نه راه برای بهبود اجرای نما

2. ایجاد شکستگی در نما: نصب نمای خشک ، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست . در این روش جدید، بهدلیل نصب مکانیکی و حذف مصالح اضافه، ساختمان در برابر اینگونه عوامل مصونیت دارد. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. کاهش مصالح اضافه در اجرای این نوع نمای بنا، با سبک کردن بار مرده ساختمان، آن را در برابر زلزله مقاوم و صدمات ناشی از تخریب را بهشدت کاهش میدهد. قبل از نمای خشک متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

است که دقت و کیفیت بسیار زیادی دارد.

یکی از روش های اجرای نما در صنعت ساختمان اجرای نمای خشک می باشد که در این روش بجای استفاده از اندود ماسه و سیمان برای اتصال مصالح به نمای خارجی ساختمان از تجهیزات پیش ساخته و قابل اتصال فلزی بر روی نما مانند ریل ها و پیچ ها استفاده می شود. اصولاً در اجرای نمای خشک برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. اجرای روش نمای خشک ساختمان را چه کسانی انتخاب میکنند؟ حتما در برنامه ی خود پوشش دهی سطوح بام ساختمان ها را نیز بگنجانید چرا که ممکن است برخی ساختمان ها دارای بام شیب دار باشند که کاملا از نما و منظره ی کناری قابل رویت هستند. عوامل مختلف باعث زیبا شدن آجر میشود از جمله بندکشی که با استفاده از رنگ های تیره و روشن انجام میگیرد همچنین برای زیباسازی هندسه ساختمان صورت میگیرد و بندکشی است و آخرین مرحله آجر نما است که دقت و کیفیت بسیار زیادی دارد. نمای خشک، روشی نوین برای پوشش نمای ساختمان است که با مزیتهای فراوان توانسته توجه سازندگان و مالکان پروژهها را به سوی خود جلب نماید. Po​st was c᠎reated ᠎by behsaznama​ Conte​nt G᠎ener ator DEMO᠎.

مصالح نمای خشک

برای پاسخ به این پرسش بهتر است ابتدا تعریفی کلی از ایدهای داشته باشیم که اجرای آن توانسته جایگزین روشهای قبلی گردد. این روش امروزه توانسته جای خود را تاحدود زیادی در میان طراحان ایدههای خلاقانه و طرفداران روشهای نوین باز کند. اجرای این نوع نما، امکان رفع نواقص ظاهری ساختمان را که در گذشته بسیار دشوار بود، با کمترین هزینه و زمان ممکن ساخته است. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی و بدون ملات استفاده می شود. اجرای سازههای ساختمانی با نمای خشک هیچ محدودیتی نداشته و در هر نوع ساختمان قابل نحوه اجرای نمای سرامیک خشک اجراست. از اجرای سریع و کمهزینه تا کاهش بار مردهی مصالح ساختمانی و ایمنی در برابر زلزله را میتوان در لیست مزایای این روش نوین برشمرد. سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود: نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند.

در مورد سایر سنگها با سطوح صیقلی برای جلوگیری از جدا شدن از نما و سقوط آنها را توسط ابزاری به دیوار محکم می کنند. اگر از بیرون به نمای نمایان نگاه کنید، بست های نگهدارنده مصالح را به وضوح می بینید. این مصالح با هر ابعاد و سایز بدون محدودیت اعمال میشوند. تا آنجا که اکثر بناها با طراحیهای خاص و مدرن در سطح کشور، با این روش نماسازی شدهاند. 4. ترکیبات کانی شناسی سنگ باید در نظر گرفته شود: کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود می آورند. وجود خواص عایق رطوبت و دما، ساختمانهایی با نمای خشک را به مجموعههایی مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی تبدیل میکند. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. نمای آجری باید به دور از تنش های کششی که از خمش ناشی می شود، قرار گیرد. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند. Th is was g ener at​ed by behsaznama Co​ntent  Ge᠎nerator DE᠎MO.

دیدگاهتان را بنویسید