نمای ساختمان Cover Up

در ساخت نمای مینیمال اغلب از یک یا نهایتا دو نوع سنگ با طرح و رنگ یکپارچه مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از سنگ ساختمانی می توان علاوه بر اینکه دوام بالایی به ساختمان داد، بحث های عایق بند حرارتی و صوتی را نیز بهبود بخشید.عموما سنگ تراورتن برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر چسبندگی بالا نوع رنگی فوق العاده زیبایی دارد. سبک مینیمال یا ساده گرا نیز از دیگر سبک های معماری برای ساخت نمای ساختمان است. نمای کلاسیک باعث ایجاد ظاهری شکیل و مرفه در ساختمان شده و از همین رو در بین عموم از محبوبیت زیادی برخوردار است. استفاده از آن باعث کاهش وزن مرده ساختمان میشود. انواع نمای ساختمان با توجه به مصالحی که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین می شوند. که علاوه بر خراب کردن ظاهر نمای ساختمان استحکام و مقاومت نما را دچار اختلال میکنند که ممکن است از نظر ایمنی مشکل آفرین باشد . این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است و از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. برای آب بندی مناسب نیاز به کنترل مداوم دارد. متداولترین مواد برای اتصال شیشهها، متریال استنلس استیل است.

شش چیزهایی که باید درباره نمای ساختمان بدانید

یک سیستم پشتیبانی بینابینی (اغلب کابل) برای اتصال شیشه به فولاد استفاده میشود. سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود. ساکنین ساختمان می توانند با جمع آوری هزینه اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام داده و با فاکتوری که توسط شرکت بهاری به شما ارائه می شود. با یک دیوار پرده ای ، نما به طور مداوم از اطراف چارچوب سازه عبور می کند ، در حالی که با یک نمای روکش دار ، چارچوب نما را قطع می کند. از آنجایی که افراد بیشتری از طراحی خسته کننده و سازه های ساختمانی استاندارد اعتراض می کنند، نمای ساختمان احتمالاً به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی تبدیل می شود. نمای کلاسیک که به آن نمای رومی نیز گفته می شود، سبکی از معماری نمای ساختمان است که در آن از ساختمان های باستانی تمدن های کهن الهام گرفته می شود. همچنین این ورق ها در مقابل خوردگی ناشی از آب و هوا و باران های اسیدی کاملاً مقاوم می باشند و عوامل جوی هیچ گونه تأثیری بر زیبائی و کیفیت نما نخواهد گذاشت. نمای ساختمان با توجه به کاربری ساختمان، شرایط آب و هوایی و اقلیم محل ساختمان در سبک های متفاوتی ساخته می شود. C​onte nt was cre​ated by behsaznama  Conte᠎nt Generator Demov ersion.

برای مثال در استان اصفهان استفاده از نمای چوبی در نماهای اصلی ساختمان در خارج از محدوده مصوب تاریخی شهر اصفهان و تنها به میزان ۱۰ درصد مجاز می باشد. نمای سنگ برای ساختمانهای ایرانی سالیان سال است که بسیار جذاب بوده و تقریباً سنگ توانسته مورد توجه اکثر ایرانیان قرار بگیرد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر نماها مانند نمای آجر میباشد. مانند همۀ نماهای ساختمان، اسپایدر نیز مزایا و معایبی دارد که استفاده از آن را در شرایط خاص محدود میکند. اجازه دهید نگاهی به آن بیندازیم. به راحتی قابل شستشو است. همانطور که در بالا نیز گفته شد، نمای ساختمان از آن دسته طرحهایی است که ضوابط خاص خود را دارد و اگر رعایت نشود؛ شهرداری اجازه ساخت نمیدهد. نمای مدرن طرحی متفاوت و زیبا در ساختمان ایجاد می کند. توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان باید به شیوه ای طراحی شود که خیره کننده نباشد و بر طراحی نمای خارجی ساختمان تاکید داشته باشد و اول خود نما به چشم آید و در مرحله بعدی نورپردازی نما جلب توجه کند. به دلیل نوسان زیاد قیمت مواد اولیه، جهت اطلاع از قیمت دقیق و برآورد هزینه اجرای نمای ساختمان موردنظرتان، با کارشناسان شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید: 90000011 .

دیتیل اجرای نمای خشک

نما جزعی مهم و اصلی از کالبد سازه است. از جمله معایب نمای سیمانی آن است که نمای سیمانی عایق حرارتی و برودتی بسیار ضعیفی دارد و ممکن است بعد از مدتی ترک برداشته و دوده و گرد و خاک جذب خواهد کرد. گاهی اوقات طراحان از تلفیق سنگ و چوب در طراحی نمای رومی استفاده نموده و زیبایی آن را دو چندان مینمایند. نمای اسپایدر (Spider facade) یکی از جذابترین انواع نماهای ساختمانی است که در آن از شیشه استفاده میشود. از ویژگی های بارز نمای اسلامی می توان به کاربرد قوس، کتیبه، ستون و طراحی های اسلیمی مصالح اشاره کرد. سنگ ها از استحکام بالایی برخوردار هستند و استفاده از آن ها در نما باعث افزایش عمر ساختمان می شود. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. ماندگاری بالایی داشته و برای همۀ اقلیم ها مناسب است.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از ادامه مطلب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید