نمای ساختمان چیست – و چه چیزی نیست

نمای سیمان سفید معمولاً از مخلوط آب و سیمان سفید و همچنین پودر سنگ و توسط استادکار ماهر اجرا میشود. همانطور که می دانید یکی از مصالح پر کاربرد در اجرای نمای ساختمان ها سرامیک می مجموعه ها باشد. از این رو از آن جایی که نما به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار در مخاطب می باشد، بنابراین طراحی نما باید طبق اصول و ضوابطی خاص طراحی شود. نوع روکش چوبی مورد استفاده نیز می تواند نقش مهمی در شکل دادن به نمای یک ساختمان داشته باشد. اتصالات سیستم Keil، در حقیقت اتصالات مکانیکی مخفی بدون نیاز به چسب هستند که برای پوشش دادن نما به وسیله انواع مصالح گوناگون به وجود آمده اند. به همین امر باید بدنه ساختمان با ساختار سازه ای ساختمان اتصالات یکپارچه و هماهنگ داشته باشد. با دیدن نمونه های جدید و متفاوت ایده گرفته و در طراحی خود از آن ها استفاده می کنند . در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها دتوسط دستگاه اتوماتیک شیارزن شیارهایی تعبیه می شود. توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند.

در ایران مرسوم است.

یکی از مواردی که در مورد نقاشی نمای ساختمان سیمانی باید در نظر داشت این است که الزاماً باید از رنگ مخصوص نمای ساختمان در این شرایط استفاده شود. اجرای نمای سرامیک : نمای بیرونی به منظور یک لایه محافظتی برای ساختمان است که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می نمایید بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد. 1- نمای ساختمان شیشه ای بسیار شیک و مدرن می باشد. 2- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 120 در 60 می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. با توجه به هزینه ای که کارفرما برای اجرای نما در نظر گرفته و همچنین ابعاد ساختمان و متناسب با هزینه اجرای آن هر یک از این انواع نمای ساختمان در ایران مرسوم است. همینطور با توجه به اینکه اجرت اجرای نمای سیمان سفید نیز نسبت به هزینه اجرای سایر انواع نمای دیگر کمتر است معمولاً گزینه اول کارفرمایانی که با بودجه کمتر اقدام به ساخت ساختمان میکند است. همچنین با توجه به نصب سریع و آسان پانل سیمانی سمنت برد و همچنین استقامت بالای آن در مقابل بارهای وارده استفاده از آن در مقایسه با سایر روشهای ساخت دیوار توصیه میشود.

4- قیمت تمام شده این محصول به دلیل استفاده از تکنولوژی بالای ساخت آن که از نوع سرامیک های اکسترودی با شکل ویژه محسوب می گردند بیشتر می شود. با توجه به بودجه کارفرما و قیمت مصالح ساختمانی و همچنین نقشه های معماری نمای ساختمان اقدام به ساخت نما میشود. 5- قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر می باشد. یکی از نکاتی که در مورد اجرای نمای ساختمان با سیمان سفید باید به آن توجه کرد این است که هرچه کیفیت سیمان سفید بالاتر باشد امکان ترک خوردگی آن در گذر زمان کمتر است و همچنین پودر سنگ استفاده شد سفیدتر باشد نمای اجرا شده در نهایت کیفیت بالاتری خواهد داشت. ضخامت سرامیک های مجوف در اسن سیستم کمتر و در نتیجه وزن تمام شده نما سبک تر خواهد بود. چرا که هوای موجود در حفره های خالی (cavity) از نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می نمایند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کنند. 1- این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند . همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ نمای ساختمان علاوه بر زیبایی می ­تواند کارکرد عایق صدا و حرارت داشته باشد. This has been g enerated by behsaznama C onte nt G ener at or D emoversion.

7 تاکتیک‌هایی که هرگز شکست نمی‌خورند نمای ساختمان

گروه طراحی و ساخت مهندس محمدرضا فرح زادی افتخار این را دارد که طراحی های سه بعدی پروژه های را به صورت واقعی و مو به مو انجام دهد. در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با مقطع مخصوص طراحی شده به صورت شیاردار ، بر روس ریل های آلومینیومی افقی قرار می گیرند و ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند. در این شرایط باید ابتدا به جداسازی رنگ پوسته شده موجود کرد و مجدداً نقاشی نما باید صورت گیرد. با توجه به اینکه پیش از اجرای نمای ساختمان نقشه های طراحی معماری و طراحی سه بعدی و همچنین نقشه های اجرایی باید در سازمان نظام مهندسی ساختمان تصویب شود از اینکه چه برای ساختمان در حال ساخت و یا چه برای بازسازی نمای ساختمان باید اقدام به تهیه نقشه معماری مطابق با ضوابط شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان کرد. به استناد ابلاغیه معاونت شهرسازی و معماری به شماره 206115/93/09 مورخ 93/12/29 اطلاعات ساختمانهای بیش از 5000 مترمربع زیربنا و یا بیش از 8 طبقه، که در حال اخذ موافقت اصولی پروانه ساخت و یا در حال اجرا است، به مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری، جهت بررسی و تائید ارسال گردد. ریل های آلومینیومی توسط پیچ و مهره از طریق اتصالات نبسی آلومینیومی بر روس براکت آهنی متصل می شوند و در محل اتصال این دو از لاستیک دی الکتریکال جهت جلوگیری از خوردگی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید