نمای ساختمان – انتخاب درست تکنیک

نورپردازی نما از دیگر اصول طراحی نمای ساختمان محسوب میشود و نباید جدا از آن در نظرگرفتهشود؛ تا علاوه بر روز، در شب نیز پویا و موثر باشد. ما در فضای شهری با یک ساختمان روبهرو نیستیم، در واقع هر ساختمان جزئی از فضای شهری محسوب میشود که زشتی آن بر فضاهای عمومی تأثیرگذار است و زیبایی آن منوط به هماهنگی با سایر عناصر آن مکان است. نمای اتیکس نوعی نمای عایق برای ساختمان محسوب می گردد که آن را در برابر عواملی نظیر رطوبت، حرارت و برودت محافظت می کند. درواقع تفاوت ضخامت لایه ی مرطوب رنگ نمای ساختمان و لایه ی خشک آن در همین است که یکسری حلال ها در رنگ وجود دارد که گرانروی آن را کاهش می دهد و باعث می شود رنگ با افزایش حجم خود براحتی روی سطوح پخش شوند. درواقع نما مهمترین قسمت یک ساختمان است چراکه به آن شکل و روح می دهد و البته عایقی است در برابر حوادث طبیعی، گرما و سرما. لغت نما در فرهنگ نامه و لغت نامه به معنای شکل و پوشش ظاهری و بصری و آن چیزی که در معرض دید قرار داد است . Artic le h as ​been created  by behsaznama C᠎onte᠎nt Gen᠎erator D​emov᠎ersion!

نمای ساختمان سنگ

می توانید از مشاوره طراحان نمای ساختمان بناباما بهره برده و سبک مورد نظر خویش را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. بنابراین بهتر است برای تنوع در نما از یک یا دو عنصر شاخص استفاده کنید و از استفاده عناصر زیاد و شلوغی نما بپرهیزید. هرچه طراحی نما ساده تر باشد، عناصر به کار رفته در کیفیت بصری تأثیر بیشتری خواهندداشت. اتصالات نما یا همان سنگ نما باید قدرت انتقال نیروی زلزله ایجاد شده بر اثر جرم دیوار به سازه یا ساختمان را داشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم تنوع رنگی سازه ی خود را حداکثر تا سه نمونه رنگ در نظر بگیرید. با بررسی های بعمل آمده نمای کامپوزیت آلومینیوم حدود 90% سبک تر از سنگ گرانیت، 85% سبک تر از سیمان، 75% سبک تر از شیشه و 50% سبک تر از ورق معمولی است (کاهش وزن سازه باعث کاهش ضریب زلزله در محاسبات می شود). نمای رومی ساختمان که به نمای کلاسیک هم شناخته می شود به دلیل داشتن المان های زیبایی متعدد همچون معماری پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت (سنگ مرمر، گرانیت و ترواورتن) افراد زیادی را به خود جذب می کند. به این نکته توجه کنید که امروزه نمای ساختمان نقش بیشتری از زیبایی و محافظت از ساختمان ایفا می کنند بدین صورت که نماسازی باید با توجه به کاربرد ساختمان، آب و هوا و بافت شهری آن محدوده انجام شود.  This  da᠎ta was w ritt​en  by behsaznama Con tent Gen erator  D emoversion!

در حالت کلی می توان از ترموود یا کامپوزیت وود پلاست برای ایجاد نمای چوبی استفاده نموده و یا استفاده از گیاهان تزئینی رونده باعث ایجاد نمای سبز که یک نمای لاکچری می باشد، به نمای ساختمان جلوه زیبایی بخشید و به نوعی از این روش در معماری سبز برای ساخت ساختمان سبز استفاده نمود. در این سبک نما ساختمان از مصالح و تناسبات کلاسیک و مدرن به صورت ترکیبی استفاده می شود. مصالح با کیفیت و پایدار استفاده از مصالح مرغوب در دوام ساختمان بسیار موثر است. در شهرهای بزرگ به علت ساخت و سازهایی که هر روز انجام می گیرد ممکن است خساراتی به رهگذران، همسایگان مجاور و .. وارد بیآید. بیرونی ترین قسمت یک ساختمان که در دیدرس قرار می گیرد را نمای ساختمان می گویند. 3. ستون های استفاده شده به شیوه های دوریک، یونیک و قرنتی اجرا می شوند . برخی نیز به دنبال بهبود نمای ساختمان های ساخته شده ی خود با جایگزین نمودن درب شیشه ای اتوماتیک،درب سکشنال با درب های معمولی و قدیمی ساختمان، همچنین جایگزینی نرده شیشه ای با نرده های فلزی تراس هستند. یکی از قسمتهای نما بایستی به عنوان نقطه عطف آن در نظر گرفتهشود؛ بهتر است نما به صورتی طراحی شود که تا آن شاخص در مرکز توجه قرار گیرد.

طراحی نمای ساختمان کامپوزیت بر مبنای استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیوم صورت می گیرد. طراحی نما به سبک مدرن محصول این انقلاب است که با دگرگونی سبک های قدیمی تر از خود، یعنی؛ سبک های کلاسیک، رومی و ویکتوریایی و. استفاده از ورقهای چوبی برای افرادی که دوست دارن حس طبیعت رو به خونه بیارن، ایده بسیار خوبیه. برای طراحی نما باید از نوع کاربری آن ساختمان مطلع باشیم و متناسب با آن از متریال مناسب استفاده کنیم. امروزه اجرای نما با استفاده از متریال و روش های اجرایی متنوع در الویت سازندگان قرار گرفته و هرکدام به نحوی به دنبال ایجاد سیمای جذاب و جلب توجه مخاطب می باشند. پوشش پانل کامپوزیت آلومینیومی ACP یا sandwich panel اصطلاحی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد و پانل های مسطحی را توصیف میکند که از پیوند های هسته ای ترموپلاستیک بین دو ورق آلومینیوم تشکیل شده است. آیا می دانستید ارزش ملک شما به طرح های نمای ساختمان بستگی دارد؟ شما با کمک این طرح های نما در مورد اینکه خانه شما از زوایای خاص چگونه به نظر می رسد جمع آوری خواهید کرد. این نما به دلیل سادگی در عین پیشرفته بودن و عدم استفاده از جزئیات پیچیده و غیرعادی بسیار محبوب است البته این بدان معنا نیست که ساختمان های مدرن لزوما زاویه دار و چهار گوش هستند بلکه در برخی از آن ها از خطوط منحنی و نرم نیز به کار برده می شود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کلیک.

دیدگاهتان را بنویسید