نه نشانه‌هایی که شما تأثیر زیادی بر هزینه اجرای نمای خشک داشتید

ترکیب و اجرای چوب با دیگر متریال ها ازجمله سنگ و شیشه زیبایی ظاهر نما را دوچندان می کند. این توانایی در دیگر نماها وجود ندارد و در صورت آسیب یک قسمت مجبور به تخریب کل نما خواهند بود. در ادامه شما رو با این دلایل آشنا می کنیم. مهندسان و طراحان ساختمانی که اجرا و نصب نمای سرامیک خشک را بر عهده دارند به خوبی با نحوه قرار دادن این نما روی ساختمان آشنا هستند. در نتیجه راویز کاری (رابیتس کاری) چسبندگی بین نما و ساختمان رو بیشتر کرده، وزن سنگ های نما رو تحمل می کنه و استحکام و طول عمر نما رو افزایش میده. 4- در نهایت پروفیل ها در نقاط مخصوصی جوشکاری میشن تا بتونن وزن نما رو تحمل کنن. استفاده از آن باعث کاهش وزن مرده ساختمان میشود. در این مرحله از شاسی های فلزی، پروفیل و پیچ و پرچ های گوناگون و متنوع استفاده می شود، سپس نمای ساختمان اجرا می شود. مراحل اجرای روش “تَر” در سنگ کاری نمای ساختمان چیست؟ This c᠎onte nt was created  with behsaznama Con tent᠎ Gen er᠎at᠎or D emov ersion!

Want a Progressive Business؟ توجه به اجرای نما!

هدف از اجرای زیر سازی چیست؟ هدف از اجرای زیرسازی، ایجاد شرایط مناسب برای اجرای نما هست. 1- در زیرسازی یا شاسی کشی ابتدا نقشه ای رو برای تعیین ابعادِ پروفیل ها، محل اجرای اون ها، محل های جوشکاری و دیگر موارد تهیه میکنن. با درک این مطلب می توان نتیجه گرفت که برای دیوارهایی که در آن ها ابعاد بزرگی از شیشه وجود دارند و نما در قسمت های باریک میان این شیشه ها باید انجام شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه خواهد بود. زیرا این روش نیاز به مهارت و در نتیجه نیروی کار ماهر تری داره که قطعا هزینه ی بیشتری رو هم به دنبال داره. سرامیک خشک مخصوص نما به دو صورت کلی در بازار صنعت ساختمان کشور تولید و ارائه میشود. وضعیت نمای ساختمان و ظاهر ساختمان باتوجه به معماری اقلیمی و منطقه ای هر مکان و همچنین محدودیت های مربوط به آن و منابع موجود در همان منطقه از قبیل مصالح و متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری قرار می داد را مشخص می کرد. از آنجا که نمای یک ساختمان همواره در پیش چشم مشتریان و شهروندان قرار دارد به نوعی نشان دهنده هویت و سبک معماری آن شهر نیز به حساب میآید.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

بهعلاوه هزینه اجرای نمای خشک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک نیز تعیین شده و این عامل بهنوبه خود بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک تاثیرگذار است. 40 میلی متر با فاصله های متناسب با نوع نازک کاری (قوطی های موازی هم حداکثر 50 سانتیمتر باید باشد و در طول نیز ساپورت هایی با فاصله حدود 100سانتیمتر) اقدام به نصب زیر سازی فلزی گردد. این مرحله برای حمل و جایگذاری راحت تر سنگ ها در موقع نصب انجام میشه. دوغاب ریزی و سنگ کاری در مراحل بعدی، روی این زیرسازی انجام میشه. 5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه. برای اجرای سنگ کاری خارجی و یا به عبارتی سنگ کاری نمای ساختمان، مراحل زیر نحوه اجرای نمای سنگ خشک باید طی بشن. مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند. با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت.

این نما مقاوم در برابر زلزله و رطوبت و حرارت می باشد و بسیار مورد توجه مهندسین قرار دارد. تنوع متریال مورد استفاده: افرادی که نمای خشک را برای ساختمان خود انتخاب میکنند، تنوع گستردهای از مواد مختلف را در اختیار خواهند داشت. توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای حدود 10 سال پیش پرداخت نموده بود را مجددا برای ترمیم نمای خود پرداخت نماید. همچنین باعث می شود که نمای قبلی از بین برود و نمای جدید به وجود بیاید و همچنین نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که در برابر بارندگی آب به داخل نفوذ نمی کند و همچنین از به وجود درز آمدن چسب ها جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید