واقعیت درباره مصالح نمای خشک در سه دقیقه

به دلیل اتصال مکانیکی اجزای نما به سطح خارجی ساختمان احتمال ریزش مصالح تا حد زیادی کاهش می یابد. سقفها باید گنبدی شکل باشند و بادگیر نیز لازمه آن خانه میباشد تا محیط داخل خانه خنکتر از هوای واقعی باشد. پس مهمترین مورد در انتخاب طراحی ویلا دانستن آب و هوای آن منطقه میباشد که تعیین کنند طرح خارجی ویلا میباشد. سعی کنید در دکور داخلی مواردی مانند گچ کاری و دیزاینهای روی دیوار را فکر شده انتخاب کنید و کمتر از این موارد استفاده کنید. اگر در نما آسیبی صورت گیرد، می توان پلاک های مورد استفاده را به راحتی تعویض کرد. به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان. Curtain Wall اصطلاحی انگلیسی برای نوعی نما است، که معادل آن در فارسی، با عبارت دیوار پردهای شناخته میشود. نمای خشک، نوعی سیستم نوین نماسازی مدرن است. روشهای مختلفی برای درزبندی نمای خشک وجود دارد که از آن جمله میتوان به درزبندی به روش ماستیککاری اشاره کرد. این ویلاها در هر محیطی قابل نصب هستند و برای افرادی که نمیخواهند درگیر روند ساخت ویلاهای سنتی (صفر تا صد در همان محیط و چسبیده به زمین) شوند بسیار مناسب است.

نمای خشک نمایان

بر اساس فاصله های عمودی نصب سازه، عایق در ابعاد مناسب تولید شده و حمل میشود. از این روش برای اولین بار جهت نصب سنگ در برجهای بلند در آمریکا استفاده گردید. بدین معنا که جهت زیرسازی نماهای چوبی نمیتوان از پروفیل نبشی استفاده نمود و نیازی به رابیتس نخواهد بود. همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، برای اجرای نمای ساختمانها نیز نصب نمای ساختمان با ملات در بسیاری از موارد جای خود را به نصب نمای خشک ساختمان داده است. سعی کنید از تنوع رنگی کمتری استفاده کنید زیرا ما قصد نداریم یک چهره ی رنگارنگ را روی ساختمان ها قیمت سنگ نمای خشک اعمال کنیم. البته برخی محوطههای تفریحی نیز میتوانیم به فضای سبز مورد نظرمان اضافه کنیم حتی در داخل ویلا نهارا طراحی کنیم. سپس بعد از خشک شدن باید بار دیگر محصول را به همین ترتیب روی نما اعمال کنیم و پس از 3 تا 6 ساعت، سطح قابل بهرهبرداری است. A rtic le h as been gen er at​ed with G​SA᠎ Conte᠎nt Generat᠎or D᠎emoversi on.

اگر بخواهید ویلایی را از صفر بسازید باید چند مواردی را در شروع رعایت کنید. یکی دیگر از مواردی که محیط در آن تاثیر دارد آیندهنگری در مورد آن ویلا است. فضای سبز در ویلا برخلاف اسمش که به انسان احساس محیطی پر از رنگ سبز را القا میکند، لازمه مواردی به غیر از گیاه نیز هست. معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند، یعنی باعث خوردگی نشوند. متریالی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب میشود، از نظر ترکیب شیمیایی باید با سایر اجزای نما هماهنگی داشته باشد. همانطور که تحقیقات به طور مداوم نشان دادهاند؛ دسترسی به پارکها، باغها و اساسا فضای سبز برای سلامت و رفاه مردم بسیار لازم است. تحقیقات و گزارشها مبنی براین است که طراحی فضای سبز خصوصی برای محیطهایی همچون باغ ویلا با رفاه و سلامت ما مرتبط است مطابق با فرضیه جبران در بهبود و گسترش فضای سبز، باغهای خصوصی در بحث نگهداری بهتر محافظت میشوند.

فضای خالی موجود بین بدنه ی ساختمان و نما، موجب جمع شدن هوا در این فضا میشود و از آنجایی که هوا به عنوان عایق عمل میکند، مانع هدر رفت انرژی ساختمان می شود. عمل میکند. یک محفظهی هوا بین دیواره خارجی ساختمان و نمای سرامیک ایجاد میشود که با توجه به شرایط جوی و اقلیمی منطقه میتوان این محفظه را بست و یا باز گذاشت. اتصالات در برابر سرما ، گرما ، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاوم باشند و از اتصالاتی ضخیم و با دوام استفاده شود. یکی از نکات حائز اهميت در اجرای نمای خشک، درزبندی آن است. در ادامه با ما همراه باشید تا از این نکات آگاه شوید. که در بالا برای شما توضیح دادیم که اگر بخواهید در زمان کمی ویلای زیبایی را داشته باشید گزینه خوبی میباشد. باید بگویم که بله؛ نسبت به آب و هوای منطقه و محیط زندگی، روش ساخت و طرز طراحی بنا تغییر میکند.برای مثال شما اگر بخواهید ویلایی در شمال کشور بسازید، باید حتما به این موضوع واقف باشید که سقف شیروانی در ویلایهای شمالی حرف اول را میزند. به همین دلیل هم برای پروژه ها و ساختمان های مرتفع بسیار سریع و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجری می توان نمای خشک را نصب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید