نمای ساختمان و اثر مل گیبسون

برای نصب پین ، وسیله یا مهارت خاصی نیاز نیست. اجرای نمای سنگ خشک با استفاده از بست های پین دار و انکر های مخصوص از پشت نیز صورت می گیرد ، تنها باید در این روش ها ضخامت سنگ را کاهش داد. همان طور که در تصاویر مشخص است، اشکال هندسی به کار رفته در طراحی نما به سبک پست مدرن منحنی یا قوس دار هستند. بعد از مطمئن بودن از تراز بودن سنگ نما ، محافظ پلاستیکی به کار رفته شده برای جلوگیری از ایجاد ترک در سنگ برداشته می شود. قبل و بعد از نصب هر پنل سنگ باید از تراز بودن آن اطمینان حاصل کرد. مراحل اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب وسایل اتصال متناسب با توجه به نوع و ابعاد سنگ و ایجاد شکاف متناسب در سنگ برای قرارگیری آن ها، آماده سازی دیوار زیر نما و نصب قطعه قطعه پنل های سنگی نما است. اجرای سنگ خشک نما ، به دلیل تعبیه فاصله سنگ از نما ، امکان انبساط و انقباض در شرایط دشوار آب و هوایی را برای سنگ فراهم می کند. امروزه با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته موجود می توان چوب را در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون مقاوم ساخت و به همین خاطر نگرانی های استفاده از این متریال در طراحی نما از بین رفته است.

انواع نمای خشک

A rt​ic᠎le has ᠎be​en g enerated ​wi​th behsaznama Conte​nt ​Generato r DE​MO!

بست سنگ نما باید از فولاد ضد زنگ ساخته شود. ابعاد بست های دیوارکوب سنگ نما و میخ آن ها بستگی به نوع آن ها دارد. برای اتصال خشک سنگ به دیوار نما به بست سنگ نما یا اسکوپ سنگ ، میخ ، پیچ و در صورت لزوم تکیه گاه برای پشتیبانی و نصب اسکوپ سنگ و تیوب پلاستیکی محافظ نیاز است. خشکه چینی نما فقط برای سنگ انجام میشه یا مصالح دیگه هم بدون ملات میشه در نما نصب کرد؟ چنانچه کارفرما طراحی نورپردازی را هم از مجری بخواهد، هزینه طراحی نما افزایش پیدا خواهد کرد. 9 مورد از اصول طراحی نما چیست؟ نمای رومی (کلاسیک) چیست؟ درز انقطاع ساختمان چیست؟ از آنجایی که بازدهی و طول عمر یک سازه بستگی به کیفیت و نوع متریال دارد انتخاب و اجرای متریال ارزان قیمت می تواند بر کاهش طول عمر ساختمان تأثیر بگذارد البته قابل ذکر است هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد. اول نکته برای استفاده از متریال مناسب برای نمای ساختمان ضد آب بودن و طول عمر بالا داشتن آن است . تیم مهندسین بناباما با سال ها تجربه و تخصص در زمینه طراحی نمای ساختمان، افتخار ارائه خدمات طراحی انواع نما ساختمان را دارد. سبک اصلی و باستانی طراحی نما که قرن های متمادی ضامن شکوه و جلال کاخ های سلطنتی بوده است. Content has been c re​at᠎ed with behsaznama᠎ Content  G​enerator Dem᠎oversion.

قبل از اینکه خیلی دیر شوید، Scoop را در نمای ساختمان دریافت کنید

برای نصب فایبر سمنت برد باید زیرسازی جداگانه ای طراحی کرد. حال که از اهمیت نمای ساختمان مطلع شدهاید، باید سبکهای آن را نیز بشناسید. در نمای ساختمان محوطه سازی و فضای سبز بیرونی ساختمان مانند، بام سبز یا باغچه های کوچک در ورودی آن برای زیباتر شدن ساختمان تاثیر به سزایی دارد. این یکی دیگر از طراحیهای نمای ساختمان خانه است که برای افرادی که میخواهند چوب را در فضای بیرونی خانهتان بگنجانند، مناسبتر است. بسیاری از ساختمان های امروزه از سنگ به عنوان یک مصالح لوکس و مقاوم برای پوشش خارجی ساختمان استفاده می کنند سنگ ها دارای انواع مختلفی هستند از جمله سنگ های گرانیت تراورتن و مرمریت که در نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن هیج گونه تاثیری در مهار آتش سوزی ندارد و در این مورد نمی توان به این محصول در نما تکیه کرد. قوانین طراحی نما ارتفاع پنجره ها، مصالح استفاده شده، میزان برامدگی و… طراحی نمای ساختمان دارای اصول و نکات بسیار زیادی است که هرکدام تاثیر خاصی بر روی نمای ساختمان دارند، سه مورد اساسی در طراحی نمای ساختمان سبک، کاربری و مصالح نما هستند. فراموش نکنید که شرکت یا گروه طراحی قبل از اینکه متراژ، متریال و شرایط دیگر ساختمان شما را بررسی نکنند به شما اعلام قیمتی نخواهند داشت.

نمای ساختمان سنگ خشک

بدیهی است که اجاره و نصب داربست یک هزینه جانبی به شمار میآید و در قیمت کل تاثیرگذار است اما گاهی به دلیل شرایط ساختمان نمیتوان از طناب برای نقاشی کمک گرفت. در ادامه به پارهای از این ویژگیها اشاره میکنیم ولی بهتر است این کار را به متخصصین در این حوزه بسپارید. اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. خیر ، اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را توسط پیچ و مهره فلزی جاسازی شده به دیوار نما متصل و فیکس می کند. ظرفیت حفره هایی که پین سنگ درون آن ها قرار میگیرد بین 40 تا 115 میلی متر است. اگر شکاف ها به درستی در سنگ ایجاد نشوند ، می توانند منجر به ناکارآمدی و ایجاد ترک و شکستن سنگ شوند ، بنابراین حفاری نیاز به نیروی کار ماهر دارد. سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید