هفت دلیلی که اجرای نما شما آن چیزی نیست

بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. سپس سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند. ۴- این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد. سنگ لاشه:سنگی است که شکل خاصی نداشته و به همان صورتی که از معدن آورده می شود بکارمی رود و کاربرد آن در زیرسازی ها،پر کردن فاصله بین سنگها و کف سازی خشن محدود می شود. هر دو سیستم سنتی (نمای ملاتی، تک لایه،سنگ و آجر به روش نمای ملاتی) و سیستم نمای خشک (تهویه شونده) (سرامیک پرسلانی، نصب سنگ خشک ، بتن مسلح فیبری و نمای آلومینیومی) و همچنین کرتین وال ها (یکی از انواع محتلف نماهای شیشه ای) در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته اند. ​Th​is  post has ᠎be en do ne by G​SA  C onte​nt G᠎enerat or DE​MO.

فروش تجهیزات نمای خشک

به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. دپارتمان طراحی شرکت اکوآرک ، به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت اکوآرک ، از سال 1385 با هدف بسط و توسعه افق های هنر و فن مهندسی معماری و با رویکردی نظری-کاربردی به مقوله پایداری قدم در عرصه فعالیت نهاده است. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. اکثر افرادی که در همهی امور استفاده از روشهای جدید را به روشهای قدیمی ترجیح میدهند، در این باره هم از طرفداران نماسازی خشک هستند. در واقع یک مقایسه فنی کامل از لحاظ ویژگی های مربوط به متریال پوشش خارجی و سیستم های نصب نمای بنا صورت گرفته است. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه شرکت طراح و مجری نمای خشک ایجاد شده است.

نما های خشک

دیوارهای اولیه با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد با تکنیک های مشهور یونان باستان ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون بدون ملات که به طور کامل با یک نمای خارجی منطبق می شدند اجرا می شدند. با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخشهای زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیباییشناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی سالهای پایانی قرن بیستم تاکنون با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش میرود که به طور معلوم نمای ساختمانها نیز تأثیر زیادی را دریافت کرده است که ایجاد و توسعه تمامی روشهای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است. در روش دوم که می توانیم بگوییم نسبت به روش اول از دشواری بیشتری برخوردار است و البته هزینه ی بیشتری نیز برای سازنده به بار می آورد باید علاوه بر مراحلی که در روش اول طی شد یک مرحله ی دیگر نیز صورت پذیرد. از آنجایی که در سرامیک سوراخ هایی وجود دارد باید بدانید که نما کاهش وزن بیشتری خواهد داشت. زیرا برخی سنگ ها شکنندگی بیشتری داشته و لازم است در حین کار دقت بیشتری نیز بر روی این نوع سنگ ها انجام شود.

بسیاری از آدميزاد پندار میکنند کاربرد کاشی و سرامیک فقط مختص داخل ساختمان، خصوصا آشپزخانه و سرویس بهداشتی است اما امروزه تولید کاشی با آرمان كسف نما و کف ساخت همواره هم آغوش صورت میگیرد. مداخل کشورمان شرکت های گوناگونی هستند که داخل این زمینه فعالیت می کنند. Anchor (انکر) یک نوع پیچ است که با فرو رفتن داخل تایل ها باز خواهند شد و جای خود را محکم می کند. فرم پروژه نیز متشکل از پره های بتونی سبکی است که همچون غلافی رقصان در فضا ، هنگام عبور از مجاورت بنا ، از هر نقطه که به بنا بنگریم ، جلوه دیداری و شکل بدیعی پدیدار می نماید. تکمیل این مقایسه فنی از طریق ارزیابی های اقتصادی (در سطح تخمین هزینه اولیه) انجام شده است که یک نسبت قیمتی- کیفیتی؛ مربوط به آنالیز سیستم ها و متریال های نمای مورد استفاده در هر ساختمان را به دست می دهد. ابعاد مصالح نما: میزان برشکاری مصالح بر روی هزینه اجرای نمای خشک اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید