نما سرامیک دیگر راز نیست

این نما میتواند باعث بهینه مصرف کردن انرژی شود. این ماده میتواند در برابر طوفان، باد یا باران شدید مقاومت و عدم تأثیر پذیری خوبی داشته باشد. در سیستم نماهای چسبانده شده (veneer wall)، نقش ملات یا ماده چسباننده، تحمل بارهای ثقلی (وزن نما) و نقش اسکوپ یا مهار نیز به عنوان نگهدارنده بوده و نقش باربری نخواهند داشت. در این سیستم اجرایی متصل کردن آجر ها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود و تایل های آجر به کمک گیره و یراق آلاتی به یکدیگر متصل می شوند. تنوع رنگی، مقاوم در برابر آتش سوزی، قابلیت جدا حرکت کردن درهنگام زلزله، سرعت بالادراجرا ازویژگی های این نمااست. استفاده کردن از ملات علاوه بر اینکه تا حدودی مقاومت یک ساختمان را در برابر تکان، زلزله یا فشار کم میکند؛ گاها هزینههای اضافی به دنبال دارد. یکی از دغدغههایی که در زمینه ساختمان سازی وجود دارد، هزینههای مربوط به نما و رویه ساختمان است. نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان است. با توجه به پیشرفت ماشین آلات در زمینه ساخت شیشه، کاربرد شیشه نیز در نماهای مدرن ویلا به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نما های تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار گرفته می شدند. ᠎Th is ​da ta was w ri​tt en ᠎by G SA C onte nt  Gen​erat or᠎ D​emoversion.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. نتیجه چنین انتخابی باعث شده است تا عمر مفید مصالح افزایش یابد و آنها را بتوان سادهتر ترمیم کرد. از جمله مصالح دیگری که در ساخت ساختمان بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است، میتوانیم به موادی مانند اسکای لایت، سالید آلومینیوم، استرچ متال و آلومینیوم کامپوزیت اشاره کنیم. از جمله مهم ترین متریال استفاده شده در این روش می توان به صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی بسیار فشرده، ورق آلومینیوم، آجرهای سفالی، کاشی و… در این روش می توان از هر نوع سنگی با هر نوع ضخامتی استفاده کرد که یکی از مزایای این روش حساب می شود. یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی نمای آجری است.

نمای خشک سنگ

بهتر است بدانید که پرسلان علیرغم شباهتهایی که با سرامیک و چینی دارد، دارای تفاوتهایی از جمله استحکام بالاتر نسبت به آنها است. یکی از مهمترین وجه تمایزهای این نما نسبت به نمای ملاتی این است که برای اجرای آن نیاز به ملات نیست. یکی از جدیدترین نماهایی که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد” نما سرامیک خشک و نما پرسیلانی خشک” است. علاوه بر نمونه قبلی که به آن اشاره کردیم، نمونه دیگری به نام سرامیک فول بادی وجود دارد که از لحاظ قیمتی نسبت به حالت مجوف هزینه بالاتری دارد. استفاده از این نما برای ساختمان، مزیتهای زیادی به دنبال دارد بهعنوان مثال؛ میتواند در عین زیبایی، باعث استحکام ساختمان شود زیرا از مواد کانی غیرفلزی به وجود آمده است. اکنون که با ویژگیهای مختلف نما سرامیک خشک آشنا شدید، آگاهی در خصوص مزایا آن میتواند به شما کمک کند تا نسبت به استفاده از این نما در ساختمان خود ترغیب شوید. علاوه بر مزیتهایی که در بالا نام بردیم، نمای خشک میتواند برای ساختمانها، زیبایی و ماندگاری نیز به همراه داشته باشد.

با گذشت زمان، تحقیقات زیادی پیرامون ساختمان سازی و نما ساختمان انجام شد و نمونههای مختلفی از نما ساختمان به وجود آمدند که یکی از آنها نما سرامیک خشک یا نما پرسیلانی خشک بود. یکی از محصولات زیبایی که میتوان از آن برای نما یا کف ساختمان استفاده کرد “پرسلان” است که بهعنوان؛ یکی از تکنولوژیهای جدید در زمینه صنعت سرامیک مورد استفاده قرار میگیرد. در ماشین آلات و تجهیزاتی که ارتعاش قطعات متصل در آن زیاد است مانند خودرو استفاده از چسب پلی اورتان عملکرد بسیار مطلوبی دارد. ساختمان مرکزی اپراتور محبوب، ایرانسل تهران در منطقه شادآباد واقع شده است. باید بدانید که انتخاب نمای ساختمان کاری سخت است و سازندگان ساختمان باید بین گزینه های موجود بهترین گزینه را انتخاب نمایند. نما به مثابه لباس ساختمان شما می باشد که در نگاه اول نظر ببینده را جلب می کند در نتیجه استفاده از یک متریال مناسب برای نما بسیار حائز اهمیت می باشد. نمای این ساختمان نیز از آلومینیوم کامپوزیت تشکیل شده است تا ظاهر آن را متفاوت کند. متریال استفاده شده برای این نما عمدتا فلزات آلومینیوم و آهن است.

دتایل نمای خشک بدترین دشمن شماست. 8 راه برای شکست دادن آن

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سرامیک پرسلانی لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید