نمای خشک – توجه کنید به آن‌ها 10 سیگنال‌ها

برای ساخت و طراحی این نوع نما می توان از مصالح مختلفی همچون کامپوزیت، سرامیک خشک، آجر و چوب استفاده کرد و کیفیت کار را تا حد زیادی بهبود بخشید. همچنین تصویری از هر بخش برایتان قرار میدهیم تا شما را به خوبی با نماها آشنا کنیم. در این روش کلیپس های اتصال از جنس استیل و نمایان می باشند، از این رو پیشنهاد می گردد تا ارتفاع یک طبقه سرامیک ها به روش چسبی یا ملاتی با اتصالات صحیح اسکوپ نصب شده و بالاتر از ارتفاع یک طبقه ، نما به صورت نصب خشک با دیتیل نمایان (Visible) اجرا شود. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. سپس پشت سنگها با استفاده از دوغاب ماسه و سیمان پر میشوند. پلاستر سیمانی ملاتی مرکب از سیمان، ماسه تمیز و آب است و به افزایش مقاومت دیوار، جلوگیری از نفوذ رطوبت و کاهش ترکخوردگی آن کمک میکند.

5 مستند درباره نحوه اجرای نمای خشک ساختمان That will واقعا تغییر راه نحوه اجرای نمای خشک ساختمان را میبینید

پر کردن درزهای نما با چسب پلیاورتان تا حد زیادی از نفوذ آب به داخل بنا جلوگیری میکند. به طور کلی هدف از روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان، جلوگیری از نفوذ آب، صرفهجویی در مصرف انرژی، ماندگاری مصالح و تمیز ماندن نما در طولانیمدت است. به ویژه درز اطراف پنجرهها که شدیدا مستعد نفوذ رطوبت و اتلاف انرژی است. نمای خشک مزایای بسیار زیادی دارد که میتواند به: سرعت در اجرا، کاهش بار مرده وارده بر ساختمان، اجرای مطابق با استاندارد جهانی، کیفیت بالا در نتیجه نهایی، کاهش اتلاف انرژی، عدم داشتن ضایعات ساخت و ساز و سر و صدا، اجرای مهندسی و نگهداری آسان و تعمیر بدون آسیب به سایر قسمت های نما و قابلیت نصب در ساختمان های بلند. برخی از این روشها مثل استفاده از محلول آبگریزکننده Lily به تنهایی جهت آبگریز ساختن نمای ساختمان کافی هستند و در برخی موارد میتوان از دو روش به صورت ترکیبی استفاده کرد تا نتیجه حداکثری حاصل گردد (برای مثال روش چسب عایقکننده و لاستیک انواع روش های نمای خشک درزگیر).

اجرای نما بدترین دشمن شماست. 10 راه برای شکست دادن آن

سرامیک فول بادی از معروف ترین انواع نمای خشک می باشد به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. نمای سرامیک خشک جزو مصالح یا سرامیک هایی می باشد که به فول بادی معروف می باشند. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. برای اجرای نمای سنگ خشک، روش­های مختلفی وجود دارد که در این قسمت مقاله این روش­ها را برایتان توضیح می دهیم. نمای بایرامیکس را از ملاتی درست می کنند که شامل رزین های طبیعی و مصنوعی و سنگ دانه ها، رنگ و مواد دیگر است و دارای مزایایی از قبیل: شستشوی آسان، تنوع زیاد است. از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. به عنوان نمونه ترجیح بر این است که سازه های تفریحی به صورت سایه روشن به رنگ های زرد، سبز و آبی آسمانی رنگ آمیزی شوند تا بافت فانتزی و تفریحی آن ها حفظ شود. ᠎Con᠎tent w as gener᠎ated ᠎by G᠎SA᠎ Con tent Gen erator Demov​ersi​on.

نمونه فریملس نماهای کرتین وال، خود به دو زیر مجموعه فول فریم (full frame) و یو فریم (Ufram) تقسیمبندی میشوند که هر کدام از این انواع با توجه به شرایط پروژه ساختار نما و سایر عوامل، توسط مهندسان و معماران حرفهای انتخاب و پس از انجام کامل طراحی از نظر فنی و زیبایی شناختی در محل پروژه نصب میشوند. در صنعت ساختمان سازی، مواد و مصالح بسیاری استفاده میشود که توجه به نحوه تولید آن ها و به کارگیری روش های جدید مثل استفاده از فناوری نانو در طراحی و تولید آنها می تواند تا حد زیادی از اثرات مخرب زیست محیطی آن ها بکاهد. گروه صنعتی رضوان آلومینیوم تولید کننده انواع پروفیل های آلومینیومی مورد استفاده در صنایع مختلف اعم از صنعت ساختمان، با بهترین کیفیت می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید