نمای خشک سمینار برای دلار

در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده میشود. ضمنا باید خاطر نشان کرد که اجرای رزین با غلتک، به دلیل عدم پر کردن درز میان قطعات، اثرگذاری لازم را ندارد و بهتر است جهت اجرای آن از قلمو استفاده شود. نفوذ آب از طریق ترکها و درز بین پنلهای پوششی و سرایت آن به ملات نگهدارنده، میتواند سبب شل شدن و سقوط ناگهانی قطعات بر روی اهالی ساختمان یا عابرین گردد. به ویژه درز اطراف پنجرهها که شدیدا مستعد نفوذ رطوبت و اتلاف انرژی است. یکی از مباحثی که در طراحی نظر معماران را به خود جلب کرده است، بحث اتلاف انرژی در ساختمان های مدرن که از سطوح شیشه ای گسترده ای برخوردار می باشند. چسب پلیاورتان نوعی پلیمر است که به طور گسترده در آببندی انواع سطوح صاف یا متخلخل به کار میرود. این نوع سنگ به دلیل جذب آب پایین و سوراخ های کمی که در سطح خود داره، به راحتی از سطحی که به اون چسبیده جدا میشه و همین قضیه نوعی عیب به حساب میاد. بنا به دلایلی همچون اهمیت تمیز ماندن نما در طولانیمدت، مخارج سنگین شستن نمای ساختمانها بهویژه سازههای مرتفع و لزوم ماندگاری مصالح تا پایان عمر ساختمان، روشهای متعددی برای جلوگیری از جذب و نفوذ رطوبت مطرح شده است. This has ᠎been c reated  by behsaznama  Conten᠎t Genera​tor  DEMO᠎.

سرامیک نمای خشک

بهترین زمان برای ضد آب سازی نمای ساختمان یا واترپروف نمای ساختمان، قبل از بهرهبرداری نصاب نمای سرامیک خشک است. نمای ساختمان به عنوان رابط بین فضای داخل و خارج ساختمان، یکی از راههای انتقال و تبادل رطوبت، بخارات و انرژی در این دو محیط به حساب میآید. به طور کلی اصل سیستمهای خشک آجری بر اساس ساختمانها سبز و پایدار طراحی شده و به همین دلیل نظرات مثبت طرفداران محیط زیست را نیز به خود جلب کرده است. همچنين مي توان آنها را به صورت ديواري با قاب في نصب کرد. سازه تنظیم پذیر: سازه نصب با پروفیل های متعددی تولید میشود. یکی دیگر از روشهای نصب سنگ نمای خشک، استفاده از پروفیلهای ریلی است. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از ۱۵ سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. Th is data h as been writt᠎en with t᠎he he᠎lp ᠎of GS᠎A Co nt᠎ent ᠎Genera᠎tor  DEMO.

طرح نمای خشک

اما در روش غیر نمایان که با متدهای مختلف اجرا می شود، از پیج و پلاک و کلیپس بر روی نمای کار استفاده نمی شود بلکه تمام کارها زیر سنگ انجام می شود. چسب مناسب عایقبندی رطوبتی بر اساس نوع مصالح نما انتخاب میگردد؛ برای مثال استفاده از چسب آکواریوم برای آببندی نماهای شیشهای رایج است و با چسب پلیاورتان میتوان انواع نماهای کامپوزیت را عایقبندی کرد. طراحی نمای ساحتمان باید با کاربری آن همخوانی داشته باشد. یک ضرورت دیگر ضد آب کردن نمای ساختمان، به تأمین ایمنی مربوط میشود. بنابراین لزوم تأمین استانداردهای ایمنی در سازه ایجاب میکند که ضد آب سازی نمای ساختمان جدی گرفته شود.در صورتی که در جهت ضد آب سازی نمای ساختمان، اقدامی صورت نگیرد، رطوبت میتواند به درون سازه نیز نفوذ پیدا کند و موجب نم گرفتن و پوسیدگی دیوارهای داخلی و لوازم منزل گردد. این مایع شفاف پس از قرار گرفتن بر روی سطوح، در معرض هوا خشک میگردد و ظاهر براق و درخشندهای به نما میبخشد. اسکوپ z نیز مانند اسکوپ پروانهای در دسته اسکوپهای پیش ساخته قرار گرفته و با توجه به ابعاد شاخکهای آن، در قطعات سنگهای کوچکتر و با ملات خور کمتر از این روش استفاده میشود. نمای خشک آجری و سنگی دو نمونه از متداولترین نماهای خشک هستند، اما در ادامه با انواع دیگری نیز آشنا میشویم.

برخی از این روشها مثل استفاده از محلول آبگریزکننده Lily به تنهایی جهت آبگریز ساختن نمای ساختمان کافی هستند و در برخی موارد میتوان از دو روش به صورت ترکیبی استفاده کرد تا نتیجه حداکثری حاصل گردد (برای مثال روش چسب عایقکننده و لاستیک درزگیر). بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. پوشش نانو نما را میتوان بر روی کلیه سطوح اعم از آجر، سنگ، سیمان، کاهگل و … این دو جداره یک منطقه حرارتی را تشکیل میدهند که باعث کاهش تلفات گرما در زمستان میشوند. از دیگر خصوصیات رزین، جلوگیری از رنگپریدگی و تغییر ظاهر سنگ و آجر در اثر تابشهای مضر خورشید است؛ به دلیل خاصیت براقکنندگی از این ماده جهت جلا بخشیدن به نماهای فرسوده ساختمانهای قدیمی نیز استفاده میشود. همچنین جهت جلوگیری از پدیده شوره زدن که در اثر قابلیت جذب آب مصالح رخ میدهد و باعث ایجاد سفیدک در نماهای سنگی و آجری میشود، لازم است سطوح نما ضدآب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید