نمای خشک دیگر راز نیست

نمای خشک به نمایی گفته می شود که در ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده باشد .علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود. نکات فنی در اجرای نمای خشک ساختمان: این روزها زیبایی و طراحی نمای ساختمان نشان دهنده نوع فعالیت ، طرز فکر و ایده های مدیران شرکت ها می باشد . عامل دیگری که بر قیمت نمای خشک سرامیک مؤثر است، میزان پیچیده بودن طراحی و قیمت اجرای نمای سرامیک خشک است. شیوه مناسب دیگری که میتوان در روند ساخت پانل های GFRC در نظر گرفت، GFRC با سیستم Stud Frame (سازه فولادی) می باشد.این شیوه به صورت مرسوم و جزء روش های استاندارد ذکر شده در سایت های نمای خشک در ایران جهانی می باشد. قیمت اجرای نمای سازه های ساختمانی بر اساس هر مترمربع محاسبه میشود. در نماهای خشک ، متریال نمای ساختمان به کمک زیر سازه های فلزی و بدون استفاده از ملات بر روی سازه اصلی نصب می شود که این کار باعث سرعت و ایمنی و کیفیت و طول عمر نما خواهد شد. 5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه. This da​ta has ​be en gener ated ​with G᠎SA C onte nt Generat or ​DE MO​!

قیمت سنگ نمای خشک

تولید یک مرحله ای : فیبرهای پیش خردشده در میکسر بعد از اختلاط با بقیه مواد و ویبره شدن در قالب مربوطه ریخته شده و آماده تولید در مرحله نهایی می شود این شیوه تولید به دلیل بهرهگیری از قالبهای متعدد، برای تولید ساختارهای کوچک معماری در مدتزمان کوتاه بسیار تطبیقپذیر و ایده آل است . سطوح نهایی این صفحات توسط لایههای رنگین (طرح چوب، طرح سنگ، طرح های دیجیتال، رنگ های ساده و مرکب … ) و پوشش ضدخش پوشانده می شوند.این ورقها که با نام فرمیکا نیز شناخته میشوند، از لایههای مختلف کاغذ کرافت تشکیل شدهاند.در فرآیند تولید این ورقها لایههای مختلف کاغذ کرافت به همراه روکش نهایی ورق به رزینهای ترموست آغشته شده و در دما و فشار بالا به یک ورق متراکم و یکپارچه تبدیل میگردد. بنابراین نفر برتر ملزم به ارائه آلبوم نما و نقشه های فاز ۲ نما و برآورد هزینه اجرای طرح با فرمت JPG می باشد. که دو فاز آن مربوط به نقشه کشی و طرحی نمای ساختمان می باشد. مهمترین عامل در قیمت نمای خشک سرامیک، تیم اجرا کنندهی آن است. شما برای نصب و اجرای هر یک از نماهای متنوع روی ساختمان خود باید به خوبی در مورد هزینه ای که نیاز است پرداخت کنید اطلاعات خود را افزایش دهید. Th​is post has be en done by G​SA Con tent  Genera tor  DEMO​!

نصاب نمای خشک

استفاده از نماهای خشک در ساختمان ها برای اولین بار به دهه ی 70 میلادی برمی گردد ، درست زمانی که آمریکایی ها بر روی آسمان خراش های عظیم به نصب سنگ به روش خشک اقدام کردند ، در ایران نیز برای اولین بار در دهه ی 70 شمسی استفاده از نماهای خشک مورد استقبال قرار گرفت . در طراحی نما با استفاده از ورقهای اچ پی ال (HPL) بایستی به انتخاب روش مناسب با توجه به شرایط طراحی نما نیز دقت شود؛ بهعنوان مثال از جمله مواردی که ممکن است استفاده از این مصالح مناسب را در طراحی نما محدود کند، محدودیت اینگونه پانلها در سطوح منحنی است.البته استفاده از ورقهای اچ پی ال (HPL) در نماهای منحنی نیز امکانپذیر است؛ اما انتخاب ضخامت ورق و روش نصب آن در این چنین شرایطی از اهمیت ویژهای برخوردار خواهد بود . به همین دلیل اکثر مدیران سعی دارند نمای ساختمان محل کار خود را به گونه ای طراحی نمایند که نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد . اگرچه به نظر می رسد که با استفاده از اولین قلم فوق الذکر یکی از اهداف اصلی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا از دست خواهد رفت و در نقاطی که از اتصال دهنده های موضعی استفاده می شود، خصوصا” وقتیکه اجزای پوشش نما کوچک می باشند، تعداد زیادی نقطه نفوذ سرما شکل می گیرد و بنابراین، افت حرارتی ساختمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، لیکن با استفاده از تمهیداتی فنی شبیه به عایق های حرارتی مخصوصی که بین اتصال دهنده موضعی و جداره سازه ساختمان قرار می گیرد این نقیصه رفع می شود.

این شیوه بهصورت استاندارد در روشهای تولید و ساخت پانلها دستهبندی نمیشوند و به دلیل هزینه زیاد و مشکلات فنی (عدم تحمل بارهای لرزه ای و حرارتی) خیلی مرسوم نمیباشد. در این سیستم نیروی پیش تنیدگی اصلی بر روی شبکه عمودی قرار دارد و شبکه افقی برای ۴۰٪ بارهای جانبی طراحی می شود.مبتکر این سیستم در دنیا کشور آلمان بوده و به همین خاطر این شرکت از مشاوره و طراحی شرکت ورنر سوبک آلمان که یکی از خوشنامترین شرکتهای مهندسی و مشاوره در دنیا می باشد بهره میبرد. به طور مثال برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب ، این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد ، گرم و خشک ، نماهای خشک به گونه ای طراحی خواهند شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که این امر ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش خواهد داد . نصب این ورقها بهعنوان یکی از مصالح نمای خشک آسان و سریع بوده، در برابر عوامل جوی مانند تابش آفتاب تغییر رنگ نمیدهند.وزن آنها سبک بوده و به آسانی نیز قابل شستشو هستند.با توجه به این مزایا و موارد بسیار دیگر میتوان گفت ورقهای اچ پی ال (HPL )گزینه مناسبی برای طراحی نمای ساختمان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید