نحوه بازیابی نمای خشک

یکی از مصالح با کیفیت برای اجرا و طراحی نما استفاده از نمای خشک می باشد. در فرایند تولید نمای سرامیک خشک از دستگاه های پیشرفته برای ورقه ورقه نمودن استفاده می شود. به منظور جلوگیری از لغزش و همچنین فیکس شدن سرامیک های نصب شده بر روی ریل های آلومینیومی در زیر آنها از پلاستیک های EPDM استفاده میشود. در این سیستم از کلمپ های مخصوص و بزرگی برای نگهداری سرامیک ها استفاده میشود. این سیستم در صنعت ساختمان، به طور گسترده جهت پوشش نما، دیوار های داخلی و خارجی و حتی سطوح بام (در معرض باران) استفاده می شود. در سیستم نصب خشک پنهان، بست های سیستم نصب به روش های مختلفی مانند؛ ایجاد شیار یا سوراخ کاری پشت سرامیک، استفاده از چسب های پلی ارتان و … شرکت نویان نما ارائه دهنده طراحی و اجرای سیستم های مدرن در نمای خشک می باشد و در کنار این خدمات به فروش قطعات نما نیز می پردازد. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابیبوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های ضربه گیربا کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرا قرار می گیرند. در این روش سرامیک داخل لبه نگهدارنده کلیپس قرار میگیرد و به همین دلیل استحکام بسیار بالایی دارد.سیستم ترک بسیارشبیه به سیستم فاوتون می باشد ولی نوع کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آنها متفاوت بوده و به صورت کلی سیستم اکونومی تر و کم مقاومت تری نسبت به سایر سیستم های سرامیک خشک نمایان می باشد.

روش بهبود اجرای نما را اعمال کنید}

در سیستم فاوتون ابتدا ریل های آلومینیومی در زیر سازه تهیه شده و سپس سرامیک ها با کلیپس های مخصوص از جنس استیل ضد زنگ بر روی آنها قرار میگیرند. از دیگر روش های کاربردی برای اجرای نمای سرامیک خشک می توان به سیستم ترک اشاره نمود که اولین باردر کشور ترکیه طراحی و اجرا شده است. از ویژگی های این نما مقاوم بودن آن در برابر عوامل طبیعی است و همچنین به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم که نقش بسیار مهمی در نمای خشک فلزی دارد ، موجب شده این نما جزء مهمترین نماهای خشک به حساب آید. از طرفی در نمای خشک از ملات و دوغاب استفاده نمی شود و این خود صرفه جویی در هزینه است. برای مثال باید از چهارچوب واتصالاتی استفاده شود که در برابر سرما و گرما و بخار آب و هم چنین گازهای سمی که در هوا هستند مقاوم باشند. مقاومت زیاد: نمای خشک در برابر شرایط آب و هوایی سخت، مقاومت زیادی دارد و در مقابل باد و باران کاملا مقاوم است. ویژگیهای عنوان شده برای هر یک از مصالح نما متفاوت است. نصب ورقهای کامپوزیت به صورت نیمه جعبه روی نما، برای تهیه این ورقها عملیات برش کاری از شیت خام، شیارزنی، خمکاری و مونتاژ توسط دستگاه های CNC یا توسط تکنسین کار صورت می پذیرد. Po​st has been cre ated ᠎wi th t​he help of behsaznama Con᠎tent  G᠎enerator DE MO!

اشاره کرد و همچنین مصالح نمای خشک مانند : سرامیک خشک پرسلانی ، ورق کامپوزیت ، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… قابل ذکر است نمای کامپوزیت دوام پایینی داشته و قیمت خرید بسیار بالایی را دارد. عوامل زیادی بر قیمت اجرای نمای سنگ خشک در اصفهان تأثیر می گذارند که هر کدام از آنها می توانند قیمت را تا حد قابل توجهی تغییر بدهند. در نهایت تایل سرامیک پرسلانی از پروفیل های افقی زیرسازی آویزان می شود. در حال حاضر از این تایل­ها برای نماسازی ساختمان­های مختلف استفاده میشود و اجرای آن­ها به دو روش امکان­پذیر است. با توجه به نوع گیره هایی که در هنگام نصب سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توان نحوه اجرای نما را به دو گروه کلی تقسیم کرد. اجرای نمای سرامیک خشک را تنها از نمادیزاین بخواهید و با کیفیتی بینظیر تحویل بگیرید. اسکوپ z نیز مانند اسکوپ پروانهای در دسته اسکوپهای پیش ساخته قرار گرفته و با توجه به ابعاد شاخکهای آن، در قطعات سنگهای کوچکتر و با ملات خور کمتر از این روش استفاده میشود. این سیستم به دلیل استفاده از کلمپ ( کلیپس های بزرگ استیل ) یکی از کاملترین ترین سیستم های سرامیک خشک نمایان در دنیا می باشد.

در سیستم نصب خشک نمایان، بست های سیستم نصب در معرض دید قرار دارند و سرامیک از طریق این بست ها به نمای ساختمان مهار می شود. البته که بهتره از نوع یک لعاب سایشی کار بشه تا خطر سُر خوردن کم بشه. از آنجایی که انتخاب و اجرای نمای ساختمان اغلب اوقات کار سخت و دشواری بوده به دلیل اینکه ایجاد و اجرای یک طرح نو و جدید خلاقیت می طلبد. تولید ورقه های مش در حال حاضر با استفاده از دستگاه های پیشرفته صنعتی انجام می شود و می توان طرح های بسیار خاص و چشمگیر با ماکسیمم میزان دقت و ظرافت در ریزه کاری ها، اجرا کرد. برای اجرای رویه همانند اجرای واش بتن با استفاده از اجزای موقت یا دائم، قالب شکل مورد نظر را ایجاد میکنیم و سپس عملیات نهایی را با پرداخت سطح رویه اجرا میکنیم. علاوه بر آن، باد در ارتفاعات میتواند به سازه آسیب بزند، استحکام نمای آن را کاهش دهد و حتی باعث سقوط آن شود. هر دو سیستم سنتی (نمای ملاتی، تک لایه،سنگ و آجر به روش نمای ملاتی) و سیستم نمای خشک (تهویه شونده) (سرامیک پرسلانی، نصب سنگ خشک ، بتن مسلح فیبری و نمای آلومینیومی) و همچنین کرتین وال ها (یکی از انواع محتلف نماهای شیشه ای) در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته اند. This conte nt w as writt en ​with G SA Content  Generator D emoversi᠎on!

طرح نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای سنگ.

دیدگاهتان را بنویسید