نمای خشک سنگ ایده ها

ظاهر خاص، زیبا و برجسته این سنگ نما استفاده از آن را در نماهای ساختمان های ویلایی رایج ساخته است. برای پوشش دهی این قطعات بهتر از یک پرایمر زینک ریچ برای آغاز کار استفاده کنید و سپس از انواع رنگ نمای ساختمان رایج آلکیدی، پلی وینیل و بسیاری از ترکیبات آلی دیگر استفاده کنید. سپس با استفاده از مش فایبر گلاس و پلاستر مخصوص بر روی پشم سنگ پوشش اجرا می شود . سپس پشم تولید شده برای افزایش دانسیته پرس شده و برای کاربرد های مختلف به صورت تخته ای ، لوله ای ، پتویی و لحافی فرم داده شده و بسته بندی می گردد . البته ضرورت دانسیته بالا زمانی است که بخواهیم به صورت مستقیم بر روی آن پلاستر سیمانی استفاده کنیم . آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. در بسیاری از مواقع ما دسترسی به نمای ساختمان نداریم و یا ایجاد تغیرات در نما ممکن نیست .

روش اجرای نمای خشک

در غیر این صورت و هنگامی که نمای ما از مصالح خشک تشکیل شده میتوان از انواع دیگر پشم سنگ نیز استفاده کرد . ماده اوليه اصلي براي توليد اين عايق، سنگ بازالت، از گروه سنگهاي آذرين است كه بازمانده فعاليتهاي آتشفشاني است و در كشور ما به وفور وجود دارد. برای استفاده از فولاد یا آلومینیوم گالوانیزه در مناطق نزدیک به دریا باید از پروفیل های ضد زنگ استفاده شود. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. عایق های پشم سنگ نزدیک به 44 درصد عایق های مورد استفاده در صنایع و ساختمان های مختلف تشکیل شده است. البته قسمت کوچکی از مواد ( حدود 3 درصد ) را رزین ها و روغن های مخصوص تشکیل می دهند که در فرایند فرم دهی و تولید مورد نیاز هستند . برای عایق کردن ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، دیواره کوره ها، مخازن و دیگ بخار و لوله های با قطر زیاد استفاده میشود.  This da ta w as done by G᠎SA  Content Gener ator D em ov er sion!

تکنیکهای تولید پیشرفتهتر مبتنی بر چرخش سنگ مذاب با سرعتهای بالا در چرخ ریسندگی است، که از جهاتی شبیه به روشی است که آبنبات پنبهای ساخته میشود. چسب پلی اورتان بر پایه پلی یول، نسبت به انواع جوهرهای مبتنی بر آب دارای ویژگیهای برتری چون مقاومت بالاتر، ترکیبات غیر سمی، چسبندگی قوی، ویژگی غیر قابل اشتعال، قابلیت کنترل ویسکوزیته و دارای لایه روشن و خشکی روش اجرای نمای خشک قابل تنظیم است. درصورت سنگی بودن نما بخصوص نماهای با سبک کلاسیک بدلیل وزن بالای نما، جوشکاری ها را باید به دقت کنترل نمود. از طرفی با تولید صنعتی مصالح مورد نیاز برای رویه نما و مقاطع زیرسازی نما ازجمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل، با کاهش خطاهای انسانی و در نتیجه بالا رفتن کیفیت نهایی مصالح و نمای اجرا شده مواجه می شویم. این نمای پرطرفدار به روش نصب خشک اجرا می گردد و جهت کاربری های مختلف تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

نصاب نمای خشک

زیرا رنگها نه تنها می توانند به یک ساختمان روح و زیبایی چندین برابر ببخشند، بلکه با سرعت اجرای بالای خود، به نوعی باعث ایجاد صرفه اقتصادی برای کارفرمایان خواهند شد. برای اجرای عایق حرارتی بر روی نما بایستی از پشم سنگ تخته ای با دانسیته بالا استفاده شود . از پشم سنگ با دانسیته بالا ( به عنوان مثال دانسیته 100 ) میتوان برای عایق کاری نما استفاده نمود . تولید ورقه های مش در حال حاضر با استفاده از دستگاه های پیشرفته صنعتی انجام می شود و می توان طرح های بسیار خاص و چشمگیر با ماکسیمم میزان دقت و ظرافت در ریزه کاری ها، اجرا کرد. عايق کاری ساختمان ها به وسيله كاهش انرژي مورد لزوم براي گرم يا سرد كردن خانهها و ساختمانهاي تجاري و صنعتی از متصاعد شدن دي اكسيد كربن بيشتر از نیروگاه های تولید برق جلوگيري ميكند. اين نما داراي قطعات متنوع و متفاوت براي كنجها، كف و فلاشينگ ساختمان ميباشد. کوره ها، کوره ها، مجاری هوای گرم، خطوط لوله گاز شیمیایی، دودکش ها، مخازن نفت، دیگ های بخار و دیگ مذاب از دیگر کاربردهای متنوع عایق های پشم سنگ هستند. برای ساخت عایق پشم سنگ، مواد معدنی و سایر مواد خام تا حدود ۲۹۱۰ درجه فارنهایت (حدود ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد) در کوره حرارت داده میشوند، که از طریق آن جریان هوا یا بخار دمیده میشود. Post has  be᠎en cre ated with the help of behsaznama Con᠎te​nt Ge ne᠎rator DE᠎MO!

دیدگاهتان را بنویسید