هشت راز چیزهایی که به شما تعلق دارد نه} درباره دیتیل اجرای نمای خشک

در طراحی نمای ساختمان های بلند باید به این نکته توجه کرد که ایجاد تنوع بیش از حد با استفاده از مواد و مصالح می تواند از سادگی و خوانایی نمای ساختمان که مهم ترین اصل در طراحی نما است بکاهد. مهم ترین اصل در طراحی نما سادگی و خوانایی است . بناهای تجاری معمولاً به شیوهای لوکس و با شکوه طراحی میشوند؛ زیرا بسیاری از افراد، با مشاهده طراحی زیبا و چشم نواز یک بنای تجاری، مشتاق میشوند تا به درون آن قدم نهاده و از قسمتهای داخلی آن نیز دیدن کنند. نمای جنوب شرقی آن از یک دیوار با فرم مچاله شده تشکیل شده است، یک سازه بتنی سه بعدی که به یک تکه کاغذ مچاله شده که از سقف ساختمان آویزان است، شباهت دارد. اما این نما باید به گونه ای طراحی شود که صرفا یک صفحه دو بعدی فاقد ارزش بصری نباشد، طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار بر مخاطب باید فکر شده و طبق اصول طراحی شود.

دیتیل اجرای نمای خشک

یعنی اول خود نما به چشم بیاید و در مرحله بعدی نورپردازی آن. همانطور که از نام آن مشخص است ، این نوع نما متشکل از مصالح ساختمانی با وزن قابل توجه است. از مصالح مورد استفاده در طراحی نما می توان به انواع مختلف آجر، سنگ های ساده و سنگ های تزئینی، سیمان های رنگی، گچ، چوب و ترمووودها، شیشه اشاره کرد. نرم افزارهای طراحی سه بعدی، امروزه به شما این امکان را می دهند که تناسبات رنگی را در کنار بسیاری از موارد دیگر، پیش از اجرای طرح در نظر گرفته و به صورت واقعی در نظر بگیرید. همه ما به خوبی از اهمیت دیتیل های اجرایی با خبر هستیم و می دانیم که هر چه این جزئیات در کارها بیشتر باشد کار حرفه ای تر و پخته تر به نظر می آید اما قبل از این که به چگونگی اجرای نماها و دیتیل های اجرایی آن توجه کنیم باید انتخاب مصالح درستی داشته باشیم، شرط رسیدن به یک نمای خوب این است که بدانیم چه مصالحی در کنار یکدیگر زیباتر به چشم می آیند و هماهنگی بیشتری را در نما ایجاد می کنند. دانستن اینكه در نظر گرفتن نما برای ساختمانها چه هدف یا اهدافی را دنبال میكند، و چه عواملی در نوع و شیوه اجرایی این قبیل نماها موثرند، لازم و ضروری است.

اجرای نمای سنگ به روش خشک

نماها باید به گونه ای طراحی شوند که علی رغم متفاوت بودن با ساختمان های مجاور هماهنگی غیر ملموسی هم با آن ها داشته باشد. در مقایسه با سنگ طبیعی، کاشی پرسلان و سرامیک فول بادی از تراکم بالایی برخوردار است و در برابر مواد شیمیایی مثل اسیدها و بازها مقاومت بهتری دارند، هم چنین به دلیل ضخامت کمتر نسبت به سنگ نصب آن راحت تر است و بار مرده کمتری به ساختمان تحمیل مینماید و روش نصب آن هم از نوع ریلی و بدون ملات است، بنابراین آسیبهاي احتمالی کمتر می شود و نصب آسان و سریعی دارد. از طرفی آجر نما نسوز در برابر انواع شرایط محیطی و موقعیت های جغرافیایی، مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد. توجه به اقلیم شهر یا منطقه برای مقایسه انواع نماهای ساختمانی بسیار مهم است؛ زیرا طراحی نما و استفاده از مصالح متناسب با آن در هر اقلیمی متفاوت است. اگر در ساختمان مورد نظرتان کاربری های مختلفی دارید با استفاده از طراحی نمای ساختمان می توانید آن ها را به وسیله مواد و مصالح مختلف شاخص تر کنید. رنگ نور نیز باید متناسب با رنگ مصالح باشد. تک رنگ بودن نمای این ساختمان ها تاثیر گذاری بیشتری دارد. در طراحی نما هم تنوع رنگ بسیار مهم است هم تنوع بافت و دست یافتن به همه این نکته ها به وسیله مواد و مصالح استفاده شده در نما به دست می آید.

سه کارآمد روش‌ها برای دریافت بیشتر از نمای ساختمان

عوض کردن ابعاد بازشوهای نما مانند پنجره ها، تلفیق مصالح مختلف، ترکیب المان های افقی و عمودی در نما برای تاکید بیشتر همه از جمله کارهایی است که می توان برای ایجاد سیالیت و پویایی در نمای ساختمان استفاده کرد. بلکه باید تنها بر روی نقاط مهمی از نما تاکید نمود. اما باید به این نکته توجه کنید که نورپردازی ها باید به گونه ای صورت بگیرند که خیلی خیره کننده نباشند و بر طراحی نمای ساختمان تاکید داشته باشند. آپارتمان های دو تا چهار طبقه در تمام شهرهای ایران بسیار یافت می شود که طراحی نمای ساختمان های چند طبقه را بیش از پیش مهم و حیاتی نموده است. 3- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور 100 درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود و لی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند. طراحی نمای ساختمان: اولین جلوه بصری هر ساختمانی نمای آن است که می تواند با کاربر و مخاطب آن ارتباط برقرار کند. Th is art​icle w as gen erated  by behsaznama Co᠎ntent Genera​to᠎r DE MO᠎.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید