نمای خشک – شش شکل چالش

البته در صورتی که طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به درستی رعایت نشود، ممکن است با تغییرات جوی مشکلات زیادی برای نما به وجود بیاید. قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر است. همان طور که می دانید محیط های آزاد بیشترین تنش را نسبت به نواحی سرپوشیده دارند و به مرور می توانند منجر به خوردگی و فرسایش سطوح شوند. از جمله مزایای سنگ سمنت پلاست آن است که این نمای سنگی در مقایسه انواع نمای ساختمان مشخصات فنی بالاتر، وزن کمتر نسبت به سنگهای طبیعی، تنوع طرح، ترکیب رنگی زیاد و چسبندگی بالاتری را به بدنه ساختمان دارد. در نمای رومی اغلب از قوسها و ستونهای تزئینی استفاده میشود که به لحاظ زیبایی یکی از زیباترین انواع نمای ساختمان به حساب میآید چرا که نمای با شکوه و با عظمتی را به ساختمان شما میدهد. انواع نمای خشک تنها نمایی است که قابلیت استفاده از مصالح گوناگونی را دارد.

طراح و مجری نمای خشک

در سیستم نمایان تایلها که خود نوعی محصول سرامیکی هستند، به وسیله کلیپس به زیر کار متصل میشوند. به همین دلیل اکثر مدیران سعی دارند نمای ساختمان محل کار خود را به گونه ای طراحی نمایند که نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد . به طور کلی نحوه اجرا ها با هم متفاوت است و به نوع مصالح مور استفاده و جزئیات آجری نمای خشک بستگی دارد. این قطعات نیز، با توجه به نوع اتصال سنگ و سرامیک متفاوت خواهد بود.در برخی از مواقع گیره های نگهدارنده مصالح نما، پس از پایان کار نمایان و در برخی دیگر به صورت مخفی خواهد بود. تا جایی که قیمت نمای خشک سرامیک و دتایل اجرای سرامیک خشک بهعنوان برخی از فاکتورهای موثر در جلب پیمانکاران ساختمانی منظور میشوند. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند.

ی آن آغاز می شود.

در سیستم فاوتون ابتدا ریل های آلومینیومی در زیر سازه تهیه شده و سپس سرامیک ها با کلیپس های مخصوص از جنس استیل ضد زنگ بر روی آنها قرار میگیرند. این کلیپس کاملا تایل سرامیک پرسلانی را از پایین و بالا سر جای خود نگه میدارد. جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان به صورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. پس از پایان عملیات سفت کاری در یک ساختمان، نوبت به اجرای نمای آن آغاز می شود. پس از آن نیز این روش، بهتدریج پای خود را به کشورهای دیگر گشود و سرانجام، به کشور ما نیز راه یافت. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز به وسیله شاسی کشی اجرا می شود.

با بررسی های اجرایی و مشخص شدن مشکلات موجود در این نوع روش اجرا، مهندسان توانستند تجهیزات متنوعی را برای نصب سنگ و سرامیک برروی نما پیدا کنند و این تجهیزات را به شکل امروزی درآورند.جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است. پس از نصب پروفیلهای عمودی، پروفیلهای افقی را که در حقیقت نگهدارنده اصلی سنگ و یا سرامیک می باشد، به وسیله پیچ و یا پرچ روی پروفیلهای عمودی نصب می کنند. مورد بعدی چهار چوب نگهدارنده است که برای این امر از چوب، فولاد ویا آلومینیوم استفاده میکنند و به علت طراحی که دارد مقاومت بالایی در برابر باد و باران دارد. همچنین فشار مکانیکی و تحمل بار چهار چوب را میسنجند و از چهار چوبی استفاده میکنند که در برابر طوفان، باد و زلزله مقاومت میکند. Th᠎is was g​enerat᠎ed with the  help of behsaznama C on tent Gener ator D​emover si​on.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت طرح نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید