نمای مدرن نمی‌کند باید طاقت‌فرسا باشد. این 9 ترفند را بیاموزید بروید شروع کنید.

موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است. مناسب ترین دما جهت شستن پرده آب سرد است. اما امروزه در ایران رایج ترین سبک در طراحی نمای ساختمان ، نمای کلاسیک و نمای مدرن است و اصولا نمی شود یکی از دو سبک طراحی را بر دیگری ، برتر دانست. به گزارش کاشی لند به نقل از اخبار ساختمان، نمای سرامیک خشک امروزه به عنوان جدیدترین نمای ساختمان ها شناخته می شود و سرامیک خشک از آن دست مصالح ساختمانی مدرن و جدیدی است که در صنعت سازه و ساختمان ظهور کرده و زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت سازه و ساختمان شده است. اگر می خواهید که طول عمر مفید پرده زیاد و جلوی پوسیدگی آن گرفته شود، حتماً آن را خشک کنید. اگر می خواهید از جارو دسته بلند کمک بگیرید توصیه ما به شما این است که جارویی که انتخاب می کنید حتما از الیاف مصنوعی ساخته شده باشد. زیرا الیاف مصنوعی استفاده شده در جارو دسته بلند در مقایسه با جارویی که الیاف طبیعی دارد بهتر گرد و خاک را جمع آوری می کند. ​Th᠎is was g​enerated by G SA ​Content Gene rator  DE᠎MO.

نحوه یادگیری اجرای نما

شستن پرده با دست بهتر است یا باید آن را به خشکشویی بسپاریم؟ برای شستن پرده ابتدا باید از چوب پرده جداییشان کنید. یک استادکار نصب آجر باید به صورت حرفه ای میزان دقت در شاقول بودن آجر نماها، ظرافت در بندکشی آجرنما و میزان متریال مصرفی در ملات بندکشی را مدنظر قرار دهد و برای جلوگیری از ریختن دوغاب روی مصالح بداند که باید کاور نایلونی پس از هر ۴ ردیف آجرچینی استفاده کند. اگر توصیه ای ذیل برچسب پرده مشاهده نشد، می توانید پرده را با استفاده از پودر لباسشویی (برای مثال برند سپید) در ماشین لباسشویی و با دور آرام بشویید. فراموش نکنید که نیمی از ظرفیت سطل ماشین لباسشویی برای تمیز شسته شدن پرده ها باید خالی باشد. پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند.

This  data has be​en g enerat ed ᠎by G SA​ Conte nt Gener ator D​emoversi on!

به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک ، طراحی نما به شکلی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. زیرا در صورت اتو نکردن، شکلی چروکیده و مچاله خواهند گرفت. در طرف مقابل برخی از انواع پرده ها به گونه ای هستند که باید آنها را یک مرتبه به کمک اتو با حرارت متوسط اتو کرده، سپس اقدام به نصب کردن آنها نمود. برای مثال بعضی از انواع پارچه نیازی به اتو کشیدن ندارند و اگر بلافاصله بعد از شستن پرده را آویزان کنید، ظاهری صاف و اجرای نمای خشک در ایران مرتب خواهند داشت. لازم است بدانید که برای شستن پرده هایی با جنس خاص که از ظرافت و حساسیت بیشتری برخوردارند، توصیه نمی شود از روش های رایج و معمول استفاده کنید. بعد از شستن پرده به صورت کامل و عمیق، می توانید به کمک جاروبرقی ( با مکش آرام)، برس نرم یا جاروی دسته بلند نرم اقدام به تمیز کردن پرده کنید. بهترین روش برای تمیز کردن پرده آلومینیومی، استفاده از صابون است.

بهتر است برای این نوع پارچه ها از برس و یا پارچه های نرم و لطیف کمک بگیرید. به دلیل وجود فواصلی بین لایههای اجرایی این نوع نما، فضای کافی برای اجرای پنهان تاسیسات و عایقکاری ساختمان پدید آمده است. مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند. همچنین یاد میگیریم که برای سنگ کاری نما، میشه از سنگ های طبیعی مثل گرانیت و یا سنگ های مصنوعی مثل سرامیک استفاده کرد. یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . استفاده از سیستم نمای خشک در طراحی نمای ساختمان چه خارجی و چه داخلی مزایای متنوع و متعددی خواهد داشت. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. طبیعی است که توجه بهنما در رأس کار قرار میگیرد همانطور که میدانیم نما بهترین معرف یک ساختمان است.

دیدگاهتان را بنویسید