نحوه بازیابی نما خشک

در مواقعی که عوامل محیطی مانند زلزله و طوفان باعث سقوط بخشی از نما میشوند، این سقوط در قسمتهایی اتفاق میافتد که با دقت آببندی نشدهاند. می توان از سنگ با ضخامت بیشتر از 2 سانت استفاده کرد. نمای خشک نوعی نمای ساختمان می باشد که در آن برخلاف روش های سنتی از ملات استفاده نمی شود. دارای وزن سبکی می باشد و بار وارده به ساختمان را کاهش میدهد؛ در این روش بر خلاف روش نماکاری با ملات، ساختمان هیچ باری متحمل نمیشود و در نتیجه در مقابل بادهای شدید و زلزله ایمنتر است. گروه صنعتی رضوان آلومینیوم تولید کننده انواع پروفیل های آلومینیومی مورد استفاده در صنایع مختلف اعم از صنعت ساختمان، با بهترین کیفیت می باشد. قیمت پروفیل آلومینیوم (در مورد اجرای نمای کامپوزیت). این امر مستلزم بهترین شرکتهای اجرا کننده انواع نمای خشک می باشد تا با تجهیزات نما خشک و قیمت نمای خشک که مناسب است کار با کیفیتی به شما تحویل دهند .

قیمت اجرای نمای خشک

پیشرفت علم و فناوری و تکنولوژی نما ها طرح های مختلف گرفتند و مقاومت بسیار پیدا کرده اند و با روش های مختلفی نصب می گردد. به روش نصب خشک سرامیک پرسلانی Façade Ventilated System گفته میشود که با گردش هوا مابین پوستهی سرامیکی و دیوار پیرامونی رطوبت داخل دیوارها تخلیه میگردد. در مرحله بعد فاصله بین دو شمشه با ملات پر شده به گونهای که ملات به دیوار بچسبد و روی با آن با شمشهکشی بین دو کروم و تخته شرکت طراح و مجری نمای خشک ماله تسطیح میشود. سرامیک پرسلانی از جمله مصالحیست که در نمای ساختمانهای امروزی به کار برده میشود. استفاده از این نما به لحاظ زیبایی شناختی ممکن است در مدت زمان طولانی خوش آیند نباشد، به دلیل اینکه طراوت و زیبایی که در سال های اولیه نصب را دارد به سرعت از دست داده و ظاهری نه چندان زیبا از آن بر جای خواهد ماند. استفاده از نمای سیمانی در ساختمان ارزان می باشد و دارای سرعت اجرای بالایی است نمای سیمانی مقاومت خوبی در برابر حریق دارد و از انتشار آتش جلوگیری می کند.

᠎Article has been g enerat᠎ed ᠎by behsaznama C​on᠎te nt G enerator Demover​si᠎on!

قطعات نمای خشک

استاندارد لازم برای ابعاد این سرامیک از 120 تا 60 سانتی متر می باشد. این مزیت نمای خشک ساختمان آجری در مواقع زلزله و حوادث طبیعی بسیار اهمیت دارد و نخاله کمتری را تولید میکند، به طوری که در هر متر مربع حدود ۸۰ کیلوگرم از وزن نمای ساختمان کم میشود. کلیپسها دارای ارتفاع کمی میباشند و چهار گوشهی یک سرامیک ۱۲۰×۶۰ را دربر می گیرند، برای همین در ارتفاع بالاتر از ۳ متر مشخص نیستند و میتوان این کلیپسها را همرنگ با سرامیک رنگ کرد. پروفیل های آلومینیومی در نمای خشک به صورت چهارچوب نگه دارنده می باشند. در نمای خشک پروفیل آلومینیوم به صورت عمودی با پرچ بر روی صفحات نصب می شود. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از پروفیل های آلومینیومی که وزن بسیار پایینی دارند، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها می باشد، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. 2.در این روش نصب آجرنما و نماکاری هیچ گونه ضایعات ساختمانی ایجاد نمی شود. آجرهای نما معمولا در معرض دیده شدن قرار دارند ولی آجرهای معمولی عموما در ساختار داخلی ساختمان کاربرد دارند و در معرض دید نمی باشند.

مطابق با نشریه 714، قطر اسکوپهای سیمی در نماهای خارجی 4 میلیمتر و در نماهای داخلی 2 میلیمتر است. به طور کلی هدف از روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان، جلوگیری از نفوذ آب، صرفهجویی در مصرف انرژی، ماندگاری مصالح و تمیز ماندن نما در طولانیمدت است. عایقهای لاستیکی عموما برای درزگیری پنجرهها و اتصالات در نماهای شیشهای از جمله نمای کرتین وال به کار میروند و علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت، نقش یک عایق حرارتی را نیز بر عهده دارند. از لاستیکهای مقاوم در برابر رطوبت میتوان به عایقهای EPDM، TPE و … این مایع شفاف پس از قرار گرفتن بر روی سطوح، در معرض هوا خشک میگردد و ظاهر براق و درخشندهای به نما میبخشد. تهیه نقشه شاپ بر اساس وضعیت موجود نمای ساختمان. اجرای هر کدام از این مصالح به عنوان نمای ساختمان مزایا و معایب متفاوتی دارد، اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت مصالح مصرفی است.

دیدگاهتان را بنویسید