نمای ساختمان – شش تعیین مشکل

یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند ولی اجرای سیستم نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوکهای اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد. برای بازسازی نما به سبک جدید، یکی از گزینهها، استفاده از نماهای شیشه ای هست. بین دو روش اجرا از لحاظ کیفیت تفاوت بسیاری وجود ندارد و انتخاب روش نصب بیشتر بر عهده طراح نما می باشد. کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود میآورند. در ساخت نمای ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود که با توجه به کاربری ساختمان، محل ساختمان، تعداد طبقات، موقعیت، شرایط آب و هوایی و خواست کارفرما تعیین می شوند. پوششهاي محافظ در برابر شرایط جوي باید توسط اتصال دهندههاي مناسب از جنس آلومینیوم، مس، یا فولاد با پوشش روي یا سایر مصالح مقاوم در برابر خوردگی به پشت بندها متصل شوند.

سیمانکاری نمای ساختمان

Th is c ontent w as w​ritten  by behsaznama C᠎ontent G᠎en erator DE​MO.

شیشه ایمن شامل شیشههاي آب دیده، شیشههاي لایهاي، شیشههاي داراي سیم یا الیاف، شیشههاي داراي لایه پوشش مقاوم در برابر ضربه یا پانلهاي پلاستیکی است. در حال حاضر نیز یک نوع جدید از پانل گچ برگ اصلاح شده و مقاوم در برابر آب برای اجرای نمای ساختمان در ایران از مبدا کشور ترکیه وارد میشود که با برند بوردکس در ایران به فروش میرسد. ابزار Dream Designer یک رندر نمای خانه و عالی برای افراد مبتدی است. قیمت مناسب این متریال نسبت به سایر مصالح نما باعث اقبال افراد زیادی به سمت آن می شود. در اجرای نمای ساختمان باید به فرهنگ منطقه و همچنین مصالح موجود در آن منطقه توجه شود. بارهای غیر متعارف باید توسط سازه ای مستقل از سازه سیستم اجرای نمای خشک به سازه اصلی ساختمان وارد شوند. از آنجایی که انتخاب و اجرای نمای ساختمان اغلب اوقات کار سخت و دشواری بوده به دلیل اینکه ایجاد و اجرای یک طرح نو و جدید خلاقیت می طلبد. شرکت ساختمانی آراز زرین ماندگار با ایجاد ساختاری منسجم، در بکارگیری تکنولوژی روز و در اختیار داشتن کادری مجرب از متخصصین، مهندسین و اکیپ های اجرائی توانمند توانسته دانش و تجربه ارزشمندی را در صنعت ساختمان بدست آورد. نماهاي ساختمانی در شکل دهی شهر نقش بسزایی دارند.

با توجه به تنوع اقلیمی و قرار گیري بخش قابل توجهی از کشور در مناطق داراي خطر لرزهاي بالا و باد شدید، طراحی نماهاي ساختمانی براي انواع ترکیبهاي بارگذاري شامل باد و زلزله الزامی است. با توجه به ضوابط ارائه شده در این دستورالعمل، لازم است اجزاي نما بسته به نیاز، در مقابل بارهاي وارده ناشی از فشار و مکش باد و نیروها و جابجاییهاي زلزله و بارهاي ناشی از ضربه مهار شوند. هدف نشریه شماره ۷۱۴ طراحی و ارائه ضوابط اجرایی نماها تحت اثر بارهاي لرزهاي، باد، ضربه و سایر عوامل محیطی و ارائه راهکارهاي مناسب براي مهار آنها است. در نشریه شماره ۷۱۴ ضوابط طراحی و اجراي نماهاي مختلف تحت اثر بارهاي وارد بر آن نظیر بارهاي لرزهاي، باد، ضربه و نیز عوامل محیطی که روي دوام و پایداري نما تاثیرگذار است بیان شده و راهکارهاي مناسب براي مهار آنها ارائه شده است. اتصال نماي ساختمانها به تکیه گاه باید قادر به تحمل نیروهاي وارده به نما ناشی از بار باد، زلزله و اثرات ضربه باشد. در غیر اینصورت خطر سقوط قطعات نما وجود خواهد داشت. نمای سنگ تراورتن با توجه به وجود معادن انبوه در کشور از نظر قیمت مناسب است، ولی عوامل دیگری که از نقاط ضعف این سنگ می باشد مانع از استفاده همیشگی این محصول می گردد. C᠎ontent was g᠎enerated by behsaznama C​on᠎tent Generat or D em​ov᠎ersi on .

خشک: در این نوع اتصال نیازی به ملات نیست.

اجرای نمای سرامیک خشک و یا سرامیک خشک پرسلانی همانند سایر نماهای مدرن دارای روش ها و دیتیل های مختلفی است که در این مطلب به اختصار به آن می پردازیم. در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. زیرسازی یا شاسی کشی به عنوان مهم ترین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان شناخته می شود. اجرای نمای ساختمان خشک: در این نوع اتصال نیازی به ملات نیست. در نمای سیمانی روی رابیتس مخلوطی از پودر سنگ و سیمان قرار گرفته تا چسبندگی ملات نهایی به زیرسازی افزایش یابد. در روش پنهان علاوه بر مقاطع آهنی مقاطع آلمینیومی نیز در زیرسازی سرامیک به کار می رود و به همین دلیل است که هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به روش پنهان نسبت به روش نمایان دارای هزینه بالاتری است. در صورتیکه نمای فعلی دچار برآمدگی، آسیب، و شلشدگی باشد، باید نسبت به زیرسازی اقدام کرد. نمای چوبی از جمله نماهای ساختمان جذاب است که به ساختمان شخصیت متفاوتی می­ دهد. از چندین فیلتر با موفقیت گذر کرده اند از جمله آزمون های سخت طناب بهترین شرکت راپل کار در تهران که شامل حفظ تعادل و دقت در شرایط سخت می باشد.

مزایای نمای خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نما بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید