هشت باور نکردنی دتایل نمای خشک سنگ مثالها

سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… در مواقعی که سیمان نمای ساختمان و یا نماهای جانبی آن دچار ترک شده اند برای جلوگیری از نفوذ آب باران و بزرگ شدن محدوده ترک بهتر است ترکها را با چسبهای مخصوصی که مناسب آب بندی نمای ساختمان است پر کنیم. 6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. اگر برای شما هم جالب است که بدانید چرا رنگ نما تا این حد طرفدار پیدا کرده است و مزیت های آن چیست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. و ما همیشه در حال توسعه راه های بیشتری برای نوآوری در طراحی و اجرای نمای مدرن ادامه مطلب ساختمان هستیم. ᠎This h as be en created  wi᠎th the ᠎help  of behsaznama C ontent G enerat᠎or  DE MO!

با این نکات ساده، نمای ساختمان خود را متحول کنید

عملکرد نما برای ساختمان مانند عملکرد لباس برای بدن انسان است ، همانطور که ما متناسب با فصول لباس می پوشیم در طراحی نمای ساختمان ها نیز بسته به اقلیم و شرایط آب و هوایی و عوامل خارجی ، بایستی از طریق متریال ها ، سیستم ها ، تکنیک ها نمایی سازگار به دلیل اهمیت طراحی نمای ساختمان ایجاد نماییم. تمام این موارد در پروژههای طراحی نمای خارجی ساختمان وجود دارند. یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. سرامیک نما نسبت به سنگ نما از مزیت های بیشتری برخوردار است و از آنجایی که سنگ نما یک سنگ طبیعی است که تراکم آن یکدست نیست، علاوه بر آنکه احتمال رسوخ آب به درون بافت های این سنگ ها وجود دارد، احتمال شکستگی و ترک خوردگی آن در جریانات جوی به خصوص یخبندان ها بسیار زیاد است، اما سرامیک نما به دلیل تراکم بالایی که در مراحل ساخت دارد و همچنین دمای بالای پخت آن که باعث از بین رفتن آب میان بافتی و نفوذناپذیری آن در مقابل رطوبت می شود در مقابل جریانات جوی شدید مانند یخبندان ها کاملا مقاوم هستند. چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. نمای سرامیکی، این نما از سرامیک پرسلانی استفاده میکند که دوام و مقاومت بالایی دارند و پس از گذشت سالها جذاب و سالم باقی خواهند ماند.

۵- قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر می باشد. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. نمای خارجی ساختمان در معرض عواملی مانند باد، باران، رطوبت، سرما، گرما و اشعه ماورای بنفش قرار دارد که هر یک از آنها می تواند موجب کاهش دوام و افزایش هزینه تعمیرات و نگهداری ساختمان شود. اسکوپ سنگ همچنین می تواند برای نصب سنگ نما روی هر زیر لایه مانند دیوار بتنی ، چوبی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد.

 Th is data h᠎as  been g ener​at ed ​wi th behsaznama Con tent G​en᠎erator Demoversi on!

دیدگاهتان را بنویسید