نمای سنگ جوایز: ده دلیلی که چرا کار نمی‌کنند و چه کاری می‌توانید انجام دهید درباره آن

به منزله ابلاغیه مهندس ناظر و يا طراح به مالک و مجری ساختمان جهت چگونگی انجام عملیات ساختمانی در مراحل مختلف ساختمانی از جمله تخریب، گودبرداری، نازک کاری و اجرای نما میباشد. به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دیوریت داره در نماکاری ساختمان کاربرد زیادی داره. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم، هماهنگی درب ورودی ساختمان با هارمونی نمای ساختمان است. دفتر گروه معماری آرکا تا کنون موفق به طراحی و اجرای بیش از 100 پروژه شامل پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، هتل، مجموعه ورزشی، ساختمان های بلند مرتبه چند منظوره و بسیاری دیگر گردیده است که این امر با بهره گیری از مهندسین جوان و با تجربه باعث به وجود آمدن پروژه های خاص شده است. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در این مقاله از اهمیت طراحی نمای ساختمان صحبت کردیم و برخی از معروفترین شرکتهای معمای و طراحی نما در ایران را به شما معرفی کردیم.

شرکت طراح و مجری نما

هزینه اجرای آجر نما بسیار مختلف است و با توجه به متراژ و متریالی که در آن به کار رفته شده است هزینه آن مشخص میشود همچنین دستمزد اجرا کننده بسیار مختلف است هر چقدر اندازه ساختمان بزرگ تر و بلندتر باشد که قطعاً هزینه آن گرانتر میشود در حال حاضر اجرای آجر از نما متری N تومان تا متری N هزار تومان است ولی قیمت مشخصی ندارد همچنین هزینه برآورد شده برای اجرای مصالح آجری متری N تومان است. هزینه ای که برای اجرای آن نما نیاز است را طراحان ساختمانی به خوبی برای شما بیان می کنند تا در مورد هزینه و نحوه اجرای آن اطلاعات لازم را داشته باشید. دستورکار عملیات نماسازی ساختمان ویژه مهندسین ناظر شامل حداقل ها و کلیات موارد مورد نیاز است که مهندس ناظر باید در پروژه به مالک و مجری ابلاغ نمایند و نافی سایر موارد ذکر شده در مباحث مقررات ملی، که ممکن است در این دستورکار پیشنهادی از قلم افتاده باشد، نیست. در ابتدا بیایید به این پاسخ دهیم که نما چیست و چگونه بر هویت یک ساختمان تاثیر میگذارد؟

برای مثال، عناصر فولادی افقی به شکل بیضی شکل که به صورت افقی بین ستونهای خارجی قرار دارند و اندازه و فاصله آنها برای کاهش شدت بهره خورشیدی طراحی شدهاند. نمای ساختمان تنها در زیبایی یک بنا تاثیر ندارد، بلکه در ارتباط بین طراحی داخلی و خارجی و استفاده بهینه از انرژی نیز نقش مهمی را ایفا میکند. یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… این قیمت برآورد اولیه یک متر نمای سرامیک خشک جهت اجرای دیوار صاف و بدون پنجره است. این سرامیک خشک پرسلانی به جهت داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود خاصیت عایق بندی بیشتری دارند. در واقع برطرف کردن مجموعه نیازهای مربوط به آب بندی ،استحکام و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال انجام می شد که باتوجه به ظرفیت تحمل بار، محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد.

رازهای ناشناخته نمای خشک نمایان

اگر به طراحی نما در ساختمان توجه نشود؛ هر چقدر هم که ساختمان به صورت اصولی و استاندارد ساخته شده باشد، فاقد هر گونه کاراکتر است و این خود یک روش اجرای نمای خشک ضعف بزرگ است. این عملیات با توجه به نوع مصالح نازک کاری نما، متفاوت خواهد بود و نیز می توان با توجه به طرح معماری مورد نظر، برجستگی ها و فرورفتگی های نما را بوسیله شاسی کشی فولادی ایجاد نمود. ۲- در عملیات قبل از اجرا به محاسبات فنی و مهندسی خاصی نیازی نیست و مراحل اجرایی توسط افراد ماهر و با تجربه انجام می پذیرد. دستورکار عملیات ساختمانی چیست؟ این دستورکار به صورت ویژه جهت کمک به همکاران ناظر تنظیم گردیده است. توسط مهندس ناظر و طراح به مجری جهت انجام كار اجرایی ساختمان ابلاغ و تفهيم میگردد. نمای ساختمان، عموما به بخش بیرونی یک ساختمان گفته میشود. طراحی نما همانند طراحی سایر بخش های ساختمان، یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش ها در یک پروژه ی ساخت و ساز می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل ها و نمونه های جدیدی از چوب نما وارد بازار شده است. سرامیک خشک یکی از مدرنترین و به روزترین متریال برای نماهای امروزی است که نمونه های مختلف آن در سطح کشور بسیار به چشم میخورد و در بسیاری از موارد جایگزین نمای سنگی و کلاسیک می شود. This data was g᠎en erated by behsaznama Content Gener​ator  DE MO !

دیدگاهتان را بنویسید