هفت راز از شما برخوردار است نه} درباره بیاموزید نمای ساختمان سنگ

تعویض پوسته خارجی نما نیاز به تخریب خاصی نداشته و بسیار راحت تر انجام می شود . در اجرای این نوع نماها ، هیچ ملاتی برای اتصال اجزا نما استفاده نشده و پوسته اصلی نما که می تواند از مصالح مختلفی مانند سنگ ، سرامیک ، چوب ، آلومینیوم ، شیشه و . سپس با توجه به نیاز، از میلگرد استفاده میشود. با توجه به موضوع فوق الذکر به بحث شاسی کشی نماهای خشک نپرداخته و شاسی کشی نماهای تر را مورد بررسی قرار خواهیم داد . که همین موضوع می تواند به عنوان نقطه ضعف در شاسی نما به شمار آید. مهندسین ناظر معمار لازم است در ساختمانهایی که طبق قانون اجرای نما بر اساس طرح مصوب الزامی است، به این نکته توجه داشته و در صورت عدم توجه سازنده این موضوع را به عنوان تخلف گزارش کنند . مهمترین نکته در این قسمت توجه به پیشروی ها در نماست که بیش از ضوابط شهرسازی و طرح مصوب انجام نشود در غیر اینصورت می تواند در زمان در یافت پایانکار منجر به صدورحکم تخریب یا خسارت شود.

قیمت سنگ نمای خشک

 Th is h​as be en created wi​th the help  of behsaznama Conte᠎nt Generator DE᠎MO​.

داستان کوتاه: واقعیت درباره نمای ساختمان

ذکر این نکته ضروری است که در صورت استفاده از میلگرد در زیرسازی نمای ساختمان، قیمت تمامشده زیرسازی ساختمان افزایش خواهد یافت. استفاده از ملات نیز در صورتی واجب میشود که قرار باشد از نماهای سیمانی، آجری و چوبی استفاده شود تا اتصال بهتری برای آنها حاصل شود. بهترین زمان برای تهیه طرح مصوب نما خصوصا در ساختمانهای بتنی، همزمان با تهیه نقشه های مصوب و قبل از شروع عملیات ساختمانی می باشد . امروزه سنگ های مصنوعی نیز وجود دارند که هیچ تفاوتی به لحاظ طرح و رنگ با سنگ های مصنوعی ندارند و چه بسا در نگاه اول شما نتوانید تشخیص دهید نمای مقابل از سنگ طبیعی است یا از سنگ مصنوعی. اول اینکه یک نقشه تحت عنوان نقشه شاسی کشی نمای ساختمان باید تهیه شود و بر اساس آن، اقدام به آهن کشی ساختمان نمایید. نمای ساختمان علاوه بر زیبایی ساختمان و منظر شهری نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند دادن طراحی بیرونی با طراحی داخلی فضا دارد. قوانین طراحی نما ارتفاع پنجره ها، مصالح استفاده شده، میزان برامدگی و… بسته به نوع مصالح مصرفی، چسب متناسب با آن مورد استفاده قرار میگیرد. سازه های فلزی در ساختمان ها به دو بخش کلی تقسيم بندی می شوند که یک بخش شامل اسکلت فلزی که زیر مصالح ساختمانی قرار می گیرند و بخش دوم قطعات فلزی هر چند جزئی بر روی سطح سازه می باشد که غالباً نقش تزئینی دارند که می تواند قاب فلزی پنجره ها و یا چارچوب درب ساختمان و همچنين صفحات فلزی موجود بر روی لبه ی بام سازه باشد.

نمای ساختمان از مهم ترین بخش ها و در واقع اولین جلوه بصری هر ساختمانی است. یکی دیگر از معایب این روش سنتی این است که اجرا با سرعت کمتری پیش میرود. اکسپندد متال یا استرچ متال به صفحات فلزی (آهن ،آلومینیوم،استیل ،برنج و مس )گفته میشود که در ضمن طی نمودن فرآیند تولید با روش ویژهای تحت برش و سپس کشش قرار میگیرند. باید بدانید که پیچ رولپلاک سنگ نما از واجب ترین کارهای پس از ادامه مطلب اتمام ساخت است. مطابق با ضوابط معماری و شهرسازی در هر استان برخی ساختمانها نیاز به تهیه طرح نمای مصوب دارند که لازم است نمای ساختمان بر اساس طرحی که در کمیسیون نما مصوب شده است اجرا شود در غیر این صورت در زمان دریافت پایانکار احتمالاً مشمول جرائم سنگین یا شاید تخریب خواهند شد. برای نصب پلیت اتصال نما به سازه بعد از اجرا اسکلت می توان از کاشت بولت ، رول بولت و یا انکر بولت استفاده کرد که با توجه به وزن نما می بایست روش و سایز آنها تعیین شود. این شرکت ها مسئولیت طراحی، ساخت و نصب نما(با روش های مختلف مانند اسکوپ سنگ نما) را بر عهده گرفته و اجرا می کنند .لذا شاسی کشی این نماها با توجه به نوع پوشش نما متغیر بوده و توسط شرکت صاحب صلاحیت اجرا می شود .

همانطور که با دیدن تصویر احساس کردید، این سبک رومی در طراحی نما، توسط شرکت های معتبر طراحی نما در ویلاهای شمال تهران پیاده شده است. 7 اصل طراحی نمای ساختمان که باید بدانید. نمای آجری؛ یکی دیگر از نماهای ساختمانی آجر است که این روزها آجرها نیز با پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی کردهاند. مهمتر از آن، روکش بتنی دوام و قابلیت اطمینان نهایی را ارائه می دهد و در عین حال فوق العاده ارزان است. طرح مصوب نما توسط مهندس طراح معماری دارای صلاحیت طراحی شده و به کمیسیون نما ارائه می شود . نورپردازی در نمای یک ساختمان اداری باید به شکل منطقی باشد و برای این منظور هم در طراحی نمای ساختمان تمهیداتی در نظر گرفته شود. سنباده زنی و پاکسازی گرد و غبار و غالباً شستشوی آن ها می تواند یک سطح قابل قبولی را برای شروع رنگ آمیزی ارائه دهد. بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند . ᠎C᠎onte᠎nt has  been c re᠎at ed by behsaznama  Content Genera tor DE MO !

دیدگاهتان را بنویسید