نمای ساختمان: این است کاری که حرفه ای ها انجام می دهند

همه ی سنگ نماها و مخصوصا سنگهای که به صورت قائم نصب می شوند باید در جایگاه خود اسکوپ و محکم شوند در غیر این صورت در اثر کوچکترین زمین لرزه ای از محل شل و کنده می شوند و خطر ساز می گردند. امروزه با استفاده از ابزارها و نرمافزارهای طراحی سهبعدی متنوعی میتوان قبل از اجرا این تناسبات رنگی را بهدست آورد و به صورت واقعی دید. بسیاری از افراد هستند که گمان می­ کنند منظور از نمای خشک سنگ، سنگ مخصوصی است که برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد و یا نمای خشک سرامیک، سرامیک خاصی است در نما به کار می­رود، اما باید بگوییم که نمای خشک یک روش برای اجرا نما می­باشد و می­توان از انواع سنگ و یا سرامیک در پیاده سازی آن بهره گیری نمود. به این ترتیب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، فایبر سمنت برد، HPL و … این نظم و ترتیب باید در خطوط، صفحات و احجام به کار رفته در نما دیده شود.

دتایل نمای خشک سنگ

در آخر مصالح انتخابی با توجه به نوع اتصال با بدنه ساختمان در جای خود مستحکم می ­شوند. به منظور مقاومت در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا، اتصالات انتخابی باید ضخیم و با دوام باشند . جذب آب بسیار کم و نزدیک به صفر. به همین دلیل نحوه اجرای نمای ساختمان و متریال هایی که در آن به کار می رود بسیار حائز اهمیت است. وزن نما در اجرای نمای خشک نسبت به روش سنتی بسیار سبک تر است. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت از جمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. این سبک از نما به دلیل مقرون به صرفه بودن،سرعت اجرای پایین و اجرای بسیار راحت طرفداران زیادی دارد. عمر مفید نما در این روش از روش سنتی بیشتر است. هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. سرعت اجرا در نمای خشک بیشتر از روش سنتی است. سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. This art​ic le has ᠎been written by  GS᠎A Co​nten t Genera᠎to r DE᠎MO.

نمای ساختمان – روشهای آسان بیشتر سازنده باشید؟

سیستم نمای خشک غیر نمایان: در سیستم نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند. بایرامیکس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود میگیرد. هزینه های بازسازی و ترمیم در صورت نیاز کمتر از روش سنتی است. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. از برجستهترین مزایای این قطعه ساختمانی میتوان به دوام بالا، سهولت در اجرا، وزن پایین، مقاومت در برابر حرارت بالا و آتشسوزی، تنوع رنگ، سرعت اجرا، قابلیت آببندی و عایق صوتی بودن را نام برد. بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. ابعاد بزرگ و عظیم، دیوارهای خالی و بدون طرح، استفاده بی اندازه از ستون، ستون های خالی (بدون سر ستون های مفصل) که تنها جنبه تزیینی دارند، سازه ها و ساختمان های بزرگ، خطوط مشخص و تمیز از ویژگی های اصلی طراحی نما به سبک نئوکلاسیک است که سومین رتبه ی سبک طراحی نمای برتر را به خود اختصاص می دهد.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

᠎Data was gen erated  by behsaznama᠎ Con᠎te᠎nt Generator Demoversi on.

مزایای نمای خشک

البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. آجر یکی از مصالح پرطرفداری است که از زمانهای بسیار قدیم تاکنون برای طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگرفت و هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند. اجرای نمای خشک باعث می شود تا از تابش مستقیم آفتاب و قطرات باران به دیوار اصلی ساختمان جلوگیری شود. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت پنج میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر استفاده کنید. چه نوع مصالحی در نمای خشک مورد استفاده قرار می گیرد؟ چه تفاوتی بین نمای معمولی و نمای خشک وجود دارد؟

انواع نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید