نمای ساختمان سنگ چیست – و چه چیزی نیست

زیرا بر خلاف سطوح بتنی، گچی یا آجری، عنصر چوب یک ماده با ماهیت زنده محسوب می شود. رنگ نمای ساختمان عموماً ترکیباتی هستند که در فضای باز بر روی سطوح بتنی، گچی و گاهاً فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. درواقع، متریالی که عایق صوت هستند اجازه ورود صداهای مزاحم را نداده و یک محیط آرامشبخش در فضای داخلی ساختمان ایجاد میکنند. در مواردی که نیاز به اعمال دو لایه رنگ نمای ساختمان وجود دارد می توانید با رنگ آمیزی مرحله ی اول تنها با گذشت یک ساعت به رنگ آمیزی لایه ی دوم بپردازید. قابلیت ترکیب انواع سیمان با مصالح دیگر نیز به ایجاد نمایی مدرن و منحصر به فرد کمک میکند و در طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمان کاربرد بالایی دارد. درواقع از نظر معماری و برای تامین رفاه افرادی که از ساختمان استفاده می کنند به این مورد توجه می شود تا نما به گونه ای طراحی شود که کاملا مناسب اقلیم منطقه باشد . از معماری کلاسیک، باوهاوس، گوتیک و باروک گرفته تا سبک مینیمال، مدرن و پست مدرن، معماری ساختمان سبکها و ایدههای مختلفی را به خود دیده است. کاملاً واضح و روشن است که معیارهای مرتبط با کیفیت و دوام رنگ در جایگاه خود بسیار مهم است زیرا هر چقدر مرغوبیت محصول بیشتر باشد به همان نسبت دوره های زمانی برای پوشش دهی مجدد سطوح افزایش پیدا خواهد کرد بطوریکه تنها با یکبار رنگ آمیزی می توانید شاهد پایداری و ماندگاری آن ها برای سالیان طولانی باشید.

اجرای نمای سنگ به روش خشک

نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، لیکن نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز میشوند، جنبه عمومیتر دارند. نمای بایرامیکس علی رغم مزایایی که دارد مورد استقبال جامعۀ مهندسین و پیمانکاران ساختمان قرار نگرفته است چرا که این نما با بافت فرهنگی و سلیقه های ایرانی همخوانی ندارد و جلوه زیبایی خود را ظرف مدت کوتاهی از دست می دهد. برای طراحی نمای خارجی ساختمان علاوه بر زیبایی باید به بافت منطقه، تاثیر گذاری آن بر چهره کلی شهر و هماهنگی با سایر ساختمان های مجاور توجه داشت و متناسب با آنها طرح زد. امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نمای ساختمان مسکونی پرطرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. نما یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان است که درصد بالایی از زیبایی و ارزش ساختمان به آن بستگس دارد.از این رو در انتخاب سنگ باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج داد تا سنگ انتخاب شده نما دارای ویژگی های زیر باشد.

با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چند سال خیالمان از ریزش سنگ ها راحت است ؟ در این بین ممکن است که به دلیل استعلام قیمت و همچنین رسیدن به نظر مشترک در بین همسایگان چند روزی را به خاطر مسائلی از این دست از دست بدهید. از طرف دیگر ، از آنجا که نماهای کلاسیک فاقد محفظه هوا یا عایق هستند ، عایق حرارتی و صوتی کمتری ایجاد می کنند که به معنای صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر است. اما میتوان برای کلیت کار یک قیمت حدودی اجرای مقاوم سازی نما را در نظر گرفت. معمولاً به صورت خشک تولید می شوند که برای رقیق شدن با آب ترکیب می شوند. زیرا رنگها نه تنها می توانند به یک ساختمان روح و زیبایی چندین برابر ببخشند، بلکه با سرعت اجرای بالای خود، به نوعی باعث ایجاد صرفه اقتصادی برای کارفرمایان خواهند شد. بنابراین رنگ نمای ساختمان باید به گونه ای فرموله شوند که بتوانند علاوه بر حفظ ظاهر ساختمان، در برابر عوامل محیطی نیز حداکثر مقاومت را در طولانی مدت داشته باشند.

Th​is has been creat ed ᠎with the ᠎help  of behsaznama C​ontent ​Generator DE MO᠎.

در بازار متریال های مختلف و متعددی وجود دارد که می توان با توجه به بودجه و دیگر عوامل و موارد مانند سلیقه و انتخاب کارفرما انتخاب نموده و اجرا نمود. برای سطوح چوبی پیشنهاد می شود از رنگ نمای ساختمان آکریلیک و گروهی از رنگهای روغنی استفاده کنید تا علاوه بر ظاهر زیبایی که به کلیت کار می بخشند بتوانند در یک بازه ی طولانی عنصر حساس چوب را از عوامل جوی آسیب زننده حفظ کنند. در ذیل برای گروه های اصلی و پرکاربرد رنگ نمای ساختمان مجموعه ای از نکات مهم را ارائه می دهیم تا با دید بازتری نسبت به انتخاب و خرید آن ها اقدام کنید. هر سازه و یا ساختمان و یا بنای مسکونی و تجاری و اداری ظاهری مشخص و پوسته ای بیرونی دارد که حتی بعضا از روی این نما می توان تا حدی هویت و ساختار کلی ساختمان را حدس زد . همانطور که طراحی نمای ساختمان با سنگ و آجر اصول خاص خود ار دارد. در این سبک محدودیتی در انتخاب مصالح وجود نداشته و می توان از انواع مصالح و متریال ها در طراحی نما استفاده کرد. از ویژگی های این چوب نما می توان به سختی بالا، مقاومت در برابر صوت، قابلیت شکل پذیری و برشکاری، تجدیدپذیری و …

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از نما ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید