نحوه انتخاب کرتین وال

پوشش نانو آبگریز نما همچنین از فرسایش سطوح سنگی در اثر تماس با باران اسیدی، جلوگیری میکند و تا حدودی خاصیت خودتمیزشوندگی به نما میبخشد. این محصول بر پایه سیلان/ سیلوکسان و سایر افزودنیها تولید شده، و تا حد زیادی به حفظ ظاهر و سالم ماندن مصالح در طولانیمدت کمک میکند. بنابراین لزوم تأمین استانداردهای ایمنی در سازه ایجاب میکند که ضد آب سازی نمای ساختمان جدی گرفته شود.در صورتی که در جهت ضد آب سازی نمای ساختمان، اقدامی صورت نگیرد، رطوبت میتواند به درون سازه نیز نفوذ پیدا کند و موجب نم گرفتن و پوسیدگی دیوارهای داخلی و لوازم منزل گردد. از جمله اتفاقاتی هستند که در صورت نفوذ رطوبت رخ میدهند و هزینه به مراتب بیشتری نسبت به واترپروف کردن، به مالکان تحمیل میکنند. از طرفی سطوح خارجی ساختمان به طور مداوم در معرض رطوبت قرار دارند و این مسئله سبب افت زودهنگام کیفیت، رنگپریدگی و آسیبپذیری متریال به کار رفته در نما خواهد بود. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. یکی از ویژگیهای مهمی که بازار خرید چسب پلی اورتان را پر رونق کرده است قدرت چسبندگی بالای آن هنگام اتصال سطوح مختلف مانند سنگ، سرامیک، شیشه و کاشی به یکدیگر است.

مصالح نمای خشک

برای اجرای سیستم نمای خشک می توان از پنل هایی مانند پنل های رسی ، سنگ ،سرامیک خشک، سنگ، کامپوزیت و شیشه استفاده نمود. مطابق با نشریه 714 میتوان ضرورت اسکوپ سنگهای نمای ساختمان را بدین صورت بیان کرد که «نماهای چسبانده شده در مقابل نیروهای خارج از صفحه ضعیف بوده و به منظور تحمل بارهای جانبی مانند زلزله و باد که موجب خارج شدن سنگ نما از دیوار نما و پرتاب شدن آن به سمت خارج از صفحه میشوند، میبایست مهار (اسکوپ) مناسب بهکار برده شود». اگر در نما آسیبی صورت گیرد، می توان پلاک های مورد استفاده را به راحتی تعویض کرد. از جمله مهم ترین متریال و اجرای آن درنمای ساختمان می توان به اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای نمای کامپوزیت، اجرای نمای کرتین وال ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، اجرای نمای ترمووود و… از جمله مزایای نمای آجری می توان به ( عایق حرارتی و برودتی ، مقاوم در برابر تغییر رنگ ، تنوع در رنگ ، سرعت بالا در اجرا با سیستم خشک ) اشاره کرد. عامل مخرب دیگری که به طور پیوسته بر کیفیت رنگ و ظاهر نما اثر میگذارد، برخورد اشعه فرابنفش خورشید است؛ به همین سبب بیشتر روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان، ضمن این که عایق رطوبت هستند، از مقاومت خوبی در برابر تابشهای فرابنفش برخوردارند.  This data w​as c reat᠎ed ​with G​SA​ Con᠎tent Gen erat or DEMO!

نصاب نمای سرامیک خشک

یعنی زمانی که ساختمان هنوز نوساز است، به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون سازه و عدم تغییر کیفیت نما، سطوح خارجی را در برابر رطوبت نما عایق میکنیم. از طرفی نفوذ رطوبت به درون المانهای سازهای، خوردگی آرماتورها و اجزای فولادی را در پی خواهد داشت که مقاومت سازه را به شدت کاهش میدهد. بنا به دلایلی همچون اهمیت تمیز ماندن نما در طولانیمدت، مخارج سنگین شستن نمای ساختمانها بهویژه سازههای مرتفع و لزوم ماندگاری مصالح تا پایان عمر ساختمان، روشهای متعددی برای جلوگیری از جذب و نفوذ رطوبت مطرح شده است. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر روشهای اجرای نما میباشد. این روش نسبت به سایر روشهای اجرای نما با سرعت کندتری پیش میرود و از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده میشود میتواند سبب کثیفی نما شود و همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد.

طرح نمای خشک

در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. این نما دارای مزایای زیادی از جمله: عایق بودن رطوبتی، وزن پایین و… نمای کرتین وال، انواع و اقسام و زیادی دارد و پر کاربردترین آنها که حتما شما هم زیاد در ساختمانهای ساخته شده در کوچهها و خیابانهای اطراف محل زندگیتان دیدهاید، نماهای کرتین وال شیشهای هستند. کیفیت انجام زیر سازی، در اجرای سنگ کاری اصولی، اهمیت زیادی داره. سرامیک خاصیت عایق حرارتی خوبی داره و مانع از هدر رفت گرمای ساختمان میشه. به نظر من سنگ تراورتن خیلی مناسبه برای نمای بیرون ساختمان چون بخاطر تخلخل بالا جذب آب خوبی داره و مقاومت بالایی هم داره، در ضمن چون سبکه خطر سقوطش خیلی کمتر از سنگ های دیگه هستش. پرداخت هایی که سطح آجر اعمال می شود، نباید سبب کاهش عملکرد و مقاومت آجر شود. علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان دربرابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد های جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت. رنگ های آکریلیک بخوبی می توانند سطح نما را از عوامل جوی مختلف محافظت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید