نمای خشک Blueprint – شستشو و تکرار

این نوع از نما چندین دهه دوام دارد. نمای پرده ای متحرک: در این نوع نما قطعات آجر بصورت پیدا/پنهان های متحرک ( با قابلیت تغییر شکل/ابعاد/فاصله) و در محور مورد نظر طراح اجرا میشوند. برای استفاده از این روش نیاز به فرد ماهری است همچنین باید از چسبی که از نظر خصوصیات فنی با آجرهمخوانی داشته باشد استفاده شود. همچنین استفاده از این روش نیاز به استادکار ماهر ندارد و یک فرد نیمه ماهر هم می تواند آن را اجرا کند. های ساختمانی در جهان به عنوان اصلی ترین و منحصر به فرد نمای طراحان و معماران در مراحل اولیه اجرای پروژه نمای خشک انتخاب شده و در لیست مؤلفه های مهم و استراتژیک قرار می گیرد. در حقیقت طراحی و انتخاب نما یکی از مهم ترین بخش های ساختمان سازی است. اجرای آجر نما به وسیله آجر خشکی از راحت ترین روش ها به حساب می آید که هیچ گونه ملات و هیچ گونه چسبی برای نصب آن نیاز نیست و با استفاده از قطعات پیچ و مهره بر روی ساختمان اجرا می گردد.

شرکت های نمای خشک

در این روش ابتدا سطح با ملات ماسه سیمان به ضخامت 3 سانتیمتر پر میشه. همچنین استفاده از ملات سیمان که از ترکیب سیمان، دوغاب و آب بدست می آید باعث کثیفی نما می شود. بدنه های آجری مطابق سلیقه ی کارفرما انتخاب شده که پس از انجام ماشین کاری و رسیدن به اشکال و ابعاد مورد نظر در ساختار فلزی متحرک مناسب به صورت کارخانه ای تولید شده و در محل نصب می گردد. در اجرای نمای خشک برای اتصال المانها به یکدیگر از ملاط استفاده نمیشود. مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند. برای کاهش دور ریز با توجه به نقشه های اجرایی و کارگاهی تهیه شده برای هر پروژه، سازه در طول های مناسب برش داده شده ، کد گزاری شده و در بسته بندی مناسب حمل میشوند. بر اساس فاصله های عمودی نصب سازه، عایق در ابعاد مناسب تولید شده و حمل میشود. کالیبراسون و آماده سازی برای نصب با توجه به نقشه های اجرایی و کارگاهی تهیه شده برای هر پروژه، در کارخانه انجام میشود.

ولی از طرفی اگر بخواهیم این روش را با دیگر روش های اجرایی مقایسه کنیم باید بگوییم که استفاده از این روش باعث افزایش سرعت اجرا می شود. گروه های مختلف نمای خشک شامل انواع سیستم های نمایان و پنهان را عرضه میدارد. در سیستم های نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. این روش به دلیل مزایایی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. روشهای متعددی برای ساخت نما وجود دارد که حتی محدود به موارد گفته شده در این مقاله نیست اما تلاش کردیم موارد پرکاربرد در ایران را در اینجا بیان کنیم. اجرای نمای آجری سه دسته کلی را شامل میشود که در این مطلب به طور جامع به آنها پرداخته شده است. ترمو چوب با 2 روش تولید میشود: 1-ترمو D- 2-ترمو s که دارای پایداری و ثبات خاصی در برابر شرایط جوی و همین طور حشرات و رطوبت دارد.

برای ایجاد نمای آجری باید آجر مورد نظر بر روی دیوار نصب گردد که این امر دارای روش های متفاوتی است. علاوه بر این بسته به کدرنگ آجر امکان تغییر رنگ اجزای نصب وجود دارد. برای اجرای نمای کامپوزیت با توجه به نقشه های اجرایی، اقدام به انجام عملیات نصب که شامل زیرسازی، شاسی کشی، شیت بندی و مونتاژ پنل های آلومینیومی است مینماییم. یکی از نکات مهم برای نصب آجرنما استفاده از یک نصاب ماهر و کاربلد است که با اصول و نحوه چیدن آجرنما ها آشنا باشد. فولاد ضد زنگ یا استیل یک گزینه عالی از انواع متریال های نمای ساختمان به حساب می آید، که دارای سطح صیقلی و براق است. عایق بندی عالی آنها یکی از مهمترین ویژگی هایی است که دارند. ابعاد ثابت ، کیفیت بالا، جلوگیری از وارد شدن حشرات و پوسیدگی، بدون صمغ و خالص بودن چوب از ویژگی هایی است که برای استفاده باید به آنها توجه توجه شود. در پروژه های متوسط و بزرگ امکان تولید کارخانه ای و آبکاری شده سازه ها برای افزایش عمر مفید در شرایط خاص نصب امکان پذیر است.سازه های زیرساخت به صورت پیچ و مهره ای کامل نیز قابل تولید هستند. استفاده از سیستم های نمای خشک با وجود مزیت هایی که دارد به دلیل استفاده از متریال های گران تر ساختمانی از قبیل آلومینیوم و استیل در تولید تجهیزات زیرسازی خود برای همه پروژه ها امکان پذیر نمی باشد. Th is a rticle was gen er ated  by behsaznama  Con tent Gen᠎erat᠎or Demover᠎sion.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهساز نما لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید