نمای ساختمان Blueprint – شستشو و تکرار

خوشبختانه تنوع در بازار مصالح نمای ساختمان بسیار زیاد بوده و دست معماران و طراحان در این زمینه کاملاً باز است. نمای بایرامیکس : بایرامیکس نوعی پوشش تزیینی است که کاربردهای زیادی در نمای خارجی و داخلی منزل دارد، علاوه بر این نکته بایرامیکس مزایای زیادی از جمله تنوع رنگ زیبا، قابلیت شستشو، انعطاف پذیری و کاربرد آسان دارد که البته با وجود مزایای زیاد، با فرهنگ و سلیقه ایرانی همخوانی ندارد. البته در مورد ویژگیهای آتش گیری ساندویچ پنل ترکیب هسته بکار رفته بسیار مهم بوده و پیشنهاد می شود مقاله ساندویچ پنل را حتما مطالعه نمایید. معمولاً پوششها که رنگ را نیز شامل میشوند روی سطحهای سیمانی تازه که هنوز دارای گاز دی اکسید کربن میباشند اعمال میشوند ناگفته نماند که البته جزء سیمانی آنها خاصیت قلیایی زیادی دارد به همین جهت پراکنههای پلیمری که برای این پوششهای رنگی مناسباند باید در برابر خاصیت قلیایی و صابونی شدن از مقاومت خوبی برخوردار باشند. اگر بناهای مسکونی که در یک شهر و منطقه ساخته میشوند دارای هماهنگی و یکپارچگی نباشند. ورقهای کامپوزیت در قیاس با مصالحی مانند سنگ، شیشه و سیمان دارای وزن بسیار کمی هستند و بار ساختمان را سنگین نمیکنند. و در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های متمایز نمای ساختمان و انواع نما های ساختمان آشنا کنیم.

نمای ساختمان آن! درس از اسکار

ما در این مقاله تلاش کرده ایم طراحی نما ساختمان را بر اساس نوع کاربری آن بررسی نموده و شما را با 7 سبک برتر طراحی نما در جهان آشنا کنیم. برای انتخاب سبک طراحی نما، حتما به کاربری ساختمان توجه کنید. بدین منظور کلیه فرایند های طراحی نما باید با هویت ساختمان و نحوه کاربری و عملکرد آن اخت بگیرد. به عنوان مثال طراحی نمای ساختمانهای اداری، تجاری یا مسکونی باید با عملکرد درونی ساختمان هماهنگی بالایی داشته باشد. بناهای تجاری معمولاً به شیوهای لوکس و با شکوه طراحی میشوند؛ زیرا بسیاری از افراد، با مشاهده طراحی زیبا و چشم نواز یک بنای تجاری، مشتاق میشوند تا به درون آن قدم نهاده و از قسمتهای داخلی آن نیز دیدن کنند. همچنین متریالهایی مانند آجر، شیشه و فلز، جزو پرکاربردترین مصالحی هستند که این روزها در طراحی نمای بناهای تجاری مشاهده میکنیم. در این مقاله علاوه بر نمونه طرحهای نمای بیرونی ساختمان، انواع سبکها و همچنین مصالح اصلی طراحی نما مثل طراحی نمای ساختمان با سنگ و آجر و سرامیک را بررسی میکنیم. در ادامه اصلیترین مصالح مورد استفاده برای نمای ساختمان را معرفی میکنیم. علاوه براين، جوتن در بیش از 80 کشور جهان توزیع کننده دارد که نمایندگی رنگ جوتن در تهران افتخار عرضه این محصولات به مشتریان عزیز را دارا هست.

در واقع به همان میزان که مصالح ساختمانی در طراحی نمای یک ساختمان نقش مهمی ایفا میکند. در ساخت نمای ساختمانی مصالح مختلفی از جمله نمای سنگی به کاربرده می شود. بیمه کردن ساختمان یک وظیفه ی قانونی مهم برای مدیر ساختمان است اگر مدیر بنا به دلایل خودش عملیات بیمه ساختمان را انجام ندهد در نتیجه در زمان بروز حادثه، مدیر، مدیران مسئول جبران خسارت وارده می باشند. کیفیت ترمووود ها متفاوت است. در این سبک محدودیتی در انتخاب مصالح وجود نداشته و می توان از انواع مصالح و متریال ها در طراحی نما استفاده کرد. به همین دلیل است که هنگام انتخاب رنگ نمای ساختمان باید به ضد آب بودن آن دقت کرد. بسیاری از افراد تصور میکنند که آجر تنها در ساختمانهای قدیمی به کار گرفته میشود که این تصور کاملاً اشتباه است. این کار باعث می شود تا نمای یک ساختمان بسیار تمیز و مرتب باشد و به ایجاد یک نمای کلی بسیار حرفه ای و چشمگیر کمک می کند.

سیمانکاری نمای ساختمان

اثر طراحی شده توسط طراح نما باید به صورت زنده و پویا بوده و بتواند با بینندگان خود ارتباط برقرار کند. با این وجود در گذشته بعلت عدم وجود رنگ مرغوب و مقاوم، مهندسین و سازندگان ساختمان در ایران در اغلب طراحیهای خود رنگ را در نما حذف کرده بودهاند. همچنین زیبایی و شکوه خود را به نمایش میگذارد. نمای آجری حالت سنتی داشته و با خود رنگ و بوی گذشته را به همراه میآورد. استفاده میشود که هویتی زیبا و منحصر به فرد برای بنا به همراه میآورد. این نمای زیبا، علاوه بر دارا بودن قدرت انعطاف پذیری بسیار بالا، ناهمواریهای سطح زیرین را پوشش داده و یک سطح هماهنگ و یکدست برای نمای ساختمان به وجود میآورد. ویلاها به سبب این که معمولاً در فضاهای نسبتاً باز و بزرگ ساخته می­شوند، از این پتانسیل برخوردار هستند که طرح های خلاقانه و مدرن را بدون هیچ گونه محدودیتی بر روی آن­ها اجرا نمود. This w᠎as g᠎en​erated by behsaznama C᠎onte᠎nt G​enerator DE᠎MO.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید