نمای مدرن لایک {یک حرفه ای} با The help از آن 5 ایده

سنگ نما باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر عوامل جوی (آفتاب، باران، یخبندان و باد) و آلاینده ها دوام بیاورد. این نوع مصالح در برابر آتش سوزی نیز مقاوم بوده و با خیال راحت می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین استفاده از این روش نیاز به استادکار ماهر ندارد و یک فرد نیمه ماهر هم می تواند آن را اجرا کند. این مراحل را می توانند با توجه به نوع رنگ مصرفی و غلظت آن بوسیله قلم مو، غلتکهای رنگ آمیزی و یا حتی پمپ های بادی (پیستوله) اجرا نمایند. در این مرحله شما باید اطلاعات کافی راجع به انواع سنگ ها داشته باشین تا بتونین بسته به نیازی که دارین سنگ مورد نظر رو انتخاب کنین. بست و پینها در ابعاد و انواع مختلفی موجود هستند. نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. خلل موجود در سطح سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد، زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخ ها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. Art icle w᠎as gen​erat ed with G SA Content G ener​at or Demov​ersion​.

اجرای نمای خشک در ایران

در این نوع سرامیک ضخامت لایه رویین بین 2 -5 میلیمتر است که بر روی لایه زیرین پرس میشود. همچنین یاد میگیریم که برای سنگ کاری نما، میشه از سنگ های طبیعی مثل گرانیت و یا سنگ های مصنوعی مثل سرامیک استفاده کرد. این روش مثل اجرای ملات و دوغاب است با این تفاوت که به جای دوغاب از چسب استفاده میشه. به دلیل اینکه در زیرسازی نمایی فایبر سمنت از متریال هایی مثل آهن و آلومنیوم و پیچ و… این نما میتوانند بهوسیله زیر سازهای آلومینیومی و بدون اینکه از نیروی چسبندگی استفاده کند روی سازه اصلی سوار شود و علاوه بر طول عمر نما، باعث استخدام آن شود. برای کاهش دور ریز با توجه به نقشه های اجرایی و کارگاهی تهیه شده برای هر پروژه، سازه در طول های مناسب برش داده شده ، کد گزاری شده و در بسته بندی مناسب حمل میشوند. علاوه بر این ها، سنگ کاری نما مقاومت و طول عمر ساختمان رو هم بالا میبره و از هدر رفت انرژی های گرمایشی و سرمایشی داخل خانه جلوگیری میکنه. اگر جویای قیمت اجرای نمای خشک هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که قیمت اجرای این نمای مدرن با در نظر گرفتن مزایای نمای خشک بسیار مقرون به صرفه و ایده آل است.

نمای خشک در ایران

ابعاد ثابت ، کیفیت بالا، جلوگیری از وارد شدن حشرات و پوسیدگی، بدون صمغ و خالص بودن چوب از ویژگی هایی است که برای استفاده باید به آنها توجه توجه شود. در این روش ، پشت سرامیک ها با مته های آندرکات سوراخهایی قارچی شکل ایجاد شده و سپس انکرهایی از جنس استیل 304 درون آنها تعبیه شده و کلیپس های آلومینیومی با پیچ به انکرهای پشت سرامیک بسته میشود و سرامیک به واسطه این کلیپسها ، روی رانرهای آلومینیومی افقی با سیستم هنگ نصب می شود. از ویژگی های این نما مقاوم بودن آن در برابر عوامل طبیعی است و همچنین به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم که نقش بسیار مهمی در نمای خشک فلزی دارد ، موجب شده این نما جزء مهمترین نماهای خشک به حساب آید. در صورتی که قصد انجام این کار را دارید باید حتماً از رنگهای پایدار که در برابر عوامل جذبی مناسب هستند، استفاده کنید. نمای سرامیکی یکی دیگر از نما های پر کاربرد در ایران است که طی سال های گذشته استفاده از این نما با افزایش همراه بوده است. این روش به حدی جا افتاده که برای برخی از افراد هنوز هم روشهای دیگر ناشناخته است و تصویر آجر را تنها در کنار ملات تصور میکنند و این دو را جداییناپذیر میدانند.

عیب استفاده از چسب این است که اگر محیط اشباع از آب شود آب می تواند از قسمت های درز بندی شده نفوذ کند و باعث یخ زدگی و در نهایت کنده شدن آجر از سطح شود. مراحل اجرای نما شامل سه مرحله طراحی، زیرسازی و در نهایت اجرا است. سیستم کاملا بستگی دارد به نوع زیرسازی استفاده از مواد چسباننده مناسب و تکنیک های نصب صحیح. برای استفاده کردن از این روش ابتدا باید پلاستر سیمانی روی دیوار انجام شود سپس در قسمت پشت آجر چسب پهن شود به نحوی که همه جای قسمت پشت آجر را چسب فرا گرفته باشد. از مزیتهای این روش، کاهش حرکات ارتعاشی آجر و کاشی به دلیل خاصیت الاستیکی چسب است. همچنین می توان از حجم ضایعات ساختمانی به طور چشمگیری کاست. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از قیمت نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید