هشت از جنجالی‌ترین نمای سنگ جناس‌ها شما کشف خواهد کرد

تمامی این نکات را عنوان کردیم تا اهمیت بحث طراحی نما را تبیین کنیم. این نما مقاوم در برابر زلزله و رطوبت و حرارت می باشد و بسیار مورد توجه مهندسین قرار دارد. با توجه به سوي این که سرامیک ها جلاجل مکان های مختلفی دل بهم خوردگي می شود هر کدام از حسن ها با ویژگی های ظاهری خاصی برای فروش تامين می شود. در طراحی نمای ساختمان از سادگی و با متریالهای مختلف می توان جذابیت خاص بصری و زیبایی خاصی برای ساختمان ایجاد کرد که در طراحی معمولا از دو سبک استفاده می شود 1-طراحی و اجرای نمای خشک 2- طراحی و اجرای نمای کلاسیک . از این رو ، نحوه ترکیب بندی فرم معماری و آفرینش طرحی خلاقانه که ضمن مدرن بودن ، همخوانی با معماری بومی شمیران نیز باشد، اولویت اول ما بود. فرقی نمی کند که در اینجا شما کارفرما هستید، یا پیمانکار و یا طراح… جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان بصورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. این لایه معمولا” عبارتست از یک لایه ملات سیمان که به طور یکنواخت بر روی مصالح ساختمانی جهت کاهش هرگونه ناصافی موجود در جداره خارجی سازه بکار می رود.

روش اجرای نمای خشک

به دلیل تهویهپذیر بودن فضای میانی در روش اجرای نمای خشک ساختمان، خشک شدن هر گونه نم و رطوبت از روی دیوارهی ساختمان حتمی است پس نگران نم و رطوبت ساختمان نباشید. آب و هوای گرم و خشک سبب می شود تا بتن نگهدارنده سنگ پس از مدتی تابش نور خورشید، حالت چسبندگی خود را از دست داده و بیفتد! پر واضح است که در صورت استفاده از نمای خشک نه تنها محدود نمیشوید، بلکه از مزایای نمای خشک نیز بهرهمند خواهید شد. اگر کارفرما هستید یا به عنوان طراح در این حوزه می خواهید فعالیت کنید، بدانید که چه مسیر پر پیچ و خمی در انتظار شما خواهد بود! به همین منظور نیاز است تا طراحان در دوره های اساتید خبره و زبده آموزش ببیند تا خالق تفکرات معمارانه شوند. اگر به عنوان معمار یا طراح در بازار ساخت و ساز فعالیت دارید، پیشنهاد می کنیم همواره از دوره ها و کارگاه های اساتید برتر استفاده کنید و علم و تخصص خودتان را به روز نگه دارید. اگر چه که مواضع نورگیری یک ساختمان، پیش از ساخت توسط نقشه های معماری مشخص می شود، اما درصد قابل توجهی از آن هم توسط طراح نما قابل تغییر سرامیک پرسلانی است. مجموعه ی بهین نما با توجه به توانایی و دانش ویژه ی مدیران خود در زمینه ی فولاد، آلیاژ های فولادی توانایی محاسبه، ساخت و تولید انبوده انواع اقلام نصب و نگه دارنده های مختلف برای نصب سیستم های مختلف نمای مدرن را دارا می باشند.

نمای خشک نمایان

به علاوه این که سنگ ها خاصیت عایقی ندارند و گرما و سرما را از خود عبور می دهند. اجرای نمای سرامیک خشک به دلیل استفاده از پایههای فلزی برای فیکس کردن نما، نسبت به چسب دوام زیادی دارد و به همین دلیل در طول سالیان نیاز به تعمیر و نگهداری و همچنین تجدید چسب نما نیاز ندارد. هر طراح حرفه ای به خوبی می داند که اصلی ترین وظیفه ی یک معمار تلفیق زیبایی و کارایی به بهترین نحو ممکن می باشد. از آن جایی که نمای هر سازه، پیشانی و صورت آن محسوب می شود و در کوتاه ترین نگاه کاربر کاملا به چشم می آید، طراحی و دیزاین اصولی آن بسیار حائز اهمیت است. البته توجه داشته باشید که ابعاد درب و پنجره تان غیر اصولی نشود و همچنین نور خیره و آزار دهنده افراد داخل ساختمان را آزار ندهد. بارهای غیر متعارف باید توسط سازه ای مستقل از سازه سیستم اجرای نمای خشک به سازه اصلی ساختمان وارد شوند. اصل طراحی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا بر ایستایی مستقل هر یک از تکه های پوشش نما و حذف ملات استوار است. بر طبق تحقیقات، استفاده از نمای سنگ در اقلیم های گرم و خشک، موجب هدر رفتن ۱۰ الی ۲۰ درصد انرژی می شود. This art​icle was gen er ated with t​he  he​lp ​of behsaznama C​ontent​ Generat or D᠎em​ov᠎er​sion.

مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگی برِ ساختمان نیز بدون شک از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای خشک ساختمان هستند. به این منظور در پشت سرامیک ها به وسیله دستگاه و مته سوراخ هایی ایجاد می شود و انکر درون این سوراخ ها جای می گیرد و سپس بر روی پروفیل های افقی نصب می شود. به عنوان مثال مدتی است نماهای با سبک رومی در بازار روی نوار مد آمده است. رعایت این نکات پایه و بنیادین به شدت برای شما ضروری خواهد بود. زیرا بدلیل عدم دقت در اجرای آن و همچنین احتمال جدا شدن ملات، نمای اجرا شده چوبی دارای ظاهر نازیبایی خواهد بود. نمای خشک چه نوع نمایی است؟ مجموعه معمار نما به عنوان برگزار کننده دوره طراحی نما به صورت پک های آموزشی، این بستر را برای شما علاقمندان به طراحی نما فراهم کرده است تا از تکنیک ها و ترفندهای منحصر به فرد طراحی نما بهره مند شوید. طراحی سناریو برای نمای روز و شب، نیازمند تفکری خلاق است که هر طراح و معماری از پس آن بر نمی آید.

دیدگاهتان را بنویسید