نحوه انتخاب نمای سنگ خشکه چینی

بهترین زمان برای تهیه طرح مصوب نما خصوصا در ساختمانهای بتنی، همزمان با تهیه نقشه های مصوب و قبل از شروع عملیات ساختمانی می باشد . حتماً تا به حال با انواع نما ساختمانهای مختلف روبرو شدهاید. از آن جایی که سیستم اجرای نما به صورت خشک یکی از سیستمهای مدرن در صنعت ساختمان سازی است شما باید نهایت دقت را در انتخاب مجری آن به خرج دهید. از جمله نماهایی هستند که طرفداران زیادی دارند و اگر شما مجری نمای خشک مناسبی را انتخاب نمایید میتوانند هر کدام را به راحتی و به بهترین نحو، برایتان اجرا کنند. چرا که اگر طراحی و اجرای نما به درستی صورت نگیرد، مقاومت زیادی نخواهد داشت و ممکن است باعث آسیب و خسارت شود. در این سیستم برخلاف نمای خشک نمایان، بست های مورد استفاده شده در نصب، پس از اتمام کار قابل مشاهده نمی­باشند، به این صورت که پیش از نصب نما، روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می ­شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای کاهش جلب توجه این بست ها، راه هایی همچون رنگ کردنشان به رنگ رویه نما، وجود دارد.

نمای سنگ خشکه چینی

در واقع روش های بسیار مختلفی برای پیاده سازی نما در صنعت ساخت و ساز موجود است که هر کدام به شیوه خاصی اجرا می­گردند و از ویژگی های متفاوتی برخوردار می­باشند. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. این روش دارای ۴ نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. در این روش پلاک های سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که در شیار ایجاد شده در ضخامت سرامیک قرار میگیرد نصب و رگلاژ می شوند و در انتها اسکوپ ها به بخش زیرسازی آلومینیومی متصل می گردد. یکی از مواردی که در بحث نماسازی دارای اهمیت بالایی است، انتخاب روش مناسب و کارآمد به منظور پیاده سازی نما بر روی ساختمان می­باشد.

مزایای نمای خشک

قابلیت ترکیب انواع سیمان با مصالح دیگر نیز به ایجاد نمایی مدرن و منحصر به فرد کمک میکند و در طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمان کاربرد بالایی دارد. مصالح نوین دیگری مثل نمای HPL (اچ پی ال) و یا نمای چوبی ترموود نیز که امروزه در طراحیهای مدرن مورد استفاده قرار میگیرند نیز تنها به روش خشک قابل اجرا هستند پس در نتیجه شما برای اجرای نمای مدرن تقریبا انتخاب دیگری جز اجرای نمای خشک نخواهید داشت. از طرفی با پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی و رواج مدرنیته، مصالح جدیدی تولید شد امکان استفاده از آنها با روشهای سنتی و ملاتی وجود نداشت برای مثال مصالحی مانند کامپوزیت و سرامیک پرسلانی را نمیتوان به شیوه ملاتی اجرا نمود چرا که سرامیک پرسلانی جذب آب بسیار پایین و در نتیجه جسبندگی خیلی کمی با ملات و دوغاب دارد و این چسبتدگی به قدری کم است که میتوان آن را برابر صفر دانست. چوب یکی از مواد طبیعی است که عایق مناسبی در برابر گرما و سرما است.

اما از مقاومت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار هستند.

فواصل و اندازه ها دراین چهارچوب باید به گونه ای طراحی شود که در برابر عوامل مخرب مثل باد و رطوبت مقاوم باشد. فضای خالی دیگر اجزای نمای خشک است که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، تهویه و اتلاف انرژی بین نما و عایق حرارتی در نظر گرفته می­ شود. توجه به نوع ساختار نهائی از نظر زیر سازی و تعداد لایه های پوششی خواهد بود. نوشتن این شعار بر سر در این مدرسه نشانه اهمیت عملکردگرایی و توجه به رابطه عملکرد و فرم بود. در این سبک متریال کروم، آینه و برنج مورد استفاده قرار می گیرند. داشتن یک پلان نمای عالی در محل، قبل از انتخاب نهایی به شما ایده می دهد. اما در عین حال براساس ترکیبی از اجزا، ابعاد و مصالح به کار رفته شخصیت خاص خود را دارد. اما از مقاومت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار هستند. در این سیستم با استفاده از پروفیل های قوطی از جنس آلومینیوم از حجم زیر سازی آهنی کاسته شده است و نگرانی ناشی از خوردگی و زنگ زدگی آهن تا حد زیادی برطرف شده و با بکارگیری براکت های آهنی جدید طراحی شده در بخش تحقیق و توسعه ی مجموعه ی سورین، ضمن بالا رفتن سرعت اجرا دقت و کیفیت بالایی نیز فراهم می گردد. This has been c re​at​ed with the help of behsaznama Content G᠎en᠎erat or Demoversion᠎.

دیتیل اجرای نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید