار کمک کند. ترموود اجازه می دهد تا از چوب نرم اسکاندیناوی در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با موفقیت استفاده شود. رنگ نمای ساختمان سیلیکون استحکام بالایی در تغییرات آب و هوایی و همچنين تابش مستقیم نور خورشید دارند. 1- این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند . در مرحله بعد سپس کلیپس هایی نمایان، از جنس استنلس استیل بر روی ریل های آلومینیومی سوار می شود که کلیپس ها قابلیت رنگ آمیزی به وسیله رنگ الکترواستاتیک دارند تا با رنگ پانل ها یکی شوند. تاثیر نمای ساختمان در قیمت ساختمان نیز قابل توجه بوده و چه بسا ساختمانی با کیفیت ساخت بالا و با یک نمای سطح پایین قابلیت رقابت در بازار املاک را نخواهد داشت و برچسب قیمتی پایین می خورد.

دیتیل اجرای نمای خشک

A​rt​ic​le was g᠎en᠎er at᠎ed  by behsaznama C​onte᠎nt G​ener ator  Dem​over​si on!

انواع نمای خشک

گروه معماری بام فعالیت های خود را در ارائه خدمات فنی و مهندسی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و اعتماد سازی متقابل بنا نهاده است. بستگی دارد. شاید در ذهن ما این باشد که نمای کلاسیک به علت اینکه جزئیات بیشتری دارد در نتیجه قیمت آن هم بیشتر است اما این چنین نیست ممکن است در یک نمای کلاسیک از مصالح و متریال ارزان تر استفاده شود و در یک نمای مدرن از مصالح با کیفیت و گران استفاده شود. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن منبع سنگ نما میشود. در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی 30 تا 45 میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند. اندازۀ این حفرهها باید حداقل 2 میلی متر باشد و عمق و ضخامت آن مناسب و با توجه به اندازه بست انجام میگیرد.

این کامپوزیت از یک ورق آلومینیوم به ضخامت 3 تا 5 میلی متر و یک لایه مواد پلی اتیلنی به ضخامت 3 تا 5 میلی متر تشکیل شده است. کرتین وال ها معمولا از جنس آلومینیوم اکسترود شده به صورت فریم قالب بوده که داخل این قاب ها،شیشه قرار میگرد. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. روش نصب خشک که با عنوان روش نصب مکانیکی نیز شناخته شده است، با استفاده از پیچ و مهره فلزی انجام میپذیرد. بنابراین انجام این روش نیاز به مهارت و توجه یژه دارد. هر یک متر مربع این نما 5/1 کیلو گرم وزن دارد. کامپوزیت متریالی است که مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد و به عنوان یک پوشش ضد حریق شناخته شده است.

دروغ و دروغ درباره نمای ساختمان

در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. با علم به عوامل تاثیرگذار روی قیمت نقاشی نما میتوان این تغییر قیمت را پیشبینی کرد و در انتهای کار رضایت بالایی از نتیجه کار نقاشی نمای ساختمان داشت. سنگ به دو صورت تر (با ملات) و خشک (بدون ملات) در نمای ساختمان نصب میگردد. در این روش ملات و سیمان به کار برده نمیشود بلکه سنگ با استفاده از پیچ و مهره فلزی بر روی دیوار نمای ساختمان نصب میگردد. ضمن اینکه، برای پیادهسازی این متریال باید به فکر چهارچوب مناسبی هم بود و همراه با شیشه، چهارچوب مناسبی را خریداری کرد. رولپلاک فیشر : این رولپلاک با نام رولپلاک آلمانی هم شناخته می شود . در نصب خشک سنگ نمای ساختمان به دلیل سوراخ کردن سنگ، احتمال ترک خوردگی و یا شکستن سنگ در حین این عمل وجود دارد. در صورتی که در روش نصب سنگ نما با ملات فضای بین دیوار و سنگ کاملاً با ملات پر میشود و سنگ به دیوار میچسبد و در صورت انقباض و انبساط سنگ، احتمال ترک خوردن و شکستن آن بسیار بالا میرود.

دیدگاهتان را بنویسید