هههه… گوش کن! آیا صدای نمای سنگ را می شنوید؟

هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و … سرامیک ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ویلا همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند. روش اجرای نمای خشک سنگ ایمن است و احتمال جدا شدن و افتادن سنگ از نما را حداقل چند سال به تاخیر می اندازد. اجرای نمای سنگ ، به دو روش نصب تر و نصب خشک صورت می گیرد. 3. این روش در صورتی که با ظرافت انجام نشود، نما را کثیف میکند. پس از آماده سازی مواد ، پاکسازی سطح دیوار از خاک و گرد وغبار انجام می گیرد. ۲- در عملیات قبل از اجرا به محاسبات فنی و مهندسی خاصی نیازی نیست و مراحل اجرایی توسط افراد ماهر و با تجربه انجام می پذیرد. Data w᠎as cre​ated wi th the help of behsaznama᠎ Content Generator  DE MO.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

بین هر دو سنگ ، فاصله ای حداقل به میزان 2 میلی متر در نظر گرفته شده است. ابعاد استاندارد سوراخ می تواند 80 تا 100 میلی متر باشد. اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. به عنوان مثال شما هيچگاه نمی توانید یک خمیر را در کمترین زمان روی یک سطح مشخص بگسترانید. اسکوپ سنگ همچنین می تواند برای نصب سنگ نما روی هر زیر لایه مانند دیوار بتنی ، چوبی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. 3. پروفیلهای حامل عمودی با استفاده از میخ پرچ بر روی صفحات ال شکل نصب میشوند. میخ سنگ نیز یک فیکس کننده تکیه گاهی است که برای سطوح مختلف از جمله طیف گسترده ای از بتن و زیر لایه های ساختمانی زبر و یا صاف مناسب است. برای اتصال خشک سنگ به دیوار نما به بست سنگ نما یا اسکوپ سنگ ، میخ ، پیچ و در صورت لزوم تکیه گاه برای پشتیبانی و نصب اسکوپ سنگ و تیوب پلاستیکی محافظ نیاز است. از دیگر نمونه ها و مدل های نمای سرامیک خشک نمونه توپر می باشد که کاربرد این نما هم در برخی از ساختمان ها بسیار زیاد است.

از دیگر انواع اجرای نمای خشک ساختمان بر اساس مصالح استفاده شده می توان به اجرای نما خشک آجری، اجرای نمای خشک سنگ، نمای اسپایدر و… در ادامه این مطلب از ویلاطور، می خواهیم انواع مصالح نمای بیرونی ویلا را با هم بررسی کنیم و ببینیم کدام مورد برای ما مناسب است… مهمترین مزیت انواع سرامیک خشک نما، قابل بازیافت بودن آن است. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر استفاده کنید. نمای خشک از لایه های متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان می شود که همه لایه ها به وسیله سازه های فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شده اند. برای نصب پین ، وسیله یا مهارت خاصی نیاز نیست. استفاده از این محصول امکان تهویه هوا را به وجود می آورد و با طراحی خاصی که شده است امکان گردش هوا به راحتی در بین دو لایه میسر می باشد.

چیزی که 325 دلار برای شما در اجرای نما می‌خرد

تراکوتا در واقع یک کلمه ایتالیایی می باشد که به معنی پخته شدن می باشد. بعد از مطمئن بودن از تراز بودن سنگ نما ، محافظ پلاستیکی به کار رفته شده برای جلوگیری از ایجاد ترک در سنگ برداشته می شود. در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. کلید تفسیر اولیه یک ساختمان مدرن و شیک در نورپردازی نمای ساختمان شکل می گیرد. با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود. پس بهطور کلی میتوان مولفه دانش در تولید یک محصول را بهعنوان معیاری برای تعیین پیشرفته یا سنتی بودن آن در نظر گرفت، به طوری که سرامیک خشک نما به دلیل نوع تولید آن که بر اساس دو گونه اکسترودی و استفاده از دستگاه های پیشرفته ورقه ورقه نمودن سرامیک به ضخامت یک سانتی متر تقسیم بندی می گردد از دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود. مراحل اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب وسایل اتصال متناسب با توجه به نوع و ابعاد سنگ و ایجاد شکاف متناسب در سنگ برای قرارگیری آن ها، آماده سازی دیوار زیر نما و نصب قطعه قطعه پنل های سنگی نما است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید